اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276350
تاریخ انتشار: 1398/01/05 10:55
مهندس احمد َمحمدی: امیدواریم بتوانیم گوشه ای از آلام شما عزیزان را جبران کنیم و خداوند به شما در برابر این مصیبت عظیم صبر دهد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مهندس احمد َمحمدی مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب، با حضور در جمع خانواده جانباختگان حادثه اهواز ، ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغ دار این حادثه گفت :حادثه دردناکی و غم سنگینی بود، و مجموعه نفت بنوعی در این واقعه غزادار است، و وظیفه خود می داند در کنار شما مردم عزیز باشد، و متاسفیم که علی رغم تلاش های بسیاری که از سطح وزیر تا رده های پایین برای نجات جان مرحوم صولتی کردیم، و با انتقال ایشان از اهواز به تهران نیز ، نگاه و اهداف تحصصی تری برای نجات شان داشتیم، و اما تقدیر و مشیت الهی بر این بوده است، وخداوند به همه شما عزیزان صبر بدهد .

 

وی گفت : وظیفه ذاتی نفت خدمت به شما عزیزان بوده و هست، و با توجه به نگرانی و دغدغه هایی که نسبت به بازماندگان این خانواده جانباخته داریم، امیدواریم بتوانیم گوشه ای از آلام شما عزیزان را جبران کنیم و خداوند به شما در برابر این مصیبت عظیم صبر دهد . 

در این دیدار حجت السلام رضا حیدری مسئول قرارگاه فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت در استان خوزستان نیز با تسلیت به خانواده داغدار صولتی آیات و روایاتی پیرامون اجر صبر بر مصائب درشرع مقدس اسلام بیان داشت و از صبر و شکیبایی خانواده ها در اهواز و لیکک تشکر کرد .

 

مهندس محسن دهان زاده مدیر عامل نفت و گاز کارون نیز در این مراسم گفت : به نیابت از ۵۰۰۰ هزار نفر پرسنل کارون عرض تسلیت دارم خدمت خانواده های داغ دیده امیدوارم که خداوند به شما صبر دهد.

مدیر عامل کارون در ادامه گفت : ماموریت شرکت نفت تولید عظیم روزانه ۳۰۰۰ هزار بشکه نفت می باشد، خطوط لوله ای که وجود دارد که به وسیله سیستم های پمپاژ انتقال پیدا می کنند، و به پالایشگاهها وارد ، و صادرات و فروش و درآمد ین نفت در خزانه ملی می رود، که کل کشور از آن بهره می گیرد، و این وظیفه ذاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز است .

 

وی گفت : واقعیتی که وجود دارد این است که تاسیسات قدیمی و فرسوده هستند، وزیر دستور دادند مطالعات شروع شد، و اقدامات خوبی انجام گرفته است .

دهان زاده در ادامه افزود: تلاش ها برای عیب یابی ادامه دارد ، و سه کارگروه برای علت حادثه مشخص شده است که مشخص شود آیا فرسودگی تاسیسات بوده است ، یا خطای‌ انسانی؟ که اگر مشخص شود خطای انسانی بوده قطعا با مسببین برخورد قاطع می‌شود. و ما دنبال این هستیم که چنین اتفاقاتی رخ ندهد و چنین حوادث دردناکی دیگر در هیچ گوشه ای از ایران تکرار نشود.

 

شایان ذکر است در حادثه آتش سوزی خط لوله ۲۰اینج انتقالی گاز به کارخانه گاز و گاز مایع ۸۰۰ که روز پنج شنبه ۲۳ اسفند ماه به وقوع پیوست در روز نخست چهار نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز روز شنبه ۳ فروردین بر اثر جراحات جان خود را از دست داد که سه نفر از جانباختگان از شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویر احمد شهرستان بهمئی می باشد .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*