اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276086
تاریخ انتشار: 1397/11/25 19:25
در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمندان شهرستان باشت عنوان شد؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد یاد آور شد: در طول تاریخ همه مشکلات و بداخلاقی های سیاسی که بین مردم، حاکمان و رجال سیاسی و اکنش گران سیاسی رخ می داد و همچنین خطاهای که در حوزه های اقتصادی ایجاد می شد ناشی از عدم توسعه در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان از باشت، نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمندان شهرستان باشت در سالن فرمانداری برگزار شد.


بنا به همین گزارش دهبانی پور در نشست شاهنامه خوانی بیان کرد : برای توسعه یافتگی باید توسعه فرهنگی را مبنای کار خود قرار دهیم.
دهبانی پور اضافه کرد: توسعه پایدار و همه جانبه در همه عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی زمانی تحقق پیدا خواهد کردکه ما بستری برای توسعه فرهنگی محیا کنیم.
دهبانی پور گفت: فرهنگ هر جامعه ای مجموعه ای از آموخته ها و اندوحته های مادی و معنوی آن جامعه است که به شکل مصداقی با آن ها مواجه هستیم و برای توسعه فرهنگی باید تحول فرهنگی داشته باشیم.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد افزود: اهمیت دادن به کتاب شاهنامه برای پویایی  ادبیات کهن , دفاع , تبلیغ و ارتقاء زبان فارسی یکی از مقوله های فرهنگی و از وظایف مهم ما است.
وی ادامه داد: در هنرهای چندگانه در تلاش هستیم که به این مقوله های فرهنگی بپردازیم که منجر به توسعه فرهنگی می شوند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد یاد آور شد: در طول تاریخ همه مشکلات و بداخلاقی های سیاسی که بین مردم، حاکمان و رجال سیاسی و اکنش گران سیاسی رخ می داد و همچنین خطاهای که در حوزه های اقتصادی ایجاد می شد ناشی از عدم توسعه در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.
این مسئول در ادامه بیان کرد: که با همکاری هم بتوانیم در محورها و مقوله های مختلف به غنای فرهنگی جامعه که برگرفته از فرهنگ و اصالت و ماهیت دینی ما بوده کمک کنیم.
دهبانی پور در نشست شاهنامه خوانی عنوان کرد : ما به عنوان یک دستگاهی فرهنگی هستیم در ساختاری به نام دولت که دارای حد و مرزها و تعاریفی است و ما به عنوان مدیر در این عرصه های فرهنگی باید این مقوله ها را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.
در ادامه افزود: در عرصه های فرهنگی باید تلاش کنیم محدودیتها ایجاد نشوند و با توجه به توافق و تفاهمی که صورت گرفته است به سرزنده بودن و فعال بودن این عرصه مهم تلاش کنیم.


وی بیشترین انتظار افراد جامعه را از بخش فرهنگ دانست و ادامه داد: این موضوع در حالی است که کمترین بودجه ‌ها به بخش فرهنگ اختصاص می یابد.
دهبانی پور، استان کهگیلویه و بویراحمد را در بخش شاهنامه ‌خوانی  از استان‌ های شناخته شده کشور دانست و گفت: توجه و توسعه زیرساخت‌ های هنری لازمه توسعه فرهنگ بوده و نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از پروژه های عمرانی در حوزه های فرهنگی و هنری استان هستیم.
دهبانی پور اظهار کرد: در حوزه موسیقی هم در سطح کلان کشور هم در سطح استان محدودیت های وجود دارد و اساسا موضوعیت ندارد.
در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد به سوالات هنرمندان پاسخ دادند.
خبرنگار/فتح الله پوران پور


 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*