اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266079
تاریخ انتشار: 1397/11/21 23:01
خاتمی:ایران هیچگاه قصد ساختن بمب اتمی نداشته است. البته فرمول آن را دارد ولی نمی خواهد از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کند اما داشتن انرژی هسته ای را برای خود حیاتی می داند.

ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به واقع نمی توان مشکلات مردم را انکار کرد، مردم در عذاب هستند، اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود و شورای عالی اقتصادی تشکیل نمی دادند و به قوه قضاییه دستور نمی دادند که با متخلفان قاطعانه برخورد کند وضعیت از این بدتر می شد.

آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اغتشاشات سال 1398 را پیش بینی کردند. دشمن می خواهد کسانی که در فشار گرانی هستند به کف خیابان بریزند و ضدانقلابی که مردم را نمی خواهد و در نقش اول خیانت به مردم قرار دارند سوار بر این موج شود.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد از شرایط سخت مردم سوء استفاده کند اما مثل آفتاب برای ما روشن است که مردم بصیر ایران به دشمنان سیلی خواهند زد. اکنون زمان نفس های آخر ضدانقلاب فرا رسیده است. آنها هم تا حدی کشش دارند، ملت ایران نشان داده است که خسته نمی شود اما دشمنان خود را خسته می کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: ساعات و روزهای آخر توطئه های دشمنان فرا رسیده است. راهپیمایی امسال 22 بهمن با 40 سال گذشته فرق دارد. راهپیمایی امسال ملت ایران در 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مانور سیاسی است که ملت در آن خواب خوش و خیال باطل دشمنان را از بین می برد.
وی افزود: استکبار می خواهد ببیند فشارهای اقتصادی بر ملت ایران اثرگذار بوده است یا خیر، یا اینکه مردم در 22 بهمن در خانه ها خواهند نشست و یا به خیابانها می آیند و چون سالهای گذشته شعارهای ضداستکباری سرمی دهند.
خاتمی ادامه داد: با شناختی که از ملت ایران داریم امسال باشکوهترین راهپیمایی 40 ساله در 22 بهمن ماه رقم خواهد خورد. در شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی در قدرتمندترین وضعیت خود قرار دارد. این شعار نیست بلکه به اتکای واقعیتهای بیرونی می گویم.
وی گفت: یک دلیل این سخن توطئه های بیشمار علیه ملت ایران است. ترامپ می گوید بی نظیرترین تحریم را علیه ایران بکار گرفته است، اتحادیه اروپا هم که متاسفانه برخی به آن دلبسته اند به صراحت می گوید ایران باید موشکهای بالیستیک خود را کنار بگذارد.
وی افزود: موشک بالستیک موشکهایی با برد هزار تا 1500 کیلومتر هستند. ایران از شهرکهای موشکی و همچنین موشکهای میان برد 500 تا هزار کیلومتر برخوردار است. ماه رمضان پارسال که داعشیها در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل عملیات خرابکارانه داشتند، به دستور رهبر معظم انقلاب موشکی با برد 700 کیلومتر به مقر فرماندهی داعش پرتاب شد و همه فرماندهان آن به درک واصل شدند. این فقط گوشه ای از قدرت موشکی ایران بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقتدار موشکی برای ایران حیاتی است زیرا در دنیایی زندگی می کنیم که استکبار و هم پیمانانش مانند گرگ هستند و فقط قدرت را در غارتگری و تجاوزگری می دانند لذا دو مسئله شامل اقتدار هسته ای و اقتدار موشکی ایران این گرگها را سرجایشان می نشاند.
وی گفت: ایران هیچگاه قصد ساختن بمب اتمی نداشته است. البته فرمول آن را دارد ولی نمی خواهد از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کند اما داشتن انرژی هسته ای را برای خود حیاتی می داند. شیطنتهای آمریکا فتیله اقتدار هسته ای ایران را پایین کشید، برجام هم تمام شد. آنچه ایران را در این شرایط حفظ می کند همین اقتدار موشکی است. اگر این اقتدار را از ما بگیرند روز ملت ایران را تبدیل به شب سیاه می کنند، اقتدار موشکی ما باعث قدرتمندی و ترس استکبار است.
آیت الله خاتمی افزود: به دلیل اقتدار و سرافزاری نظام اسلامی، استکبار طی 40 سال گذشته سختترین شرایط را بر ملت ایران تحمیل کرد، این گرانیهای افسارگسیخته در این 40 سال سابقه نداشته است. یک عامل گرانیها شیطنتهای بیرونی است زیرا سرمایه ملت ایران نفت است، نامردهای آمریکایی فروش نفت ایران را به حداقل رسانده اند، کشورهایی که از ایران نفت می خریدند از ترس آمریکا جرات نمی کنند، کشورهایی هم که جرات پیدا می کنند و نفت می فروشند به دلیل تحریم بانکها نمی توانند پولش را به ایران بدهند.
وی ادامه داد: آمریکا حاکم بر دنیا نیست اما کشورهای دیگر برای خرید نفت از ایران به آمریکا التماس می کنند، قصه امروز آمریکا در دنیا قصه یک لات چاله میدان است زیرا این کشور دیگر کشورها را تهدید می کند و به آنها آسیب می زند. همپیمانان آمریکا نیز اروپاییان هستند، اخیرا اروپا به چند بانک اجازه داده که با ایران رابطه داشته باشند تا کشورهایی که از ایران نفت می خریدند پول نفت را به این بانکها بدهند و بانکها پول غذا و دارویی که به ایران داده می شود را از پولی که کشورهای خریدار نفت واریز می کنند، بردارند.
او گفت: عامل دوم گرانیها نداشتن نظارت دقیق بر فروش کالا در بازار است. عامل سوم گرانیها نیز سوء مدیریتها و نداشتن مدیریت جهادی می باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*