اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276502
تاریخ انتشار: 1398/01/18 10:08
خدمت رسانی به روستاهای سیل زده ی غرب کارون با تامین ۵۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین از سوی شرکت نفت و گاز اروندان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازnioc، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از اعزام 50 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به روستاهای سیل زده ی غرب کارون خبر داد و گفت: بیش از 40 دستگاه ماشین آلات سنگین از قبیل جرثقیل، کمپرسی و بیل مکانیکی را برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار داده ایم.
جهانگیر پورهنگ ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر خوزستان و تاکید بر همراهی شرکت نفت و گاز اروندان با دستگاه‌های اجرایی جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: از روزهای پایانی اسفند ۹۷ تاکنون، علاوه بر راهبری تولید و ایمن سازی تاسیسات فرایندی، همه ی توان خود را به کار گرفته ایم تا به یاری و امداد هموطنان عزیزمان در حوزه ی غرب کارون بپردازیم.

وی اضافه کرد: در راستای ترمیم و تقویت سیل بند روستای مکسر از روستاهای غرب کارون، -بخش مرکزی خرمشهر که نقطه مهمی در منطقه است-، بیش از ۱۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل مکانیکی و ۳ دستگاه کفی به کار گرفته شده است و با انجام ۱۲ ساعت کار طاقت فرسا توانسته ایم سرعت عمل و ایمن سازی در منطقه را ارتقا بخشیم.

پورهنگ یادآور شد: ترمیم و تقویت سیل بندهای روستاهای سبعه،‌سویچتی ۱ و ام نوشه ،تامین حدود ۳۰ هزار لیتر گازوییل و دو دستگاه سوخت رسان، تامین غذای روزانه به ویژه ناهار، تهیه مقادیر قابل توجهی وسایل جهت ایجاد سیل بند و تامین آب آشامیدنی برای عزیزان آسیب دیده از سيل را می توان از مهمترین اقداماتی دانست که در راستای کاهش خسارت و کمک به هموطنان در بخش غرب کارون انجام گرفته است.

وی به ارتباط تنگاتنگ با مدیریت بحران استان و فرمانداری های خرمشهر و شادگان اشاره کرد و گفت: نماینده هماهنگ کننده ی ستاد مدیرت بحران شرکت نفت و گاز اروندان و کلیه امکانات و ماشین آلات اختصاص یافته به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و شرکت به عنوان معین این دو شهرستان، تا عادی شدن شرایط با تمام توان و استفاده از نیروی انسانی از سطح مدیریت تا کارکنان ستادی و عملیاتی به خدمت رسانی ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین روز گذشته، ضمن بازدید از روستاهای سیل زده سبعه، رحمانیه و سویچتی ۱ و ۲ و سیل بند مکسر، در جریان نحوه ی ارائه خدمات خودرویی و امدادی این شرکت به هموطنان سیل زده قرار گرفت.

تشكیل ستاد بحران در منطقه عملیاتی باعث تسهیل فرایند امداد رسانی و خدمت به مردم می شود


نشست ستاد مدیریت بحران در بخش عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان با حضور فرمانداران خرمشهر و شادگان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این شرکت در راستای محافظت از مردم و تاسیسات فرایندی و ابراز خرسندی از تشکیل و استقرار ستاد مدیریت بحران در کمپ عملیاتی شرکت، گفت: خوشبختانه سیل در بخش غرب کارون، با همت و همکاری صمیمانه و متعهدانه ی سایر سازمان ها و ستاد مدیریت بحران شرکت نفت و گاز اروندان به خوبی مهار شده و ریسک آسیب به مناطق مسکونی و اراضی تحت کشت و تاسیسات فرایندی شرکت به حداقل رسیده است.

پورهنگ افزود: در چند روز گذشته، عملیات امداد رسانی و ایجاد سیل بند با همکاری فرمانداری های خرمشهر و شادگان به نحو مطلوبی راهبری شد و جهت تسهیل ارتباطات و تسریع خدمات رسانی، یک ستاد مدیریت بحران شبانه روزی علاوه بر ستادهای مستقر در دفتر مرکزی شرکت اروندان و فرمانداری های خرمشهر و شادگان، در کمپ عملیاتی دارخوین که دقیقا در مرکز حوزه ی عملیات مدیریت بحران است و دسترسی بهتری به حوزه غرب کارون دارد را ایجاد کردیم.

 وی با بیان اینکه این تصمیم موجب آمادگی بیشتر و هماهنگی بهینه تر با فرماندهی ها را فراهم می کند، اظهار کرد: رابطین ستاد مدیریت بحران شرکت نفت و گاز اروندان به صورت شیفت جهت ارتباط شبانه روزی و پایش عملیات با تجهیزات مخابراتی روزآمد در این ستاد حضور خواهند داشت و در همه ساعات شبانه روز سه دستگاه لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی بصورت آماده جهت انجام عملیات استقرار خواهند یافت.

 پورهنگ یادآور شد: اداره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان متولی این ستاد است و رییس حراست این شرکت همچون گذشته نماینده ما و رابط بین ستادهای مدیریت بحران استان و شهرستان ها است.

 وی حفظ امنیت و آرامش مردم و صیانت از واحدهای عملیاتی را که از سرمایه های ملی و متعلق به همه ی ایرانیان است را اولویت همه تصمیم سازی ها و اقدامات ستاد مدیریت بحران دانست و ابراز امیدواری کرد که در چند روز آینده، شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

فرمانداران خرمشهر و شادگان نیز ضمن تقدیر از مشارکت و کمک های شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان شرکت معین این دو شهرستان و سایر شهروندان و ساکنین روستاهای مجاور، بر تداوم این ارتباط و همکاری تا زمان رفع همه ی مشکلات بوجود آمده تاکید کردند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*