اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276371
تاریخ انتشار: 1398/01/06 15:53
نگرشی به گام دوم انقلاب از نگاه ضرورت مبارزه با آفات درون سیستمی؛
شورای نگهبان که در چند سال گذشته صلاحیت کسانی را تایید کردند که مروج اشرافیت، بعضا شایبه مالی داشتند و دارند!

عصرجهان؛ یاداشت دریافتی به قلم حمدالله مبشری- در روز شمار انقلابیون از از ظهور تا غروب مطالبی کوتاه اشاره داشتم(لینک مطلب)
انقلاب اسلامی، با نگرش فرهنگی و ایدیولوژی مبتی بر اسلام  به پیروزی رسید. اگر چه همه احزاب و گروه های مبارز آن روزگار به جهت خواستگاه مردمی هر کدام نقش داشتند، اما بلا شک مرجعیت شیعه به رهبری حضرت امام (ره)طلایه دار واقعی نهضت بیداری مردم ایران بود.
این نهضت چله اول را با فراز و فرودها به پایان رساند. امیدواریم گذشته چراغ راه آینده باشد به شرط ها و شروطها!! باید توجه جدی داشته باشیم که خداوند چک سفید امضاء به هیچ امتی و پیامبری نداد که حاکمیت آنها همیشه برقرار باشد در همه ادوار تاریخ زوال و فروپاشی به سراغ امت ها وحتی ادیان آمد و از پی آن ملتها به سختی و بلا و محنت گرفتار شدند!(با عملکرد خود) هیچ قاعده استثنایی نداریم، تاریخ در دسترس ماست و حوادث صدر اسلام را داریم، در صدر اسلام بعد از رسول مکرم اسلام عامل انحراف از مسیر  نبوی خواص امت و اندرونی پیامبر اسلام بودند! حتما خواندگان محترم وابستگی خانوادگی خلفای راشدین را به پیامبر(ص) به خوبی میداند!! آن موقع استکبار آمریکا، شرق،غربی و معامله گران اصولگرا و اصلاح طلب نبودند
بعد از رسول مکرم اسلام(ص) تا نیمه اول قرن دوم ه-ق بزرگترین جنایات بشری در حق ملت اسلام رقم خورد! بلا و مصیبت و انشقاق بدست خواص، بزرگان و شیوخ امت اسلام اتفاق افتاد دامنه آن تا امروز ملت های اسلامی را گرفتار خود نمود!
برگردیم به زمان حال: اگر چه چله اول انقلاب اسلامی به سلامتی پایان پذیرفت اما برخی خواص این انقلاب کم مصیبت ایجاد نکردند
!! حافظه کوتاه مدت این مردم رویدادهای چهار دهه ی انقلاب را دارند و ضرورت اشاره نیست!! انقلاب اسلامی درخارج از مرزها  اوج عزت و افتخار امت های ستم دیده ازطاغوت واستکبار میباشد به طوری که ناسپاسی توسط برخی اصحاب انقلاب افسوس آنها را در پی دارد!! فلذا برای نجات از تکرار تجربه تلخ امت های پیشین نبایدخوش بینانه با پدیدهای اجتماعی برخورد کرد!!
موضوع از شعار گذشت باید عملا و با هوشیاری کامل در گام دوم انقلاب خانه تکانی اتفاق بیافتد تا از آسیب ها پنهان و پیدا نجات یبدا کنیم. خانه تکانی گروه و حزب خاصی مورد نظر نیست.حقیقت تلخ را باید گفت و خیلی دور به آن اشاره شد! اگر چه این اشاره  ممکن تلقی نا صواب درپی داشته باشد!! اما به نظر میرسد بزرگان انقلاب اعم از مراجع تقلید، قوایی سه گانه، نهادهای وابسته به رهبری، حتی نهادهای امنیتی، امامان جمعه، به خصوص شورای نگهبان که در چند سال گذشته صلاحیت کسانی را تایید کردند که مروج اشرافیت، بعضا شایبه مالی داشتند و دارند!
 همه نیاز به خانه تکانی دارند!! وهیچ استثنایی وجود ندارد! چرا که وضعیت امروز این کشور، دست آورد و دست پخت همه نظام تلقی میشود! پس چه بهتر که عاقلانه خانه تکانی در همه سطوح نظام اتفاق بیافتد تا اعتماد عمومی به مردم و جامعه برگردد و نطام از چالش های پیش رو با موفقیت در میسر اصلی خود قرار گیرد.
لازم به تاکید است که همه ما در هرجایگاهی که قرار داریم باید بدانیم که این انقلاب خونبهای شهداست و وظیفه داریم در راستای آرمان های انقلاب و شهدا طی طریق نمائیم
به درود مبشری


پی نوشت

مقام معظم رهبری: "وقتى مى‌گوييم فاسد شدن دستگاه از درون، يعنى اين. يعنى افرادى در جامعه پيدا شوند كه بتدريج بيمارى اخلاقى مسرى خود - دنيازدگى و شهوت‌زدگى - را كه متأسفانه مهلك هم هست، همين‌طور به جامعه منتقل كنند"(لینک مطلب)


مقام معظم رهبری: ضعفهای ما خطرهائی است که در سر راه ماست و در این مدت وجود داشته است و باید بعدها جلوی اینها را بگیریم. اولین ضعف ما گرایش به دنیاطلبی بود که گریبان بعضی از ماها را گرفت. بعضی از ما مسئولین دچار دنیاطلبی شدیم، دچار مادیگرائی شدیم؛ برای ما ثروت، تجمل، آرایش، تشریفات و اشرافیگری یواش یواش از قبح افتاد. وقتی ما اینجور شدیم، این سرریز میشود به مردم. میل به اشرافیگری، میل به تجمل، میل به جمع ثروت و استفاده‌ی از ثروت به شکل نامشروع و نامطلوب، به طور طبیعی در خیلی از انسانها هست. وقتی ما خودمان را رها کردیم، ول کردیم، دچار شدیم، این سرریز میشود به مردم؛ در مردم هم این مسئله پیدا میشود.(لینک مطلب)

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*