اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2713
تاریخ انتشار: 1393/08/25 22:47
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز
فضل احمدی‌نیا از آماده شدن طرح معماری و سامان‌دهی خیابان انوشه خبر داد و گفت: طرح تعریض خیابان انوشه که به خیابان فلافل فروشی‌ها موسوم است، برداشته خواهد شد.

عصرجهان -فضل احمدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متولی تهیه طرح معماری خیابان انوشه و انجام مطالعات اولیه سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز است و در این زمینه، معاونت عمرانی استانداری، شهرداری و فرمانداری اهواز همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی این خیابان با همکاری متخصصان گروه معماری دانشگاه شهید چمران اهواز تهیه شده است و بنا است این طرح از سوی معاونت عمرانی استانداری مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و آخرین نظرات در آن اعمال شود. پس از تایید نهایی طرح از سوی استانداری خوزستان، اجرای طرح و ساماندهی عملیاتی خیابان انوشه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: قرار بود این خیابان در طرح‌های جامع قبلی، تعریض شود اما با توجه به این‌که استاندار تاکید دارد خیابان با حفظ وضع موجود، سامان‌دهی شود؛ مقرر شد طرح تعریض خیابان انوشه در کمیسیون‌های تخصصی. بررسی و در نهایت طرح تعریض لغو شود.

احمدی‌نیا گفت: شهروندان خیابان انوشه با وجود طرح تعریض، همیشه دغدغه داشتند و اقدام به ساخت و ساز نمی‌کردند و راسته فلافل‌فروش‌ها با این که محل رفت و آمد جمعیت بسیاری از اهوازی‌ها و خوزستانی‌ها و مهمانان استان است؛ همچنان به همان شکل قدیم باقی مانده است. با برداشتن طرح تعریض و ایجاد ارزش افزوده برای ملک‌های موجود در خیابان انوشه، شهروندان می‌توانند با خیالی راحت همگام با طرح ساماندهی خیابان، ساخت و ساز انجام دهند.

وی اظهار کرد: لغو طرح تعریض خیابان فلافل‌فروش‌ها  هنوزدر مرحله تصویب قرار دارد و هنوز نهایی نشده است ولی با توجه به تاکید استانداری خوزستان در این زمینه، عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: یکی از مشخصه‌های خیابان انوشه در طرح ساماندهی، سنگ فرش کردن معبر این خیابان است. همچنین بر اساس این طرح، خیابان انوشه یک طرفه خواهد شد و به نوعی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود. از انجا که خیابان انوشه جنبه توریستی نیز پیدا کرده است، در این طرح از مصالح ساختمانی بومی خوزستان و مناسب با معماری سنتی استان استفاده می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*