اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266077
تاریخ انتشار: 1397/11/22 13:57
هر کس تغییری می‌خواهد به پای صندوق‌های رأی می‌رود.

رئیس جمهوری با اشاره به مقاومت‌های مردم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم در دوران دفاع مقدس به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.

به گزارش عصرجهان به نقل از  ایسنا حسن روحانی، رئیس جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را چهل سال پیش، از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشند.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن امسال از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و از سوی دیگر امسال دهه فجر عطر و بوی فاطمی پیدا کرد. همچنین از سوی دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که در برابر توطئه‌های آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستیم و اینها مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده‌اند.

رئیس جمهوری ادامه داد: بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی به این معنا است که نقشه‌های یک ساله دشمن، نقش بر آب شده است و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید و راه و ما راه و مسیر خود را به همان صورت که ۴۰ سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، در این باره گفت‌: مردم ما به خوبی این را می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخشی از مناطق شمال کشور و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شدند؛ همچنین ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از سرزمین مادری جدا کردند؛ ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از کشور جدا شد و ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق از کشور جدا گردید و در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی نیز از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند، از ایران جدا شدند.

وی افزود: حتی ۴۷ سال پیش و هفت سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در جغرافیا به عنوان استان چهاردهم کشور می‌شناختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: در چند دهه دوران شاهنشاهی سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم کشور را از ایران جدا کردند و این به این معنی است که رژیم‌های قبل علاوه بر این که به دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی کشور نیز خیانت کردند.

روحانی گفت‌: برخی از مردم یا یادشان هست و یا این که در تاریخ خوانده اند که ۱۰۰ سال پیش در زمان جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در جنگ جهانی دوم نیز با وجود اعلام بی طرفی ایران متفقین کشور را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود؛ او نیز همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط این که بعد از او پسرش شاه ایران شود؛ این خیانت‌های آشکار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ایران بود، اما ۳۸ سال پیش و زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند و صدام عفلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دنیا به ایران حمله کنند و به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کنند، اما ملت بزرگ ایران با فرزندان دلاورشان در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند و هشت سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ خود ثبت کردند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مردم و نیروهای مسلح به فرمان امام خمینی (ره) حصر آبادان را شکستند و خرمشهر را آزاد کردند. همچنین مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح المبین آزاد کردند و سپس با عملیات‌هایی از جمله والفجر هشت و کربلای پنج قدرت دشمن را در هم شکاندند و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.

رئیس جمهور افزود: مدرن‌ترین توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی کوپترها را در اختیار صدام گذاشته بودند، اما در عین حال شکست نهایی نصیب مزدوران آنها و عفلقیان شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی به خانه بازگشتند.

روحانی در ادامه، خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا بدانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای جنگ و دفاع مقدس بیشتر است. در رژیم گذشته پنج درصد سلاح و مهمات نیروهای مسلح ایرانی و ۹۵ درصد مابقی آن خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات، مهمات و نیازهای نظامی به دست دلاوران خودمان ساخته می‌شود. ما برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره، انواع موشک‌های پدافند هوایی، زمین به هوا، دریا به هوا، دریا به دریا و زمین به زمین از هیچ کس اجازه نگرفته‌ایم و نخواهیم گرفت و با قدرت راهمان را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که قدرت نظامی ما در طول ۴۰ سال گذشته و نیز در پنج سال اخیر برای جهانیان شگفت آور بوده است، در این باره اظهار کرد: در زمینه انواع تانک‌ها، جنگنده‌ها، هلی کوپترها، سلاح‌های انفرادی، زیر دریایی‌ها، نفربرها و هر آن که نیروهای نظامی ما به آن نیاز دارند، کارنامه شگفت آوری داشته ایم و از آن بالاتر انگیزه، تدبیر، نقشه و شهامت نیروهای مسلح ما را همه جهانیان طی ۴۰ سال اخیر و در پنج سال گذشته دیده اند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، با اشاره به کمک‌های ایران به مردم سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن، خاطر نشان کرد: ما کمک کردیم تا مردم این کشورها به سمت آزادی و تصمیم گیری برای سرنوشت خود حرکت کنند و جهانیان دیدند که مردم این کشورها در برابر قدرت‌های منطقه که هیچ کدام دست به پیروزی دست نیافتند و مجبور شدند از منطقه خارج شوند، حالا دارند راه خود را ادامه می‌دهند و برای خویش و سرنوشتشان تصمیم گیری می‌کنند.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ما در برابر توطئه‌ها، ملتی پیروز داشته ایم و یک ذره از آب و خاکمان را به دشمن نداده‌ایم، در این باره خاطر نشان کرد: دومین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود. پیش از این ۴۰ سال مشروعیت قدرت این گونه بود که فردی فرزند پدری باشد که از فلان قبیله و یا فلان طایفه باشد که بتواند شاه شود و بعد از او فرزندانش شاه کشور شوند. رویه‌ای که با هیچ منطقه شرعی، اخلاقی و دموکراتیک مطابق نبود، اما دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری بود و امروز همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها با رأی مردم مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این ۴۰ سال در برابر همه انواع توطئه‌هایی که قرار گرفته‌ایم و پیروز شده ایم به خاطر جمهوریت و اسلامیت این نظام بوده است. ایمان و اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت که بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس ما است و نیز آن چه که دشمن ندارد و ما همواره دارای آن بوده ایم و به آن دل بسته ایم امید به خدا و رحمت او است. به طوری که وقتی به میدان جنگ می‌رویم این را می‌دانیم که اگر کشته شویم پیروز هستیم و اگر فاتح جنگ باشیم باز هم پیروز جنگ خواهیم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که اساس انقلاب ما بر این بود که فضیلت جای رذیلت بنشیند و اخلاق به جای ابتذال بیاید، در این باره خاطر نشان کرد: این ایمان و معصومیت اساس انقلاب و قدرت و توان ما بوده است و امروز باید این را بدانیم که اگر انقلاب ما اسلامی نبود، ایرانی بود، ملی بود، حتماً این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها توان مقاومت نداشت.

وی تاکید کرد: اسلامیت این نظام است که ما را در برابر بدخواهان حفظ کرده است. از طرف دیگر صندوق‌های رأی نیز باعث شده است که مردم ما علی‌رغم دشمنی‌های دشمنان و تحریم‌هایشان مسیر خود را ادامه دهند و دلیلش این است که مردم ما هر دو سال یک بار پای صندوق‌های رأی می‌روند و افراد مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: هر کس تغییری می‌خواهد به پای صندوق‌های رأی می‌رود و از آن سو افراد نیز نظرات، ایده‌ها و برنامه‌هایشان را مطرح می‌کنند و مردم افراد مورد نظرشان را از میان آنها بر می‌گزینند. پس حواسمان باشد که صندوق رأی یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که اگر صندوق رأی و صفوف رأی دادن نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های متعددی را علیه ما آماده کند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که ما در کشورمان آزادی احزاب، رسانه و بیان داریم در این باره اظهار کرد: ما رژیم گذشته نیستیم که می‌گفت در مملکت یک حزب وجود دارد و آن هم رستاخیز است و هر کسی که نمی‌خواهد پاسپورتش را بگیرد و برود. ما روزنامه ها و احزاب و رسانه‌های مختلفی داریم و هر چه که مسئولان نیز راه را برای حضور افکار، عقاید و جناح‌های مختلف در انتخابات فراهم کنند، نظام ما مستحکم‌تر خواهد شد.

وی در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: مسئولان باید با سعه صدر بیشتری با صندوق‌های رأی برخورد کنند و امیدواریم با تصویب لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی که از سوی دولت تدوین و تنظیم شده است، شاهد برگزاری پر شورتر انتخابات باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به سومین دستاورد انقلاب اسلامی با عنوان "رفاه اجتماعی"، اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت ما ۳۸ میلیون بود و امروز ۸۲ میلیون است. یعنی ۲.۲۸ درصد به جمعیت ما اضافه شده است و اگر این جمعیت بیش از دو برابر شده است، حداقل باید کار، محصول و پیشرفت‌های ما هم نسبت به ۴۰ سال گذشته دو برابر باشد، اما وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر از این بهتر شده است.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود به تولیدات کشاورزی اشاره و در این رابطه اضافه کرد: قبل از انقلاب با این که متخصصان آمریکایی و متأسفانه اسرائیلی را برای کشاورزی ما آورده بودند، کل محصولات کشاورزی در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بود و امروز ۱۲۲ میلیون تن است. یعنی بیش از پنج برابر به تولیدات کشاورزی ما افزوده شده است و برای این که مردم بدانند می گویم که روند پیشرفت چنان کشور سرعتی داشته است که در همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما ۲۵ میلیون تن بوده است و این‌ در حالی است که کل محصولات کشاورزی رژیم گذشته ۲۵ میلیون تن بود. بنابراین این میزان نشان دهنده این است که مهندسان و فعالان کشاورزان ما در طی این ۴۰ سال گذشته کار بزرگی انجام داده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، روحانی در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم با تاکید بر این که ۴۰ سال پیش کل محصول گندم ما چهار میلیون تن بود، در این باره خاطر نشان کرد: امروز این میزان به ۱۲.۶ میلیون تن رسیده است و نشان دهنده بیش از سه برابری محصول نان و گندم که غذای اصلی مردم کشور ما است را دارد. همچنین صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است، یعنی در حالی که قبل از انقلاب ۲۸۵ میلیون دلار ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی ما بود، امروز این میزان بیش از پنج میلیارد دلار شده است و همه این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که مسیر ما درست انتخاب شده است.

رئیس جمهور با اشاره به آمار سامانه‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، توضیح داد: پیش از انقلاب کل زمین‌های کشاورزی که تحت آبرسانی قرار می‌گرفت، ۳۸ هزار هکتار بود و امروز دو میلیون و ۸۰ هزار هکتار زمین زیر آبیاری قرار گرفته است. همچنین امروز در بخش صنعت نسبت به ۴۰ سال پیش وقتی مقایسه‌ای را انجام می‌دهیم، می‌بینیم که وضعیت صنایع ما حتی با ۱۰ سال پیش هم قابل مقایسه نیست. پیش از انقلاب محصولات فولاد ما ۴۰۰ هزار تن بود و امروز بالای ۲۰ میلیون تن است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*