اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276210
تاریخ انتشار: 1397/12/13 23:54
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد:
ناظر گمرکات خوزستان گفت: درآمد گمرکات خوزستان در ۱۱ ماهه ۹۷ بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

عصرجهان-غلامرضا بلوطی میرزا ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درآمد گمرکات خوزستان در ۱۱ ماهه ۹۷ بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۲ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: صادرات کالاهای غیر نفتی گمرکات خوزستان در ۱۱ ماهه امسال به وزن ۱۵ میلیون و ۹۲ هزار و ۴۲۹ تُن به ارزش ۲۹۹ هزار و ۹۹۷ میلیون و ۹۵۴ هزار ریال معادل هفت میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۶۷۶ هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش داشته است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه شمش فولادی، پلی اتیلن، ریفرمیت، گاز پروپان، اسلب فولادی، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، پنتان، گاز بوتان، متانول، محصولات پتروشیمی و شیمیایی و میوه و تره بار را عمده اقلام صادراتی دانست و خبر داد: چین، عراق، هند، امارات متحده عربی، اندونزی، تایلند، عمان، کویت و مصر کشورهای عمده صادراتی بودند.
بلوطی میرزا در خصوص درصد سهم گروه کالایی صادراتی از خوزستان بیان کرد: سهم پتروشیمی از کل صادرات استان در ۱۱ ماهه ۹۷ از لحاظ دلاری ۶۳ درصد، فلزات ۲۰ درصد، کشاورزی ۱۲ درصد، معدنی سه درصد، گروه صنعتی دو درصد و صنایع دستی و فرش کمتر از یک درصد است.
وی در خصوص صادرات به عراق از گمرکات خوزستان گفت: صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات این استان در ۱۱ ماهه ۹۷ به وزن دو میلیون و ۷۹۵ هزار و۲۳۱ تُن و به ارزش ۹۹۱ میلیون و۶۳۹ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۷ درصد افزایش داشته است.
ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: صادرات به عراق از گمرک چذابه در ۱۱ ماهه ۹۷ به وزن ۴۳۴ هزار و ۹۹۳ تُن و به ارزش بالغ بر ۱۷۰ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۵۶۲ دلار و صادرات ازطریق گمرک شلمچه به وزن یک میلیون و پنج هزار و ۳۴۶ تن و به ارزش ۴۴۰ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۳۸۸ دلار بوده است.
بلوطی میرزا اضافه کرد: میله‌های آهنی یا فولاد، میوه و تره بار، کلینکر، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی، صفحه‌های ورق و لبنیات عمده کالاهای صادراتی به عراق هستند.
وی خبر داد: واردات گمرکات خوزستان در ۱۱ ماهه سال جاری به وزن ۱۳ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۳۶ تُن به ارزش ۲۵۸ هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و۸۵۴ هزار ریال معادل ۶ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۵۹۳ هزار دلار است.
ناظر گمرکات خوزستان افزود: ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، بنزین، روغن خام آفتابگردان، ماشین آلات وتجهیزات پتروشیمی، روغن پالم و ام دی اف خام عمده کالاهای وارداتی و همچنین برزیل، چین، اوکراین، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، هند، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند کشورهای عمده وارداتی هستند.
بلوطی میرزا بیان کرد: استان خوزستان در ۱۱ ماهه سال ۹۷ از لحاظ ارزشی در رتبه سوم و از لحاظ وزنی در رتبه سوم صادرات کشور قرار دارد. همچنین در رویه واردات از لحاظ ارزشی رتبه سوم و از لحاظ وزنی رتبه اول کشور را به دست آورده است.
وی عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد بسته‌های پستی وارده ۸۴۳ بسته به وزن دو هزار و ۵۱۹ کیلوگرم و به ارزش ۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۷۷۴ هزار ریال و تعداد بسته‌های پستی صادره چهار هزار و ۱۰۰ بسته به وزن ۲۲ هزار و ۳۷۴ کیلوگرم و به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۵۰۶ هزار ریال بوده است.
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد پرونده‌های قضائی ۵۹۰ فقره به ارزش یک هزار و ۴۳۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ۸۷۴ هزارریال بوده که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد چهار درصد افزایش و از نظر ارزشی نیز ۱۲۸ درصد افزایش داشت؛ از این مقدار تعداد ۶ فقره به ارزش هفت میلیارد و ۲۴۴ هزار ریال مربوط به پرونده‌های کشف شده خروجی است.
بلوطی میرزا در پایان خبر داد: برنج، ظروف آشپزخانه، کولر، تلویزیون، ماشین آلات راهسازی، آبمیوه، لوازم یدکی خودرو، لوازم تحریر، سیب زمینی و لوازم خانگی عمده کالاهای کشفیات قاچاق هستند(مهر)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*