اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276209
تاریخ انتشار: 1397/12/13 23:48
گودرزی در نطق میان دستور خود:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:استانی شدن انتخابات موجب کاهش مشارکت مردم و جلوگیری از ورود نیروهای جوان می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، عباس گودرزی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه 12 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میاندستور خود، گفت: با توجه به ماقشاتی که در موضوع افزایش حقوق بین مجلس و دولت در رسانه‌ها و افکار عمومی ایجاد شد، شرحی بر این مسئله ‌می‌دهم، در ماده 29 و 30 برنامه ششم توسعه مصوب کردیم که هماهنگی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان به نحوی اتفاق افتاد که در طول 5 سال فاصله بین حقوق‌ها بیشتر از 20 درصد نباشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که دولت در بند الف تبصره 12 لایحه بودجه 98 آورده بود که 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد شده بود و از طرفی دیگر 35 هزار میلیارد تومان برای افزایش 20 درصد حقوق در نظر گرفته بود که این یعنی دریافتی یک میلیون تومان افزایش 300 هزار تومانی داشته باشد و دریافتی 15 میلیون تومان افزایش 3 میلیون تومانی داشته باشد.

وی افزود: اگر لایحه دولت اجرا می‌‎شد در واقع اختلاف حقوق در مثالی که زدم از 13.5 میلیون به 16 میلیون و 200 هزار تومان می‎رسید، این یعنی از یک طرف عددی برای متناسب سازی بگذاریم و از طرف دیگر بر خلاف آن عمل کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: اما با تصمیم مجلس رقم 4 هزار و 500 میلیارد تومان با رقم 35 هزار میلیارد تومان جمع زده شد و با این پول تصمیم بر این شد که کل حقوق بگیران اعم از بازنشستگان و کارمندان افزایش 400 هزار تومانی حقوق را تجربه کنند و تا 10 درصد نیز به دولت اجازه داده شد که افزایش حقوق را افزایش دهد.

گودرزی درباره افزایش حقوق تا سقف 10 درصد در اختیار دولت، گفت: این رقم یعنی 15.5 هزار میلیارد تومان و دولت مکلف است افزایش حقوق تا 10 درصد را در این قالب ببیند و باید کمک شود کسی که حقوق پایین‌تر دریافت می‌‎کند، افزایش حقوق بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: با این حساب، افزایش حقوق برای رنج حقوقی 5 تا 8 میلیون تومان، معادل 20 درصد افزایش حقوق خواهند داشت و حتی افرادی که حقوق 10 میلیون تومانی می‌گیرند افزایشی بیش از حقوق  10 درصد را تجربه خواهد کرد. نباید شائبه‌ای در این خصوص ایجاد کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آیا شایسته است بازنشسته‌‎ یا حقوق بگیری که 1.5 میلیون تومان حقوق دریافتی دارد، 20 درصد و آنکه 15 میلیون تومان می‌‎گیرد افزایش 20 درصدی حقوق داشته باشد، این خلاف عدالت بوده و مصوبه مجلس که دولت را مکلف به اجرا کرده است، فاصله را بین طبقات را کاهش می‎‌دهد.

وی افزود: کسانی که حقوق یک میلیون و 250 هزار تومانی دریافت می‌کردند با این تصمیم 42 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

گودرزی درباره استانی شدن انتخابات که در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: این طرح که در حال در دستور کار مجلس قرار دارد موجب شکاف بین حاکمیت و مردم خواهد شد و موجب کاهش مشارکت مردم و جلوگیری از ورود نیروهای نوظهور جوان در عرصه انتخابات می‌‎شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: این طرح موجب تضییع حقوق شهرهای کم جمعیت و روستاها و بالا رفتن هزینه‌‎های انتخاباتی و همچنین دامن زدن به اختلافات قومی قبیله‌ای و مذهبی می‌‎شود و افزون بر این‌ها این طرح با بندهایی از سیاست‌ها کلی انتخابات و قانون اساسی مغایرت دارد.

وی افزود: هیأت رئیسه توضیح دهد چرا  با وجود اینکه 8 بهمن ماه این لایحه به مجلس ارسال شده اعلام وصول صورت نگرفته تا این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد، طرحی که پایان هر دوره مطرح می‌شود ولی بی ثمر است.

گودرزی با انتقاد از اینکه چرا زمان مجلس را صرف کارهای بیهوده‌ای می‌کنید که اولویت مجلس نیست، افزود: بهتر است در این شرایط به مشکلات معیشتی و مسائل اصلی کشور بپردازیم. ملاک شورای نگهبان نه تنها نهادهای چهارگانه بلکه ملت ایران است و ملت ایران صاحبان اصلی انقلابند و ملت در دهان کسی خواهند زد که علیه انقلاب و به نفع ضد انقلاب سخن پراکنی کنند./خانه ملت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*