اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276252
تاریخ انتشار: 1397/12/19 00:30
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان به توجه ویژه‌ای نیاز دارد، گفت: باید تلاش کنیم ظرف مدت سه سال متوسط نُرم فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان را به نُرم استانی که 30 درصد است برسانیم.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز (18 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: روند اجتماعی شدن فرزندان ما در جامعه با مدرسه تکمیل می‌شود؛ هرگونه تزلزل یا مشکل در هر دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش می‌تواند ضرر و زیان غیرقابل جبرانی را به دانش‌آموز و جامعه وارد کند.

وی افزود: در سال 97 تمام توجه ما به آموزش و پرورش، رفع مشکلات آن و ارتقای کیفی شاخص‌های آموزش و پرورش بود. در سال 98 می‌خواهیم برنامه اجتماعی را با محوریت مدارس انجام دهیم. طرح مدارس محوری به این معنا است که مدارس را صرفا به عنوان یک نهاد آموزشی تلقی نکنیم، بلکه آن را به عنوان یک کارگاه اجتماعی، فرهنگی و تربیتی تعریف کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این مسیر نیز هدف ما بهبود ارتباط دانش‌آموز با جامعه است. اگر مدرسه محل برنامه‌های فرهنگی اجتماعی باشد، می‌تواند موجب ایجاد ارتباط خوبی میان دانش‌آموز و جامعه شود.

شریعتی در خصوص مشکلات آموزش و پرورش در مسجدسلیمان تصریح کرد: مسجدسلیمان از اعتبارات عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، اعتبارات لازم برای طرح بازماندگان از تحصیل، طرح پیش دبستانی، بورس تحصیلی و ... برخوردار است. تا حد امکان باید شهرستان‌هایی را که نیاز به حمایت بیشتری دارند، حمایت کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در جلسه گفته شد 61 درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده هستند. متوسط استانی در زمینه فرسودگی مدارس 30 درصد است. ما می‌بینیم که این آمار در مسجدسلیمان دو برابر متوسط استانی است که نشان می‌دهد فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. باید تلاش کنیم ظرف مدت سه سال، متوسط نُرم فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان را به نُرم استانی برسانیم. باید اعتبار بیشتری برای این مساله فراهم کنیم. باید تلاش کنیم در نقاط مختلف استان، دانش‌آموزان بتوانند در شرایط برابر رقابت کنند. باید برنامه‌ریزی کنیم تا از سر جمع اعتبارات استانی، سهمی به مسجدسلیمان داده شود.

استاندار خوزستان در خصوص استفاده دوباره از کانکس‌های جمع‌آوری شده در طرح جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی تصریح کرد: هر کلاس کانکسی که تعویض می‌شود، کانکس آن باید تحویل داده شود. اعتبارات لازم برای طرح جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی را به 200 میلیارد تومان رساندیم که کانکس‌ها را جمع‌آوری کنیم، تا به آموزش و پرورش توجه کنیم و محیط تحصیل، محیط مناسبی برای دانش‌آموزان باشد. رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید در این زمینه متعهد باشد که این کلاس‌ها جمع‌آوری شوند، در غیر اینصورت من با رئیس آموزش و پرورش شهرستان برخورد می‌کنم.

شریعتی ادامه داد: کسی که کلاس بهتر را برای دانش‌آموز خود نمی‌خواهد، شایستگی رئیس آموزش و پرورش بودن را ندارد. وقتی مرتب از این کلاس‌های کانکسی استفاده می‌شود، یعنی کیفیت آموزشی دانش‌آموزان برای ما مهم نیست.

وی گفت: گفته شد 120 کلاس کانکسی در آمارگیری‌ها از قلم افتاده است. قابل قبول نیست که کار جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی را با 300 مدرسه آغاز کنید اما بعد بگویید 120 مدرسه از قلم افتاده است. این اشتباهات، نظام برنامه‌ریزی در این شورا را مختل می‌کند. در سال 98 ما نباید کلاس کانکسی داشته باشیم. از سازمان نوسازی مدارس می‌خواهم این مساله را در اولویت کار خود قرار دهند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید تلاش شود سرانه‌های آموزشی ما در آموزش و پرورش در استان به طور متناسب توزیع شوند. کارون، باوی و حمیدیه به نوعی زیر سایه اهواز قرار دارند که باید به این مساله توجه شود. اینکه جایی از نظر فضای آموزشی مشکل داریم و جای دیگری کلاس ساخته شده است اما دانش‌آموزی در آن تحصیل نمی‌کند، نشان‌دهنده ضعف مدیریتی است. اولویت اصلی ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است. توسعه باید متوازن باشد. اگر کاری غیر از این انجام شود، از عدالت به دور است.

شریعتی افزود: در سال 98 باید در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع،‌ پررنگ‌تر ظاهر شویم. باید صنایع را موظف کنیم که اعتباری که می‌خواهند به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهند را اعلام کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*