اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276424
تاریخ انتشار: 1398/01/10 00:20
برای علاج بخشی سد دز نیز طرحی را ارائه دادیم که ۳ تا ۶ متر به تاج سد اضافه شود که ظرفیت ذخیره آن به میزان یک میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند

عصرجهان-
۲ نفر در رود کارون ناپدید شدند
محمد سعید الماسی بخشدار سوسن اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه امروز یک فروند قایق با پنج سرنشین در رودخانه کارون واژگون شد.
وی افزود: با تلاش اهالی روستای ده شیخ، سه تن از سرنشینان این قایق نجات پیدا کردند، اما از سکاندار و یک تن دیگر از سرنشینان آن جزئیاتی در دست نیست.
بخشدار سوسن با اشاره به تشکیل ستاد بحران بخش در محل حادثه بیان کرد: با حضور نیرو‌های امدادی و هلال احمر تجسس برای یافتن این دونفر آغاز شده است.
الماسی با اشاره به باز بودن دریچه‌های سد کارون ۳ افزود: با توجه به سرعت و دبی بالای آب، احتمال غرق شدن این افراد بالاست.
بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه در همجواری با رود کارون قرار گرفته است./ تسنیم


موافقت رئیس جمهور با افزایش تاج سد دز
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس اظهار کرد: در جلسه ستاد بحران امروز ۹ فروردین ماه، قرار شد خسارت‌های کشاورزان جبران شود. وی گفت: همچنین مقرر شد وزیر نیرو به عنوان معین در استان خوزستان بماند و شخصاً پیگیر مسائل مربوط به سیلاب باشد.
پاپی زاده احداث سد بختیاری در بالادست سد دز را موضوع دیگری عنوان کرد که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و در این خصوص، گفت: با توجه به عمر بیش از ۵۰ ساله سد دز، رسوبات زیاد آن و رو به پایان بودن عمر آن در رودخانه دز نیاز به ساخت سد بختیاری داریم که مدیریت آن هم باید نه به لرستان بلکه به استان خوزستان داده شود.
نماینده مردم دزفول یادآور شد: در سال ۸۸ تا ۸۹ جاده دسترسی این سد را برای استان لرستان تأسیس کردند که رئیس جمهور دستور داد برای مدیریت یکپارچه سیلاب در مدیریت سد بختیاری بازنگری شود.
وی عنوان کرد: همچنین برای علاج بخشی سد دز نیز طرحی را ارائه دادیم که ۳ تا ۶ متر به تاج سد اضافه شود که ظرفیت ذخیره آن به میزان یک میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند/ ایلنا


ظرفیت مخازن سدهای استان خوزستان تقریبا تکمیل شده است
داریوش بهارلویی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این مطلب افزود: بارش‌های کم سابقه سال آبی جاری باعث شده است که نزدیک به 24 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان خوزستان شود که این رقم حدود 30 درصد آب‌های سطحی کشور است.
وی ادامه داد: با توجه به پیش‌ بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های شدید در روزهای یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده و وقوع بارش‌های شدید در استان خوزستان نیاز است تا برای کنترل مخازن سدها و جلوگیری از بروز سیلاب‌های بسیار بزرگ‌تر بخشی از آب سدها را خالی کنیم. لذا آب رودخانه‌های استان بالا آمده و متاسفانه برخی از روستاها آسیب دیده‌اند.
بهارلویی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای پایین دست حاشیه رودخانه کرخه و دز تحت تاثیر سیلاب قرار خواهند گرفت لازم است دستگاه‌های ذیربط و مسئول در اسرع وقت جهت حفاظت از شهروندان گرامی و روستاها و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه کرخه و دز اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند./ ایسنا


حجم آب سد دز کاهش یافت
سعید رئوفی‌نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز ، اظهار داشت: ورودی آب به سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک به 1500 مترمکعب در ثانیه رسیده است.
وی با بیان این‌که میزان خروجی آب در سد دز نیز به 1700 مترمکعب در ثانیه رسیده است، گفت: ارتفاع حجم ذخیره آب در سد و نیروگاه دز 15 سانتی‌متر کاهش یافته است.
مدیرعامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک خاطرنشان کرد: مدیریت آب در سد دز تحت کنترل بوده و با دستور وزیر، تمهیدات ستاد بحران استان خوزستان و سازمان آب و برق مشکلی در زمینه ورود، ذخیره و خروج آب در سد دز  وجود ندارد.
وی با اشاره به این‌که دریاچه سد دز ظرفیت نگهداری 2 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب آب را دارد، افزود: تمهیدات ویژه‌ای برای پیشگیری از حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است و جای نگرانی نیست
رئوفی‌نسب اعلام کرد: سازه سد دز در شهرستان اندیمشک هیچ گونه مشکلی ندارد و در صورت بروز سیلاب با تمهیدات صورت‌گرفته خطرهای احتمالی مهار می‌شود.
وی تصریح کرد: سد دز برای مقابله با سیلاب هیچ گونه مشکلی ندارد، شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت سیلاب تنها به رسانه‌های معتبر و رسمی مراجعه کنند. /تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*