اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276500
تاریخ انتشار: 1398/01/18 16:01
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت با مردم مناطق در معرض سیلاب تا زمان عادی شدن شرایط جوی در خوزستان همراه و همگام خواهد بود و همه تجهیزات و امکانات خود را برای پیشگیری از تبعات آن و خدمات‌رسانی به‌کار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازnioc، سیدعبدالله موسوی در نشستی خبری در این باره گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دیدارهای اخیر و تماس‌های خود، روی دو محور همیاری و همکاری مستمر با ساکنان مناطق در معرض سیلاب در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، حفظ و صیانت از تولید و تاسیسات نفتی در این مناطق تاکید دارند.
وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری به‌عنوان عضو اصلی ستاد بحران خوزستان، خدمات خود را در چارچوب مصوبه‌های این ستاد ارائه می‌دهد، به حضور فعال شرکت در جلوگیری از پیامدهای ناشی از بارندگی‌های شدید اواسط زمستان پارسال در مناطق دشت آزادگان اشاره کرد و افزود: شرکت ملی حفاری تاکنون در همه نشست‌ها و اجرای تصمیم‌های ستاد بحران استان مشارکت داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح اقدام‌های انجام شده از سوی این شرکت تصریح کرد: براساس مصوبه‌های ستاد بحران استان، مسئولیت چهار منطقه شامل کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون از جمله (بهر، فارسیات، شیرین‌شهر، جنگیه، عمیشیه و موران، ابودبس، وعیلیه، ابومشیلش، اسلام‌آباد چمیان)، حوزه فعالیت شهرداری منطقه 4 اهواز (از منطقه گلستان، پل فولاد تا شهرک اکباتان)، الهایی و روستاهای اطراف، منطقه دغاغله، سیدخلف و منطقه بامدژ (شامل روستاهای سیدسلمان، سیدنبی، سیدمعان، البونیس، حریه یک، دو و سه، و گبیر یک، دو و سه)، روستای نبی‌اکرم و الباجی به این شرکت محول شده است.
موسوی عنوان کرد: احداث، استحکام‌بخشی و تقویت افزون بر یکصد کیلومتر از سیل بندهای  کرانه غرب و شرق رودخانه‌های کارون و دز در مناطق پیش‌گفته به‌عهده این شرکت است و در این زمینه بیش از یک صد دستگاه کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر، آمبولانس ، خودروهای کمرشکن، سنگین و فوق‌سنگین و خودروهای سبک کمک‌دار به‌طور شبانه‌روزی به‌کار گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین 300 تن از نیروهای پشتیبانی و عملیاتی شرکت از مدیریت‌های خدمات، اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی، فنی و مهندسی و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد در این ارتباط انجام وظیفه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به کاربست دو دستگاه پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) و چهار دستگاه پمپ‌های لجنکش برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و زائد اشاره کرد و گفت: یک دستگاه از پمپ تراک‌ها در منطقه گلستان اهواز (بیمارستان گلستان) و یک دستگاه در کوت عبدالله (بیمارستان سینا) مستقر و به‌طور میانگین هر ساعت یکهزار و 500 بشکه آب‌های وارد شده به شبکه شهری را به رودخانه تخلیه می‌کنند و تاکنون بیش از  70 هزار بشکه آب را به رودخانه برگشت داده‌اند و همچنین دو دستگاه پمپ تراک دیگر برای اعزام به مناطق آماده شده است.
موسوی ساخت و تقویت سیل‌بند در روستای گبیر 2 به طول 600 متر، کمک به روستاییان برای تخلیه منازل منطقه سید خلف، تقویت سیل‌بند روستای بهر، زرگان و حومه کارخانه شیر پاستوریزه و همکاری در بازکردن مسیر آب در حوالی روستای دغاغله با به‌کارگیری یک گروهان نیروهای بسیجی را از فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج شرکت در این باره عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به استمرار افزایش سطح آب رودخانه‌های کارون و دز و گزارش بارندگی‌های روزهای آینده، علاوه بر 6 دستگاه آمبولانس مستقر در این مناطق، گروه‌های پزشکی و آمبولانس‌های زیر پوشش شرکت ملی حفاری در استان خوزستان و کارکنان مدیریت خدمات در بخش ترابری برای جابه‌جایی احتمالی ساکنان مناطق مسکونی براساس اعلام ستاد بحران خوزستان در حال آماده‌باش هستند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه بر عملکرد و فعالیت‌های شرکت در این ارتباط نظارت مستقیم دارد و به‌طور دائم از مناطقی که نیروها و تجهیزات تمرکز دارند، بازدید می‌کند و در نشست‌های ستاد بحران استان  حضور دارد، تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز ستاد بحران استان، این شرکت آمادگی دارد  نسبت به تخصیص تجهیزات و امکانات بیشتر اقدام کند.

بخشی از تجهیزات مورد نیاز شهرداری منطقه – 5  اهواز تامین شد


مدیر اچ اس ای، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی شرکت  ملی حفاری ایران از تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز شهرداری منطقه – 5 اهواز در ارتباط با تقویت سیل بندها خبر داد.
سعید قربانی گفت: تامین این تجهیزات در نشست روز گذشته ستاد بحران اهواز با هماهنگی فرماندار این شهر به عهده شرکت ملی حفاری محول شد.
وی افزود: در این ارتباط از سوی مدیریت خدمات شرکت یک دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی در اختیار شهرداری منطقه – 5 قرار گرفت تا در منطقه آبتیمور رو بروی روستای کریشان – 3 مورد استفاده قرار گیرد.
قربانی اظهار کرد: به دنبال بارندگی های سیل آسا در استان خوزستان در روزهای اخیر این شرکت علاوه بر اختصاص تعداد قابل توجهی ماشین آلات و تجهیزات شامل کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر و خودروهای کشنده از طریق پیمانکار، دست کم 25 دستگاه خودروهای ملکی ویژه از جمله جین پل، تندم، جرثقیل، کشنده ، خودرو حمل سوخت و آمبولانس را به کارگیری کرده است.
مدیر اچ اس ای، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی شرکت  ملی حفاری ایران با اشاره به یکصد کیلومتر گستره عملیاتی این شرکت در کرانه شرق و غرب رودخانه های کارون و دز و حضور حدود 300 نفر از کارکنان این شرکت و نیروهای پیمانکار با کاربست افزون بر یکصد دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات ، گفت: به طور میانگین روزانه سه هزار لیتر سوخت نفت گاز (گازوییل) جهت مصرف این وسائط تامین می شود.
وی یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران از سوی ستاد بحران استان خوزستان به عنوان معین شهرستان کارون، شهر الهایی و توابع، تصفیه نیشکر، شهرداری منطقه – 4 اهواز تعیین شده است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*