اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276445
تاریخ انتشار: 1398/01/10 21:18
فرماندار شهرستان لنده تاکیدکرد: با حاشیه سازی برای بنیاد کار پیش نخواهد رفت نباید از بنیاد سوء استفاده سیاسی و ابزاری کرد و هیچکس نباید از بنیاد در مسیر مسائل خطی وجاحی استفاده کرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، فرماندار شهرستان لنده با تبریک سال نو به بررسی شعار سال98 از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: باتوجه به نامگذاری شعارسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق و تولید که الحق یکی از بهترین نامگذاری ها بوده است که اگر توجه، عمل، نظر،مسئولین و مردم در راستای تحقق این شعار صورت پذیرد سال98 علی رغم همه تحریم های که وجود دارد سال بازگشت به درون گرایی و بازگشت به به قول معروف: خویشتن داری و یک کلام کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من تحقق خواهد یافت.

دارا کریمی نژاد در گفت وگوی با خبرنگار خبرلنده افزود: افراد باید از همه توان خود در جهت تحقق این شعار باید تلاش کنند به خصوص در جامعه ای ایرانی که همه خلاق هستند و نوآور و دارای یک فرهنگ و تمدنی کهن که همیشه به دنبال توسعه از گذشته تا کنون بودیم و ملتی تمدن ساز بودیم و همه تمدن سازی نشانه گر این است که ما می توانیم.

ما به همه جهانیان ثابت کردیم که می توانیم

دارا کریمی نژاد تصریح کرد: ما به همه جهانیان ثابت کردیم که می توانیم به عنوان یک قدرت بالقوه در سطح جهان باشیم چرا که خلاقیت های عجیب ما این را به اثبات رسانید.

وی تاکیدکرد: سال98 در شهرستان لنده با توجه به یکسری کارهای اساسی و خوبی که در سال 97شروع شده است  و سامانه کارا و اشتغال روستایی و فراگیر که شهرستان لنده نیز در این زمینه در خصوص جذب تمام سهمیه ابلاغی رتبه اول را در سطح استان نیز کسب کرده است و در کنار این همه طرح بنیاد علوی یکسری اقداماتی را شروع کرده است که ما نیز با بانک سینا که بانک عامل است بیش از 150میلیارد ریال سهمیه داشتیم که تا کنون بیش از 200میلیارد ریال انواع طرح های کشاورزی، دامی، گردشگری و گیاهان داروئی و زنبور داری و اشتغالزایی در صف پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد داریم .

ریل گذاری برای توسعه پایدار شهرستان لنده

کریمی نژاد اظهارکرد: باتوجه به این ریل گذاری توسعه برای اجرایی کردن نقشه راه توسعه روزافزون شهرستان لنده به همراه بنیاد علوی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بازده زمانی مشخص تلفیقی از این چند محور را برای رسیدن به توسعه پایدار در قالب نقشه راه آغاز کردیم.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: استراتژی و اهداف توسعه شهرستان لنده به همراه طرح های مختلف در قالب بندی های مشخص جانمایی شده است که این اقدامات به صورت علمی و تخصصی مورد آنالیز و ارزیابی قرارگرفته است.

در سال 98 قطعا بخشی از این نقشه راه یعنی شعار سال عملیاتی و اجرایی خواهد شد

وی گفت: در سال 98 قطعا بخشی از این نقشه راه یعنی شعار سال عملیاتی و اجرایی خواهد شد چرا که طرح های ما از اردیبهشت سال جاری در مسیر اجرایی قرار خواهند گرفت که خود این طرح های بهترین حرکت در مسیر رونق تولید در این شهرستان است.

اگر موازی کاری ها نبود کلنگ مرکز بستر درمانی لنده اسفندماه به زمین زده می شد

کریمی نژاد اظهارکرد: یکی از مهمترین ایراداتی که شاید امروز به کار بنیاد بگیرند بر میگردد به بروکراسی حاکم بر ادارات  است که متاسفانه  با موازی کاری ادارات همراه است وگرنه مرکز بستر درمانی شهرستان لنده که قرار بود بنیادعلوی آن را شروع کند اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع می شد که اگر مدیران با جسارت پای کار باشند ما بسیاری از موانع را از سد راه بر می داریم.

وی گفت: پل وحدت موگرمون یکی از مواردی است که در اردیبهشت ماه سال جاری با برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد ولی اگر سرعت کار مدیران دستگاه ها همراه با اندیشه خوب آنان درسال دوم فعالیت بنیاد شاهد توسعه در بخش ها مختلف خواهیم بود.

با حاشیه سازی برای بنیاد کار پیش نخواهد رفت

فرماندار شهرستان لنده تاکیدکرد: با حاشیه سازی برای بنیاد کار پیش نخواهد رفت نباید از بنیاد  سوء استفاده سیاسی و ابزاری کرد و هیچکس نباید از بنیاد در مسیر مسائل خطی وجاحی استفاده کرد چرا که بنیاد یک کارعام المنفعه ای را در این شهرستان شروع کرده است که عالمانه و از بستر دانشگاه شروع کرده است که زیربنای این کار با مشاوره یکی از دانشگاه های معتبر کشور شروع کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

تهدید رئیس بنیاد مستضعفان توسط عدل هاشمی!/می دانم چکار کردید/نباید بنیاد مستضعفان قِسِر در برود/موضوع را به دفتر مقام معظم رهبری برسانید

 

شاه راه توسعه فراگیر از بطن دانشگاه عبور خواهدکرد

وی گفت: شاه راه توسعه فراگیر از بطن دانشگاه عبور خواهدکرد و کاری که بدون دانشگاه و نظریه پردازی باشد بدون شک با شکست همراه خواهد بود.

کریمی نژاد اظهارکرد: یکی از کارهای خوب بنیاد علوی در شهرستان لنده پیوند علم و عمل در شهرستان لنده است و همین پیوند باعث خواهد شد کارها در راستای رونق و تولید صورت پذیرند که این از مهمترین مطالبات ما ایرانیان است که سال ها است مصرف کننده کالاهای خارجی هستیم آن هم کالاهای بی کیفیت.

اگر به کالای ایرانی توجه شود ما دستمان در جیب خودمان است

وی در ادامه تاکیدکرد: اگر به کالای ایرانی توجه شود ما دستمان در جیب خودمان است و یک برندی است برای صادرات که با تعاملات با نظام جهانی واست و در بحث ضمانت نامه ها و بانک ها نیز باید مردم مورد توجه قرارگیرند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: باید به مسائل زیرساختی توجه جدی داشته باشیم و که باتوجه به همین سیلاب چند روز گذشته در سطح کشور نشان دادیم که برخی از کارهای ما اساسی، علمی و عالمانه نبوده است و عقلانت و آینده نگری و آینده پژوهی در روند کارهای زیربنایی نبوده است.

وی اظهارکرد: بنابراین همه اقدامات ما باید در راستای علم اندوزی و علم پژوهی صورت گیرد تا نتایج کارهای ما با توجه به مسائل و راهبردهای علمی به نتیجه مطلوب برسند.

کریمی نژاد اظهارکرد: این مسائل و مطالب باعث می شود شهرستان لنده در سال98 با همت و تلاش مردم و مسئولان می تواند در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد و شعار رونق و تولید در این شهرستان به خصوص در حوزه کشاورزی و دامداری  و صنایع دستی و کارهای زیربنایی همانند جاده، پل، بهداشت، آموزش و توجه به  فرهنگ و هنر می تواند زمینه ساز رونق و تولید در این شهرستان باشد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر قرار بگیریم.

وی در ادامه تاکیدکرد: بدون شک اقتصاد و فرهنگ و هنر بهترین شاکله برای رونق و تولید هستند که نیازمند همت و تلاش مدیران است.

مدیران نگاه بخشی و جزیره ای و موازی کاری و بروکراسی اداری را کنار بگذارند

فرماندار شهرستان لنده در خصوص نقش مدیران در خصوص شعار سال گفت:توصیه بنده به مدیران به خصوص مدیران کل این است که نگاه بخشی و جزیره ای و موازی کاری و بروکراسی اداری را کنار بگذارند و جسارت در تصمیم گیری را داشته باشند و عقلانیت و منطق و علم را در برنامه ریزی های خود داشته باشند و با نشاط و توان خود از ظرفیت های علمی، انسانی و مالی خود استفاده کنند.

وی افزود: باید مدیران همراه بابنیاد علوی یک هم افزایی مطلوب داشته باشند تا بتوانیم سرعت بیشتری به خرج دهیم تا از روند توسعه نیافتگی خروج پیدا کنیم و به حداقل های توسعه برسیم.

رسانه ها بیشترین نقش را به عنوان یکی از اثرگذارترین مولفه های توسعه دارند

کریمی نژاد در پایان به نقش رسانه ها در تحقق شعار سال و توسعه شهرستان لنده اشاره کرد وگفت: ما برای توسعه نیازمند آگاهی، مشارکت و همکاری مردم برای تحقق شعار کار برای مردم با مردم است نیازمندیم و لذا رسانه ها بیشترین نقش را به عنوان یکی از اثرگذارترین مولفه های توسعه دارند که امیدو اعتماد همراه با نقدهای منصفانه و سازنده را داشته باشند و مسئولان نیز از نقد رسانه های استقبال و استفاده کنند و من برای سال جدید دو شاخص و راهبرد در نظر داریم که یکی قدرت نه گفتن و دیگری قدرت معذرت خواهی را داشته باشند و هرکجا که نمی شود باید به مردم صادقانه گفت و مطالبات بی خود را دامن نزنند و قدرت نه گفتن داشته باشند و هرکجا هم که کاری صورت نگرفت به مردم بگویند که ما تمام توانمان را به کار بستیم ولی نشد و معذرت خواهی می کنیم بدون شک مردم آگاه هستند و خواهند پذیرفت.

برچسب ها:
لنده ؛ دارا کریمی نژاد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*