اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2751
تاریخ انتشار: 1393/08/28 22:07
گزارش شجاعانه مدیران قضائی استان
کرمی:در بعضی از جاها پیمانکاران تا جایی که پروژه سود دارد ادامه می دهد و وقتی با مشکل رو به رو می شود ادعا می کند که توانایی ندارم و سازمان به راحتی قرارداد را فسخ می کند.

عصرجهان:در نشست دفاع از حقوق بیت المال، دکتر جمادی رئیس کل دادگستری گفت: حفظ اموال دولتی برای پیشگیری از وقوع جرم الزامی است و تعرض به منابع طبیعی نیز هزینه بردار است. وی گفت: مردم هر گونه تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی را گزارش دهند تا دستگاه های اجرایی برای صیانت از حقوق بیت المال جدی تر رفتار کنند.

در ادامه مختار کوشا، دادستان مرکز استان و دبیر این جلسه گفت: مصوبات این شورا در حال اجرایی شدن هستند و انتظار داریم سازمان ها به جای مچ گیری، همکاری کنند تاحقی از بیت المال ضایع نشود.

در این جلسه که در دفتر ریاست دادگستری برگزار شد،کرمی، مدیر کل بازرسی استان با انتقاد از وضعیت قراردادهایی که دستگاههای اجرایی استان با پیمانکاران انعقاد می کنند، گفت: در یکی از این مناقصه ها، پیمانکار در زندان به سر می برد ولی در مناقصه برنده شد. این نشان می دهد که اصول حاکم بر قراردادها اجرا نشده است. وی با اشاره به قوانین قراردادها گفت: سوابق پیمانکار باید مشخص شود، تشریفات در مناقصه رعایت شود ، مناقصه به صورت عمومی و قانونی برگزار شود و همچنین قراردادهای بزرگ به متوسط تبدیل نشود تا شرایط قانونی قراردادها عملی گردد. کرمی اظهار کرد: علت تخلف ها خود سازمان های اجرایی است، زیرا معلوم شده است در بعضی از جاها پیمانکاران تا جایی که پروژه سود دارد ادامه می دهد و وقتی با مشکل رو به رو می شود ادعا می کند که توانایی ندارم و سازمان به راحتی قرارداد را فسخ می کند. وی با انتقاد از تهیه صورت وضعیت های صوری که به نفع پیمانکار تمام می شود، تصریح کرد: 197 پروژه عمرانی متوقف و یا با تأخیر مواجه شده است و یکی از عوامل این بی نظمی ترک اصل تشریفات است که می بایست در مناقصه ها رعایت می شد.
در این جلسه نکات زیر مطرح شد:
محوری: تنها استانی که وضعیت منابع ملی و اراضی طبیعی اش مشخص نیست استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل منابع طبیعی: ایلراهها جزو منابع ملی هستند و قابل واگذاری به دولت و مردم نیست. شهرداری نخاله ها را در طبیعت رها نکند.

منبع:سایت دادگستری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*