اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276182
تاریخ انتشار: 1397/12/10 21:41
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان در حاشیه برگزاری سمینار مسئولیت‌های اجتماعی که پنجشنبه نهم اسفندماه در اهواز برگزار شد، گفت: مسئولیت اجتماعی برای اکثر شرکت‌ها و صنایع همانند ویترینی است و تمایل دارند در نقاطی هزینه کنند که بیشتر دیده شود که این مسأله موجب تبعیض خواهد شد.

عصرجهان-سعید رضوانی، بیان کرد: هدف از برگزاری این سمینارها این است که به معرفی مفهوم واقعی (csr) بپردازد نه اینکه مفهومی که اکنون در حال اجراست مطرح شود.
وی افزود: مسئولیت اجتماعی در حال حاضر به‌صورت سلیقه‌ای و جزیره‌ای اجرا می‌شود و گاهی اوقات حالت صدقه و اعمال خیرخواهانه به خود می‌گیرد که در تعریف مدرن مسئولیت‌های اجتماعی پذیرفته نیست.


رضوانی تصریح کرد: هر شرکتی که بتواند مسئولیت‌های اجتماعی خود را منسجم و ساختارمند و بر اساس برنامه انجام دهد، یک شرکت توانمند است نه اینکه به‌صورت موردی و تحت فشارهای سیاسی، دوستانه و فرمایشی، در یک نقطه خاص هزینه کنند، موجب رشد و توسعه ناهمگون در حوزه‌های مختلف و مناطق گوناگون می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: مشکلی که اکنون وجود دارد این است که تراکم جمعیتی در اکثر مراکز استان‌های کشور نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و به‌تبع آن، امکانات بیشتری نیز در مراکز استان‌ها ارائه می‌شود که این مسئله موجب شکاف و تبعیض شده است.
وی بیان کرد: بیشتر شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی را نوعی ویترین می‌دانند و در نقاطی هزینه می‌کنند که دیده شود.
رضوانی در ادامه گفت: این نوع جزیره‌ای عمل کردن موجب شده که اهداف اقداماتی که با هزینه‌های زیاد در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود، به ثمر نرسیده و در قالب پروژه تعریف نشود و به ساختن مدرسه، پل و ... اکتفا شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان اذعان کرد: باید یک نگاه واحد و راهبردی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع را مدیریت و ساختارمند کند تا بتوانیم در حوزه مسئولیت اجتماعی ایفای نقش شرکت‌ها را به‌خوبی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: ازآنجاکه خوزستان خاستگاه نفت و تولیدکننده عمده گاز و نفت است و همچنین  پتروشیمی‌ها و شرکت ملی حفاری در این استان واقع شده‌اند انتظار می‌رود مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه نفت منسجم‌تر انجام شود.
رضوانی ضمن اظهار تأسف از اینکه در حوزه روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب شاهد ازهم‌گسیختگی و برخوردهای سلیقه‌ای و سطحی  هستیم، تأکید کرد: با توجه به عقبه و توانمندی‌های حوزه روابط عمومی نفت، انتظار اقدامات مثبت‌تر و عمیق‌تری از آن‌ها داریم.
وی خاطرنشان کرد: البته روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب به اعمال محدودیت وزیر نفت در فعالیت روابط عمومی‌ها استناد می‌کند اما آنچه ما شاهد آن هستیم محدودیت خاص نیست بلکه فعالیت روابط عمومی نفت به‌صورت کامل محدودشده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان یادآور شد: مناطق نفت‌خیز جنوب در نمایشگاه دولت که در هفته‌های اخیر برگزار شد مشارکت نداشت درصورتی‌که نیاز است مردم در شرایط حساس کنونی با خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.
وی عدم اهتمام مجموعه‌ی نفت به حضور در نمایشگاه ۴۰ سالگی انقلاب را معنادار خواند و تصریح کرد: امیدوارم همکاری خوبی که درگذشته حوزه نفت با حوزه‌های مختلف استان داشته دوباره از سر گرفته شود و این نگاه اصلاح گردد.

منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*