اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276100
تاریخ انتشار: 1397/11/26 20:23
جدال پرستاره‌ترین تیم‌های نیم فصل دوم لیگ با برتری کهکشانی‌های پرشور؛
تراکتورسازی کهکشانی در یک بازی درگیرانه و فیزیکی مقابل استقلال پرستاره نیم فصل دوم، به برتری رسید و با کسب هر سه امتیاز بازی، فاصله اش با تیم پنجم جدول را به پنج امتیاز افزایش داد. با این شکست، کار شاگردان شفر برای بازگشت به جمع مدعیان دشوار شد. گل اشکان دژاگه روی پاس عالی حاج صفی در کلاس تیم ملی بود.

تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال از ساعت 15:38 امروز (با هشت دقیقه تاخیر) در چهارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و به قضاوت اشکان خورشیدی به مصاف هم رفتند که این بازی درگیرانه و فیزیکی دو تیم زیر برف تبریز با یک ـ صفر به سود تراکتور پرستاره به پایان رسید.

این دیدار بزرگ و حساس که از هفته قبل با درگیری های رسانه ای دو تیم استارت خورده بود، در نیمه نخست به هیچ عنوان استانداردهای یک مسابقه بزرگ فوتبال بین دو تیم پرستاره را نداشت و درگیری های فیزیکی دو تیم در میانه میدان، اجازه ظهور زیبایی های بازی فوتبال را نداد. بازیکنان تکنیکی دو تیم به محض پا به توپ شدن و حداکثر عبور از دو نفر با خطای شدید مهره های پوششی نقش بر زمین می شدند و داور بارها مجبور شد، در سوت خود دمیده و اعلام خطا و توقف بازی کند.

ترکیب تراکتورسازی: محسن فروزان، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی‌پور، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، یوکیا سوگیتا، اشکان دژاگه، آنتونی استوکس.

سرمربی: لیکنز

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، پژمان منتظری، علی کریمی، امید نورافکن، وریا غفوری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی.

سرمربی: وینفرد شفر

اخطار

داریوش شجاعیان(32) و روزبه چشمی(90) از استقلال

اشکان دژاگه(45) و اکبر ایمانی(58) از تراکتورسازی

تراکتورسازی با این پیروزی 33 امتیازی شد و خودش را به پدیده شهر خودرو تیم سوم جدول نزدیک کرد تا در یک بازی 6 امتیازی خودش را برنده معرفی کند. استقلال هم با 28 امتیاز در رده پنچم ماند.

موقعیت حساس و نزدیک جدول باعث شد، هر دو تیم برای پیوستن به کورس قهرمانی به کمتر از پیروزی نیاز نداشته باشند و برای بردن و کسب هر سه امتیار گام به میدان بگذارند، اما یارگیری و جدال های پایان ناپذیر دو تیم باعث شد جریان مسابقه به سمت مصاف های خشن هافبک ها برود و بازیکنان بازی‌ساز دو تیم کاملا در سایه قرار بگیرند.

سه تیم بالانشین پرسپولیس، سپاهان و پدیده، به تساوی این مسابقه حساس تمایل داشتند تا هر دو تیم، دو امتیاز از دست داده و به اصطلاح با شکست خفیف میدان را ترک کنند.

با توجه به حساسیت‌های این دیدار، دو تیم با احتیاط بازی کردند و نتوانستند در خلق موقعیت عملکرد خوبی داشته باشند. مهاجمان دو تیم نیز حداقل فرصت را به دست آوردند و کمترین شوت به چهارچوب زده شد که نشان از دیداری با کیفیت پایین در استادیوم یادگار امام تبریز داشت.

شرح گل

تراکتورسازی 1 - استقلال صفر (دقیقه 52: اشکان دژاگه): پاس اشتباه علی کریمی نصیب احسان حاج‌صفی شد و او نیز به خوبی اشکان دژاگه را در سمت راست زمین خالی دید و به زیبایی منطقه بازی را با پاس بلند پای چپ عوض کرد که دژاگه پس از حمل توپ و شوت زمینی دقیق به زاویه مخالف، رحمتی را تسلیم کرد.

لحظات حساس مسابقه

دقیقه 14: سانتر اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین را مدافعان استقلال دور کردند و اجازه ندادند استوکس صاحب موقعیت شود.

دقیقه 15: فروزان ارسال کوتاه منتظری از داخل محوطه جریمه را قبل از رسیدن توپ به تبریزی دفع کرد.

دقیقه 45: در دقیقه 45 برخوردی بین نورافکن و دژاگه رخ داد که هافبک تراکتورسازی در این صحنه با زانو ضربه‌ای به پای بازیکن استقلال زد و همین اتفاق موجب اعتراض نیمکت‌نشینان استقلال شد.

دقیقه48: پاس تبریزی و شوت روی پای اسماعیلی را فروزان به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه49: ارسال خطرناک حاج‌صفی را مهدی رحمتی با واکنشی دیدنی دفع کرد و در ادامه دژاگه نتوانست از توپ استفاده کند.

دقیقه 65: پاس در عمق زکی‌پور و پاس در عرض خطرناک اسماعیلی را سلیمی قبل از رسیدن توپ به مهاجمان استقلال راهی کرنر کرد.

دقیقه 71: ارسال شجاعیان و ضربه سر منشا از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

دقیقه 73: شوت خطرناک اسماعیلی‌فر از سمت راست زمین با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 84: استوکس به قلب دفاع استقلال زد که شوت محکم او پس از برخورد به پای زکی‌پور به کرنر رفت.

دقیقه 88: اشکان دژاکه در موقعیت عالی دو به یک با مدافع استقلال سر توپ زد و با پاس کوتاه سعی داشت استوکس را با دروازه خالی مواجه کند اما سهرابیان از راه رسید و پاس را قطع کرد تا دروازه آبی ها برای دومین بار باز نشود.

دقیقه 88: ارسال زمینی فرشید اسماعیلی را سلیمی به کرنر زد.

دقیقه 89: عبور توپ از مقابل منشا و شوت روی پای اسماعیلی با کمترین فاصله از روی دروازه تراکتورسازی به اوت رفت./تابناک

برچسب ها:
تراکتورسازی ؛ استقلال ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*