اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276306
تاریخ انتشار: 1397/12/26 23:37
بعد از کیش دومین منطقه امن کشور هستیم اما درد مزمن ما این است که به دلایل مختلف بیکاری در استان زیاد است

عصرجهان-صبح امروز همایش ریش‌سفیدان و معتمدین به همت سپاه ناحیه شهرستان بویراحمد برگزار شد.
در این آیین حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان  اظهار کرد: در ذهن خود هیچگاه یک طایفه را به طایفه دیگر ترجیح نداده‌ایم و همه ایلات و طوایف برای ما به یک اندازه محترمند.
رئیس کل دادگستری استان همه ایلات و طوایف استان کهگیلویه و بویراحمد را انقلابی و اثرگذار دانست و گفت: اما در هر طایفه و ایل ممکن است افرادی با چهره مخدوش وجود داشته باشند که نباید معیار سنجش طوایف این عده از افراد باشند.
وی در همین خصوص گفت: مثلا در یک طایفه ممکن است 3 یا 4 نفری با جرائم خشن وجود داشته باشند که نباید کل طایفه را با آن‌ها مقایسه کرد حتی در بین ما روحانیت هم چنین افرادی وجود دارند.
رئیس کل دادگستری استان مردم را مستحق خدمت دانست و با انتقاد از کسانی که در ادارات به استخدام‌های فامیلی روی می‌آورند اظهار کرد: با خیلی از مسؤولانی که در استان اقدام به چنین اقداماتی می‌کردند برخورد کردیم.
مزارعی چاره رفع بیکاری در استان را در کارهای دیگر دانست و گفت: چرا باید بچه‌های ما برای حقوق یک و نیم میلیون تومانی با داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس در ادارات به عنوان نگهبان به کار گمارده شوند در حالی که می‌توان از ظرفیت‌های خدادادی استان استفاده کرد.
وی با ذکر مثالی از وضعیت کنونی استان و بیکاری‌ها گفت: گوشت مورد نیاز ما از آن سوی مرز تهیه می‌شود در حالی که افراد تحصیل کرده در کشورهای دیگر به شغل دامپروری روی می‌آورند.
این مسوول با توصیه به ریش سفیدان برای تغییر دادن فرهنگ کار در استان گفت: چرا باید لیسانسه‌های ما دنبال کارهای خدماتی بروند و در استانی که همه موهبتها وجود دارد کسی دنبال کار شرافتمند و پر درآمد دامپروری نباشد.
وی با تاکید بر این که هدایت جوانان به سمت مشاغل آزاد نافی درست عمل کردن مدیران در بحث استخدام‌ها نیست افزود: نباید نیرو بدون ضابطه در مشاغل دولتی به کار گرفته شود.
رئیس کل دادگستری استان گفت: نباید از یک خانواده و طایفه 10 نفر را در ادارات به کار گیرند و از یک خانواده چندین و چند نفر بیکار باشند.
گرمسیری و سردسیری در گزینش فرماندهان و مسؤولان سپاه جایگاهی ندارد/چطور در جنگ و دفاع مقدس بحث سردسیری و گرمسیری نبود اما در تقسیم غنایم به دنبال سردسیر و گرمسیر هستیم.
بنا به همین گزارش سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در همین همایش اظهار کرد: وقتی در رابطه با استان‌های قومی و قبیله‌ای صحبت می‌شود ذهن‌ها به سمت منفی کشیده می‌شود در حالی که این استان‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند‌.
وی گفت: این مردم یک خصوصیات بی‌نظیر دارند که برگرفته از سنت‌هاست که یکی از آن‌ها مهمان‌نوازی است مردمی که از سفره و نان خود برای احترام به مهمان می‌گذرند و یا این که مردم در مناسبت‌ها مثل عاشورا و اربعین برای امام حسین هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و وقتی دشمن به کشور حمله کرد حماسه‌آفرینی کردند.
وی با قدردانی از ایل بزرگ بهمئی در برگزاری یادواره ۶۵۰ شهید ایل بهمئی اظهار کرد: ایلات و طوایف مردم شریف و نجیبی هستند که از معاشرت با آنها لذت می‌بریم اما متاسفانه در بزنگاه‌هایی مسائل دیگر بر موضوعات اصلی و حسنه غلبه می‌کند‌.
فرمانده سپاه فتح با اشاره به این که باید خوبی‌ها و حسنات ایل‌ها و طوایف استان را بزرگنمایی کنیم، افزود: باید میثاق ببندیم که برخی موضوعات را تکرار نکنیم چرا باید مشکلاتی را که به راحتی می‌توان از طریق ریش سفیدی حل کرد به گونه‌ای دیگر رفتار کرد.
خرمدل خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای استفاده کنیم بیشتر مشکلات استان را می‌توان برطرف کرد بنابراین باید برخی از آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
فرمانده سپاه فتح یکی از کارها را راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در بین ایلات و طوایف دانست و گفت: چرا باید در برخی دعواها و نزاع‌ها حضور داشته باشیم اما در کارهای عام‌المنفعه شرکت نکنیم.
وی تعطیل کردن بسیاری از کارها را به دلیل برخی رسوم از جمله حضور در برنامه‌های ختم و عزاداری و فاتحه‌خوانی خاطرنشان کرد: چرا باید در استخدام‌ها به طوایف تکیه کنیم و از واژه‌هایی مثل سردسیری و گرمسیری استفاده کنیم.
خرمدل با بیان این که در بکارگیری نیروها و فرماندهان در سپاه فتح هیچ‌گاه به موضوعات سردسیری و گرمسیری توجه نمی‌کنم افزود: چطور در جنگ و دفاع مقدس بحث سردسیری و گرمسیری نبود اما در تقسیم غنایم به دنبال سردسیر و گرمسیر هستیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از رویکرد طایفه‌ای که در فضای مجازی استان ایجاد شده است افزود: افتخار و عزتی که امروز قوم لر دارد مربوط به شهداست و امروز هر قوم و طایفه‌ای که می‌خواهد به خود افتخار کند باید به شهدای خود افتخار کند.
وی با بیان این که چرا طوایف و ایلات به افراد مستضعف و محروم و بی‌بضاعت خود کمک نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: چرا نباید در طوایف به زنان محروم سرپرست خانوار کمک کنند اما اگر دعوا و نزاعی صورت گرفت همه در میدان حاضر می‌شوند.
خرمدل با بیان برخی از دردها اظهار کرد: چرا باید در برخی روستاها به دلیل مشکلات مختلف عده زیادی کشته شوند و در مدارس از دانش‌آموزان حرف‌های آن چنانی بشنویم.
وی در زمینه ایجاد امنیت در استان اظهار کرد: بعد از کیش دومین منطقه امن کشور هستیم اما درد مزمن ما این است که به دلایل مختلف بیکاری در استان زیاد است در خواست ما این است که باید از ظرفیت‌های قوم و قبیله در استان به خوبی استفاده کنیم چرا که استان شایسته اتفاقات مثبت و رسیدن به توسعه و  دوری از محرومیت است.
منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*