اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276524
تاریخ انتشار: 1398/01/19 22:09
استقلال که سال جدید را خوب شروع نکرده بود و در دو بازی داخلی مقابل پرسپولیس و سایپا، بدون برد و گل زده پای به دیدار حیثیتی با الهلال عربستان گذاشت، امشب روی دوگل مشابه از روی تاکتیک ارسال های هوایی، دوبار دروازه پرافتخارترین و پرستاره ترین تیم کنونی آسیا را باز کرد و در نیمه دوم با انجام سخت ترین کار ممکن، این برد حیاتی را حفظ کرده و به جدول آسیا برگشت. ذوب آهن هم امشب در خانه الوصل برنده شد.

در شبی که خوش باور ترین هواداران آبی هم تصور پیروزی تیم محبوبش مقابل غول سعودی و تیم متمول متعلق به دربار سعودی را نداشت، شاگردان شفر با تاکتیکی ساده الهلال را از پیش رو برداشت و چهار امتیازی شد تا به ادامه رقابت ها امیدوار شود.

 تیم بحران زده و یک امتیازی استقلال در هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C رقابت‌ها که با حضور چهار تیم قدرتمند گروه مرگ لقب گرفته است، از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (دوشنبه) برابر الهلال عربستان قرار گرفت و با خلق شگفتی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست یافت. در این دیدار که به قضاوت کریستوفر استرالیایی و در ورزشگاه حمد بن خلیفه قطر برگزار شد، علی کریمی دقیقه (۵) و پژمان منتظری دقیقه (۳۱) زننده گل‌های استقلال بودند که هر دو از روی ارسال های هوایی حاصل شد و تک گل الهلال را نیز گومیس در دقیقه ۷۰ به شکلی کاملا تصادفی به ثمر رساند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، علی کریمی، امید نورافکن، داریوش شجاعیان، پاتوسی، فرشید اسماعیلی (۲+۹۰ - آرمین سهرابیان) و ایسما (۸۸ - گادوین منشا).

ترکیب الهلال: علی المعیوف، حسن کادیش، محمد یحیى جحفلی‎، علی آل بلیهی، محمد البریک (۶۲ - ناصر الدوساری)، میلوش دگنک، محمد شلهوب، کارلوس ادواردو، هتان باهبری (۶۵ - یاسر الشهرانی)، جووینکو (۶۹ - نواف) و بافیتمبی گومیس.

شرح گل

استقلال ۱ - الهلال ۰/ دقیقه پنج : روی ضربه کرنر ، سانتر پاتوسی به روی دروازه روی پیشانی علی کریمی نشست تا ضربه سر این هافبک بلند قامت آبی ها دروازه الهلال را فرو بریزد.

استقلال ۲ - الهلال ۰ / دقیقه ۳۱ : باز هم سانتر پاتوسی با ضربه سر پاس گونه محمد دانشگر در دهانه دروازه الهلال به پژمان منتظری جلوکشیده رسید و او با یک ضربه سر دقیق تور دروازه الهلال را به لرزه درآورد.

استقلال ۲ - الهلال ۱/دقیقه ۷۲: سانتر از سمت راست و در شرایطی که هیچ موقعیتی دروازه استقلال را تهدید نمی‌کرد، با اشتباه در دفع توپ زکی پور، توپ مقابل پای گومیس افتاد تا او فاصله را به یک گل رسانده و الهلال را امیدوار کند.

تیم فوتبال استقلال ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب (دوشنبه) در حالی به مصاف الهلال عربستان رفته است که به پیروزی در این دیدار برای حفظ شانس صعود نیازی ضروری دارد.

بر این اساس وینفرد شفر، سرمربی استقلال ترکیب تیمش را هجومی چیده است تا این بار موفق به کسب هر سه امتیاز حساس این تقابل بین بزرگان فوتبال غرب آسیا شود. در این دیدار روزبه چشمی غایب است و گادوین منشا نیز با تصمیم شفر در ترکیب نیست. وینفرد شفر آلمانی بعد از شکست مقابل برانکو ایوانکوویچ کروات، امشب مقابل یک کروات معروف دیگر ایستاده است و باید دید این بار از اشتباهات دربی درس گرفته و می تواند این هموطن ایوانکوویچ را شکست دهد یا خیر؟

ترکیب اولیه استقلال: سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، علی کریمی، امید نورافکن، داریوش شجاعیان، پاتوسی، فرشید اسماعیلی و ایسما.

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب اولیه الهلال: علی المعیوف، کادیش، جهفالی، البلیهی، محمد البریک، جینیاک، محمد شلهوب، کارلوس ادواردو، هتان، جووینکو و گومز.

سرمربی: زوران مامیچ

سال ۹۸ با شکست در دربی برای شاگردان وینفرد شفر آغاز شد تا این تیم از کورس قهرمانی عقب بیفتد و درگیر حواشی این شکست شود. بعد از شکست در دربی تساوی برابر سایپا نیز به طور کلی هواداران استقلال را از قهرمانی ناامید کرد. از طرفی، استقلالی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا نیز شرایط خوبی ندارند. شکست ۳ بر صفر برابر الدحیل قطر در گام اول و تساوی خانگی برابر العین، این تیم را در انتهای جدول گروه C. رقابت‌ها قرار داده است.

استقلال در این اوضاع و احوال نه چندان مناسب برای بازی سنگین و سخت برابر الهلال در هفته سوم مسابقات برخی از مهره‌های کلیدی خود را در اختیار ندارد. وریا غفوری که غیبتش در دربی به خوبی حس شد، به دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب خواهد بود. به او باید طارق همام و محسن کریمی را هم اضافه کرد که درگیر مصدومیت هستند. روزبه چشمی نیز در دیدار برابر سایپا مصدوم شد و در روز‌های اخیر تنها به تمرینات انفرادی پرداخته است. اللهیار صیادمنش و محمد دانشگر نیز به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته‌اند. به این فهرست البته باید نام فرشید باقری را هم افزود که فعلاً روز‌های محرومیت پس از دربی را پشت سر می‌گذارد.

 

الوصل امارات ۱ - ذوب آهن ایران ۳ / برد معجزه آسای ذوب آهن با درخشش خیره کننده ستاره آفریقایی

ذوب آهن با پیروزی ارزنده و خارج از خانه مقابل الوصل امارات در ورزشگاه زعبیل دوبی به دومین پیروزی متوالی خود در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کرد تا با هفت امتیاز در صدر جدول گروهش بایستد.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان منصوریان حالا با هفت امتیاز در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گرفته اند. در این بازی کریستین اوساگوآنا (۱۶) ، ارسلان مطهری (۳۵) و حمید بوحمدان (۸۶) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند و تک گل الوصل را کایو در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند. ستاره آفریقایی ذوبی ها غیر از یک گل زده، دو گل دیگر را برای تیمش ساخت تا مهره برتر میدان باشد. قضاوت دیدار الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران بر عهده یودی یاماموتو از ژاپن بود که این داور در دقیقه ۴۴ به زبیر نیک‌نفس از تیم ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران با این پیروزی هفت امتیازی شد و موقتاً به صدر جدول گروه A. لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در دیگر بازی این گروه تیم‌های النصر عربستان و الزورا عراق از ساعت ۲۱:۴۵ امشب به مصاف هم رفته‌اند.

شرح گل ها

الوصل ۱-۰ ذوب‌آهن: دقیقه ۱۵ (کایو) : علی صالح از سمت راست پاس روی زمینی را برای کایو فرستاد که کاپیتان الوصل با چرخش بسیار زیبایی توپ را به کنج دروازه مظاهری فرستاد.

الوصل ۱-۱ ذوب‌آهن: دقیقه ۱۶ (اوساگونا) : از سمت چپ حمید ملکی سانتر زیبایی را به محوطه جریمه ارسال کرد و این مهاجم نیجریه‌ای یک دقیقه بعد از گل میزبان نتیجه را به تعادل کشید.

ذوب‌آهن ۲-۱ الوصل: دقیقه ۳۶ (ارسلان مطهری): حمید بوحمدان از سمت راست پرتاپ اوت بلندی را به محوطه جریمه انجام داد و اوساگونا به ضربه سر مطهری را صاحب موقعیت کرد که شوت این بازیکن با رفتن به قعر دروازه گل دوم را برای ذوب‌آهن به ارمغان آورد.

ذوب‌آهن ۳-۱ الوصل: دقیقه ۸۶ (حمید بوحمدان) : اوساگونا باز هم درخشید و از کنار محوطه جریمه پاسی را به پشت محوطه جریمه ارسال کرد و شوت محکم و زمینی بوحمدان به گوشه دروازه الوصل رفت.

منبع/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*