اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276364
تاریخ انتشار: 1398/01/06 02:07
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب، گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند و در یکی دو روز آینده سفر نکنند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز ( 5 فروردین ماه) در خصوص پیگیری اقدامات جهت مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های شدید و بررسی اقدامات انجام شده و اتخاذ تدابیر لازم در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آماده‌باش کامل اعلام شده است. در جریان این  بارندگی‌ها باید مردم با حداقل مشکل مواجه شوند.
وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده ممکن است میزان بارش در حوضه دز و کارون شرایط را به نحوی فراهم کند که خروجی سدها بیش از حد تحمل عادی پایین‌دست باشد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه خروجی سدها باید مدیریت شود، گفت: تلاش بر این است که میزان دبی آب رودخانه کارون در مقطع اهواز کمتر از 2 هزار مترمکعب بر ثانیه باشد.
شریعتی تصریح کرد: نباید تنها بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تصمیم اتخاذ شود زیرا احتمال خطا وجود دارد و باید سعی شود کمترین آسیب متوجه مردم شود.
وی با بیان اینکه شهرداران، دهیاران، بخشداران و فرمانداران باید هشدارهای لازم را به اطلاع مردم برسانند، گفت: باید اطلاع‌رسانی مخصوصا در خصوص جاده ساحلی اهواز انجام شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: اگر  قرار است دبی آب افزایش یابد باید پارک ساحلی بسته شود و قبل از بسته شدن خودرویی در آن حضور نداشته باشد. همچنین باید پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.
شریعتی عنوان کرد: تمام تلاش بر این است که مشکلی ایجاد نشود و تلفاتی نداشته باشیم. همچنین باید کمیته‌هایی برای حوضه‌های آبریز دز، کارون، کرخه و مارون تشکیل شود و کسانی در آنجا مستقر شوند تا شرایط را رصد کنند و بر اساس شرایط تصمیم بگیرند.
وی عنوان کرد: طبق برآورد پنج روزه آورد حوضه کرخه، برداشت از این سد قابل کنترل خواهد بود اما طبق پیش‌بینی 14 روزه شرایط سخت‌تر می‌شود. نباید تصمیمات عجولانه‌ای که موجب وارد کردن آسیب می‌شود اتخاذ شود.
وی عنوان کرد: اکنون پیش‌بینی پنج روزه سازمان هواشناسی را باید ملاک قرار دهیم و به برآوردهای بعدی که 40 درصد صحت دارند نیز نیم نگاهی شود. همچنین قبل از خروجی از سدها باید موضوع به من اطلاع داده شود.
شریعتی عنوان کرد: مردم باید هشدارها را جدی بگیرند و در یکی دو روز آینده سفر نکنند تا شرایط به حالت عادی برگردد. همچنین باید تردد در کنار سواحل رودخانه‌ها به حداقل برسد.
استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات پیشگیرانه را در حوزه‌های خود انجام دهند. همچنین باید فیوز پلاک‌ها سریعتر آماده شوند.
شریعتی تاکید کرد: همه امکانات دستگاه‌های اجرایی باید بسیج شوند. معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور نیز دستور داده‌اند همه امکانات در اختیار مدیریت بحران خوزستان قرار بگیرند. هیچ دستگاهی حق ندارد از در اختیار دادن امکانات خود به مدیریت بحران امتناع کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت سیلاب‌های احتمالی اولویت است، گفت: همچنین باید بانک اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات لازم تهیه شود و در حوضه‌هایی که احتمال مشکل وجود دارند، مستقر شوند.
استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون در اروندکنار «مد اکبر» رخ داده است و میزان خروجی آب از رودخانه کارون و شط العرب بالا است و موجب وارد شدن آب به منازل مردم شده است. باید امکانات مورد نیاز سریعا به اروندکنار اعزام شوند. مردم منطقه اروندکنار احساس می‌کنند کسی به آنها توجه ندارد و نگران هستند.
وی با بیان اینکه باید شرایط افزایش خروجی آب در حوضه کرخه فراهم شود، تصریح کرد: همچنین از هم اکنون باید قراردادی با بخش خصوصی منعقد شود تا در صورت نیاز از قایق‌ها استفاده شود.
وی با بیان اینکه باید وظایف هر دستگاه مشخص شود، گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر و همراهی مردم بر شرایط فائق آییم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*