اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276443
تاریخ انتشار: 1398/01/10 21:32
اس خوزستان 0 - تراکتور 3؛
دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز با پیروزی 3 بر صفر تیم میهمان به پایان رسید.

عصرجهان- استقلال خوزستان بعد از تغییرات مجدد در کادر فنی با هدایت سیدسیروس نعمتی‌نژاد به میدان رفت و امیدوار بود که با کسب پیروزی در این بازی شانس ماندن در لیگ برتر را افزایش دهد. تراکتورسازی مدعی قهرمانی هم در شرایطی به مصاف آبی‌پوشان جنوبی آمد که از نتیجه دربی تهران اطلاع داشت و در صورت بردن این بازی به رده دوم جدول صعود می‌کرد.
هفته بیست و سوم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
شنبه 10 فروردین 97 – ساعت: 19
استقلال خوزستان 0 – تراکتورسازی تبریز 3
گل: یوکیا سوگیتا (16)، دانیال اسماعیلی‌فر (42)، اشکان دژاگه (65)
داور: امیر عرب براقی
کمک داوران: حمید سبحانی و فرهاد فرهادپور
اخطار: میثم کریمی، ایوب کلانتری (استقلال خوزستان) – ایمان سلیمی، اکبر ایمانی (تراکتورسازی)
تماشاگر: هزار نفر
استقلال خوزستان:
حسین پورحمیدی، وحید حمدی‌نژاد، میثم شامکوندزاده، مصطفی کیانی، محمد شریفی، میثم کریمی، ایوب کلانتری، مجتبی رمضانی (47- ساسان شیرمردی)، وحید خشتان (80- فرید امیری)، رضا درویشی و رامین داودی (47- سعید زارع)
سرمربی: سیدسیروس نعمتی‌نژاد
تراکتورسازی تبریز:
محسن فروزان، دانیال اسماعیلی‌فر، ایمان سلیمی، محمد طیبی، احسان حاج‌صفی، اکبر ایمانی (81- علیرضا نقی‌زاده)، مهدی مهدی‌پور، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا (88- احسان پهلوان)، سیداحمد موسوی و ساسان انصاری (83- آنتونی استوکس)
سرمربی: جورج لیکنز

خلاصه بازی استقلال خوزستان و ترکتورسازی تبریز


شرح بازی:
آبی‌پوشان در همانه دقیقه 2 بازی در پی اشتباه فاحش خط دفاعی تراکتورسازی صاحب فرصت طلایی برای گلزنی شدند اما رامین داودی از فاصله دوقدمی دروازه توپ را به تیر افقی زد تا بهترین فرصت تیمش را از دست بدهد.
تراکتورسازان که از دریافت یک گل حتمی نجات پیدا کرده بودند، رفته رفته بر جریان بازی مسلط شدند و با اصرار به استفاده از فضاهای خالی در کناره‌های خط دفاعی استقلال خوزستان و ارسال توپ‌‌های زمینی به مقابل دروازه میزبان در پی گلزنی بودند و در نیمه اول موفق به زدن 2 گل با استفاده از همین حرکات شدند.
یوکیا سوگیتا در دقیقه 16 با دریافت پاس اشکان دژاگه گل اول تراکتورسازی را زد و در دقیقه 42 همین بازیکن ژاپنی زمینه‌ساز گل دوم تیمش شد. ضمن اینکه یک ضربه خطرناک احسان حاج‌صفی با واکنش سنگربان استقلال به کرنر رفت. استقلالی‌ها هم در اواخر نیمه اول با ضربات وحید خشتان و ایوب کلانتری سعی در جبران گل‌های خورده داشتند که این ضربات ثمری نداشت و 45 دقیقه نخست این بازی با دو گل به سود تیم میهمان تمام شد.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که استقلال خوزستان 2 تعویض در ترکیب انجام داده و تأخیر داور چهارم در انجام تعویض‌ها باعث شد که استقلالی‌ها لحظاتی را 9 نفره بازی کنند. با طبیعی شدن روال بازی، اولین خطر را استقلالی‌ها در دقیقه 53 روی دروازه تراکتورسازی ایجاد کردند که شوت محمد شریفی در دستان فروزان آرام گرفت و در دقیقه 59 ضربه ایستگاهی ایوب کلانتری با اختلاف اندکی از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.
تراکتورسازان که همانند نیمه اول به استفاده از فضاهای خالی پشت مدافعان کناری استقلال خوزستان اصرار داشتند، در دقیقه 65 باز هم از اشتباهات خط دفاعی و دروازه‌بان میزبان نهایت استفاده را برده و این بار توسط اشکان دژاگه به گل سوم رسیدند تا آب سردی بر پیکره تیم میزبان ریخته شود.
در ادامه این مسابقه اتفاق مهم دیگری رخ نداد و بازی با پیروزی 3 بر صفر تراکتورسازی خاتمه یافت. تراکتورسازان با این برد به رده دوم جدول رسیدند و استقلال خوزستان در انتهای جدول ماند.
شرح گل‌ها
0-1 (تراکتورسازی): اشکان دژاگه از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان گریخت و توپ ارسالی وی با ضربه بغل پای یوکیا سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی تبدبل به گل اول بازی شد.
0-2 (تراکتورسازی): پاس یوکیا سوگیتا در گوشه محوطه جریمه استقلال خوزستان به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و ضربه زمینی اسماعیلی‌فر در شرایطی که قصد ارسال توپ را داشت، به پای وحید حمدی‌نژاد مدافع آبی‌پوشان برخورد کرد و به درون دروازه غلطید.
0-3 (تراکتورسازی): اشکان دژاگه بازیکن باتجربه تراکتورسازی پس از دریافت پاس یوکیا سوگیتا از مقابل ساسان شیرمردی مدافع استقلال خوزستان عبور کرد و ضربه محکم وی به وسط چارچوب دروازه با اشتباه سنگربان استقلال همراه شد تا گل سوم برای قرمزپوشان تبریزی ثبت شود.
در حاشیه
* گروهی از هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه غدیر اهواز حضور داشتند و تیم محبوب‌شان را تشویق می‌کردند.
* پیش از آغاز مسابقه به منظور ادای احترام به جان باختگان سیل اخیر یک دقیقه سکوت در ورزشگاه اعلام شد.
* نیمکت نشینی آنتونی استوکس گلزن اول تراکتورسازی مهم‌ترین نکته در ترکیب این تیم بود.
* مهرداد پورابوالقاسم مدافع راست استقلال خوزستان و مسعود شجاعی بازیکن ملی‌پوش تراکتورسازی به دلیل محرومیت این بازی را از دست دادند.
* با وجود بارندگی‌های صبح امروز در حال حاضر هوای اهواز ابری بود و بازی بدون مشکل برگزار می‌‌شد.
* سیدمحمد علوی مربی استقلال خوزستان و مسعود شجاعی بازیکن محروم تراکتورسازی که در تیم ملی همبازی بودند، قبل از مسابقه با یکدیگر خوش و بش کردند.
* در ابتدای نیمه دوم، مجتبی رمضانی و رامین داودی از ترکیب این تیم خارج شدند و با توجه به اینکه هنوز مراحل ثبت تعویض از سوی داور چهارم انجام نشده بود، استقلالی‌ها برای لحظاتی 9 نفره بازی می‌کردند.
* در لحظاتی که تیم استقلال خوزستان 9 نفره بازی می‌کرد، بازیکنان تراکتورسازی با حفظ توپ در نیمه زمین خودی از حرکت به سمت دروازه استقلال خوزستان اجتناب می‌کردند تا این تیم 11 نفره شود.
* بلندگوی ورزشگاه تعداد تماشاگران این مسابقه را چهارصد نفر اعلام کرد.
* یوکیا سوگیتا ستاره ژاپنی این بازی که یک گل زد و پایه‌گذار دو گل دیگر شد، در دقایق پایانی آسیب دید و از کادر فنی تراکتورسازی درخواست تعویض کرد.
منبع/ورزش سه




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*