اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276257
تاریخ انتشار: 1397/12/19 01:07
در جلسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان باشت عنوان شد؛
کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نباید فقط مختص ایام شهادت ها و ولادت ها باشد بلکه باید در چندین زمینه از جمله ایثار و شهادت ، امربه معروف و نهی از منکر،عفاف وحجاب،جذب جوانان به مساجد و در زمینه طلاق و آسیب های اجتماعی و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای اعضای کانون بتوانند فعالیت اساسی داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، از باشت، مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان باشت بهمنظور هم اندیشی در خصوص فعالیت های کانون ها در دفتر امام جمعه گرد هم آمدند


سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی به مناسبت سالگرد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان باشت گفت : ۳۵کانون فرهنگی هنری در شهرستان باشت وجود دارد که حدود ۵ کانون راکد و غیره فعال و بقیه کانونهای شهری و روستایی فعال هستند .
وی گفت : ستاد کانونهای فرهنگی و هنری در ابتدا یک گروهی بودند که حالت دبیر خانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجددرا شکل دادند که این گروه در زمان ریاست جمهوری خاتمی و با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقاء پیدا کرد و به ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد تغییر نام یافت .


وی افزود : سال به سال فعالیتها وبرنامه های جدیدی طراحی و دستورالعملهای خاصی در ارتباط با کانونها بوجود آمد که بهترین آنها ساماندهی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد است .

سعید محمودی با بیان اینکه اعتبارات خاصی به کانونها داده شده افزود: بیشترین اعتبارات در زمان احمدی نژاد به کانونهای فرهنگی و هنری اختصاص یافت .

وی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نباید فقط مختص ایام شهادت ها و ولادت ها باشد بلکه  باید در چندین زمینه از جمله ایثار و شهادت ، امربه معروف و نهی از منکر،عفاف وحجاب،جذب جوانان به مساجد و در زمینه طلاق و آسیب های اجتماعی و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای اعضای کانون  بتوانند فعالیت اساسی داشته باشند .
وی در پایان سخنانش گفت: انشاالله در سال جدید با برنامه ریزی بهتر و حضور فعال و تلاش همه کانونهابتوانیم معضلات فرهنگی و هنری را برطرف کنیم .
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت نیز گفت : تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجدحرکت بسیار خوبی است در صورتی که درست استفاده شود .
وی افزود:  در مجموع آنچه لازم است، مدیریت کانونهاست زیرا بسیاری از کانونها خوب مدیریت نمی شوند و بعضی از مدیران صلاحیت مدیریت کانون فرهنگی هنری مسجدی را ندارند .
وی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی و هنری مسجدی باید  غربال و پالایش شوند و مدیرانی که توانمندی کار و یا وقت کار را ندارند مکلفند استعفا دهند و از مدیران توانمند استفاده شود .
امام جمعه باشت درپایان از مدیرانی که از توانمندیهای خود استفاده کردند و زحمت کشیدند با اهدا لوح  تشکر و قدردانی کرد  گفتی است مسول های کانون های  گزارشی از عملکرد و برنامه های فرهنگی هنری را بیان کردند
خبرنگار/فتح الله پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*