اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2707
تاریخ انتشار: 1393/08/25 21:48
فرمانده انتظامی آبادان خبر داد
فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری سارقان و کشف چندین فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

عصرجهان -حسین کهیایی امروز در گفت‌وگو در با خبرنگاران در آبادان با اشاره به دستگیری دو سارق سابقه‌دار و کشف 9 فقره سرقت داخل خودرو اظهار کرد: ماموران کلانتری 16 و 11 آبادان با دستگیری دو سارق سابقه‌دار موفق به کشف و ضبط 9 فقره سرقت داخل خودرو شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری 16 آبادان در حین گشت‌زنی در حوالی خیابان امیری به دو دستگاه موتورسیکلت که در اطراف چند دستگاه خودرو پرسه می‌زدند مظنون شده که با مشاهده ماموران یکی از آنان با موتورسیکلت متواری و دیگری دستگیر، و به‌منظور بررسی موضوع به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده، متهم که فردی سابقه‌دار بود به پنج فقره سرقت داخل خودرو و قصد ارتکاب سرقت برای چندمین بار اعتراف کرد و همدست وی نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

کهیایی عنوان کرد: با دستگیری متهم دیگری توسط ماموران کلانتری 11 ولیعصر نیز چهار فقره سرقت لوازم داخل خودرو کشف و ضبط، و متهم با تشکیل پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

*حضور به موقع ماموران سارقان کیف‌قاپ را ناکام گذاشت

فرمانده انتظامی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور به موقع ماموران، تلاش سارقان کیف‌قاپ را ناکام گذاشت.

کهیایی اضافه کرد: مأموران انتظامی کلانتری 16 آبادان در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود، متوجه یک دستگاه موتورسیکلت به سرنشینی دو جوان شدند که قصد سرقت کیف‌دستی خانمی با هویت معلوم را داشتند که به محض رویت ماموران کیف‌دستی شاکیه را رها کرده و متواری شدند.

وی تأکید کرد: با تلاش و تعامل سایر عوامل گشتی، موتورسیکلت سارقان متوقف و سارقان با استفاده از ازدحام و شلوغی جمعیت در اطراف بازار اقدام به فرار کردند که در نهایت یکی از آنها دستگیر شد.

این مسئول بیان داشت: متهم دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان در دست انجام است.

*کشف 7 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری 3 سارق

فرمانده انتظامی آبادان همچنین از کشف هفت دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سه سارق موتورسیکلت در 48 ساعت گذشته خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات خاص پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه‌ای موتورسیکلت شدند که در بازرسی از محل مخفیگاه متهمان دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

کهیایی متذکر شد: همچنین در اقدامی دیگر که توسط ماموران کلانتری 18 صورت گرفت یک سارق سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شد و متهم در بازجوهای اولیه به سرقت پنج دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد که شناسایی و توقیف اموال مسروقه در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مالکان موتورسیکلت می‌توانند با تجهیز موتورسیکلت خود به قفل، زنجیر و سایر تجهیزات ضد سرقت، از سرقت اموال خود پیشگیری کنند، عنوان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده به طور تقریبی تمام موتورسیکلت‌هایی که به سرقت می‌روند فاقد قفل زنجیر، قفل دوشاخ و سیستم دزدگیر هستند.

*کشف 4 فقره سرقت سیم برق

فرمانده انتظامی آبادان در ادامه از کشف چهار فقره سرقت سیم برق و دستگیری یک سارق خبر داد و عنوان کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در آبادان، کار شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی توضیح داد: مأموران پلیس آگاهی، با انجام اقدامات خاص پلیسی، سرنخ‌هایی از نقش جوانی 22 ساله در سرقت‌های سیم برق به دست آوردند.

کهیایی یادآور شد: مأموران با زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای مشکوک متهم و مراقبت‌های شبانه، این سارق که در حال سرقت سیم برق بود را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آبادان در پایان با بیان اینکه متهم در بازجویی مقدماتی به سه فقره سرقت سیم برق دیگر نیز اعتراف کرد، گفت: پرونده تنظیمی به همراه متهم به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده است.منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*