اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276361
تاریخ انتشار: 1398/01/06 01:18
سرپرست فرمانداری خرمشهر در پی عدم تمکین برخی قایق‌داران ر برای توقیف قایق‌های تفریحی در کارون و اروند دستور ویژه داد.

دستور ویژه سرپرست فرمانداری خرمشهر برای توقیف قایق‌های تفریحی در کارون و اروند
عصرجهان-کوروش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر به گارد بندر و هنگ مرزی برای توقیف قایق‌های تفریحی در کارون و اروند دستور ویژه داد.
این دستور ویژه در پی عدم تمکین برخی قایق‌داران مبنی بر ممنوعیت قایق‌سواری در رودخانه کارون و اروند صورت گرفت.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر را مأمور کرد تا بر روند اجرای این دستور نظارت کند.
گفتنی است که عصر امروز با توجه به بالا رفتن حجم آب رودخانه کارون و نامناسب بودن شرایط جوی، فعالیت شناورهای تفریحی در آبراه اروند و کارون تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
تعطیلی ادارات ایذه در روز سه‌شنبه
مصطفی سمالی فرماندار ایذه اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی ادامه‌دار بودن بارش شدید باران و سیلاب در شهرستان فعالیت ادارات شهرستان، امروز سه‌شنبه 6 فروردین تعطیل خواهد بود.
وی افزود: اعضای شورای اداری شهرستان باید فردا در فرمانداری شهرستان حضور داشته باشند و فعالیت ادارات ستاد بحران نیز دایر است.
فرماندار ایذه بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی حجم بالای بارش ها انتظار می‌رود ساکنان محلات پایین دست شهر از جمله استادیوم و اکبرآباد وسایل خود را روی ارتفاع قرار داده تا در صورت جاری شدن آب در منازل به وسایل خانگی آنها خسارت وارد نشود.
سمالی گفت: شهروندان ساکن این مناطق پس از ایمن سازی محل نگهداری وسایل منزلشان به مکان‌های امن بروند یا اینکه اگر در خانه حضور دارند نیز بیدار بمانند تا در صورت جاری شدن سیلاب آمادگی حل بحران را داشته باشند.
قایق سواری در اهواز ممنوع شد
به گزارش سازمان آتش نشانی اهواز، آتش نشانی اهواز اعلام کرد باتوجه به شرایط جوی اخیر  و بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون، از  همشهریان و میهمان نوروزی تقاضا می شود برای حفظ سلامتی و جان خود از تفریح با قایق های ساحل رودخانه به صورت جدی پرهیز کنند.
آتش نشانی اهواز ضمن جمع آوری ایستگاه های قایق سواری، از عموم شهروندان و مسافران عزیز می خواهد از قایق سواری در سطح رودخانه به صورت جدی خودداری کنند.
همچنین از همه قایق داران تقاضا می شود با توجه به هشداری مکرر سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال سیل و طغیان رودخانه ها سریعا نسبت به جمع آوری قایق های خود اقدام و از حضور در سواحل رودخانه پرهیز کنند.
ورود نخستین موج سیلاب به استان تا 24 ساعت آینده
داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ، بابیان اینکه اکنون موج اولیه سیلاب وارد سدهای کرخه، دز و کارون شده و مخازن آن‌ها را به حالت سیلابی درآورده، اظهار کرد: تا 24 ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون می‌شود؛ با توجه به تمهیدات و ظرفیت‌سازی انجام‌شده در مخازن سدها انتظار می‌رود که‌موج اولیه سیلاب تعدیل شود.
وی افزود: طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی طی بارش‌های اخیر حجم ورودی به سدهای استان در همه حوضه‌های آبریز افزایش پیداکرده و به شرایط سیلابی می‌رسد به همین دلیل اعلام آماده‌باش شده است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: بیشترین سیلاب ورودی مربوط به حوضه دز و کرخه است که پیک آن در حوضه دز در حدود 3 هزار مترمکعب بر ثانیه و در حوضه کرخه 2 هزار و 500 مترمکعب بر ثانیه است.
بهارلویی بابیان اینکه اکنون خروجی آب از سدهای خوزستان بر اساس تاب‌آوری و دبی ایمن رودخانه‌ها تنظیم‌شده گفت: دبی خروجی سدها به نحوی است که مناطق مختلف دچار سیلاب و آب‌گرفتگی نشوند؛ البته بخشی از بارش‌ها بعد از سدها اتفاق می‌افتد و سبب فعال شدن حوضه میانی می‌شود که این مسئله می‌تواند سبب افزایش رواناب رودخانه‌ها شود.
وی عنوان کرد: احتمال بالا رفتن دبی رودخانه کارون در اهواز تا بیش از 2 هزار مترمکعب بر ثانیه وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود پارک‌ها و جاده‌های ساحلی دچار آب‌گرفتگی شود.
وی بیان کرد: آب‌گرفتگی‌هایی که تاکنون در برخی مناطق استان رخ‌داده به دلیل افزایش خروجی سدها نیست بلکه به دلیل بارندگی است؛ در اروندکنار آبادان نیز بالاآمده آب انهار تحت تأثیر «مَد اکبر» و خلیج‌فارس بوده اتفاق افتاد.
بهارلویی در رابطه با وضعیت مناطق پایین‌دست کرخه در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه گفت: در این مناطق آماده‌باش کامل اعلام شد تا در صورت بروز حوادث ناگهانی و یا شکستن سیل بندها وارد عمل شویم.

منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*