اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276267
تاریخ انتشار: 1397/12/20 12:39
طی مراسمی از سند توسعهٔ پايدار اقتصادی شهرستان بهمئی و ۳۰ شهرستان کمتر توسعه یافتهٔ کشور با حضور وزیر کشور، استانداران و رئیس بنیاد مستضعفان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، روز سه شنبه چهاردهم اسفندماه جاری طی نشستی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، معاونین وزارت کشور، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس، ۳۱ استاندار و ۳۱ فرماندار در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور از عملیات اجرایی سند توسعهٔ پايدار اقتصادی شهرستان بهمئی و ۳۰ شهرستان کمتر توسعه یافتهٔ کشور رونمایی شد.


بنا به همین گزارش این طرح که با هدف محرومیت زدائی از 31 شهرستان کل کشور (هر استان يك شهرستان) تدوین گردید و شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
قرار است کار گروهی به ریاست استانداران، فرمانداران شهرستان های مورد نظر و مسئولان دیگر دستگاه‌های اجرایی تشکیل و با استفاده از اسناد بالا دستی و به روز شدن آنها با الگوی اولویت تولید و اشتغال، این اسناد اجرایی شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:
 امروز آمادگی داریم با این جلسه، ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان به عنوان الگوی توسعه شهرستانی که شامل شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود معرفی کنیم.
وی ادامه داد: در این مدل همه اختیار دستگاه‌ها به فرماندار منتقل می‌شود و برای هر شهرستان یک دستگاه معین خواهیم داشت و با سند‌هایی که برای هر شهرستان تنظیم شده به صورت نظارت مستمر و دقیق پیگیری می‌کنیم تا به اهداف مورد نظر برسیم.


شایان ذکر است سند توسعهٔ پايدار اقتصادی شهرستان بهمئی و ۳۰ شهرستان کمتر توسعه یافتهٔ کشور در راستای ايجاد تعادل و توسعه متوازن و توجه ويژه به مناطق كمتر توسعه يافته و همچنین كنترل آسيب‌های اجتماعی با رويكرد اقتصاد مقاومتي است و قرار گرفتن شهرستان بهمئی در لیست این برنامه نقطه ی عطفی در توسعه ی شهرستان است



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*