اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276528
تاریخ انتشار: 1398/01/20 21:46
موکب حضرت زینب (س) باشت آمادگی کامل برای پخت و توزیع ۵هزار پرس غذا را در طی یک روز را دارد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  جلسه ای به منظور جمع آوری کمکهای مردمی به سیل زدگان و اعزام نیرو به خوزستان در دفتر امام جمعه باشت برگزار شد.


سرهنگ علی گرامی مسئول عتبات و عالیات شهرستان باشت گفت : دولت و وزارت کشور و سپاه به این نتیجه رسیدند تنها کسانی که میتوانند کمکهای مردمی راجمع و به دست مصرف کننده ها برسانند موکب هاست و بالاخره موکب ها رابرای حل مشکلات مردم بخصوص آذوقه ،بسیج و راه اندازی کردند .
وی افزود: این مأموریت به استان ما داده شده و شهرستانها هرکدام موکب هایی دارند. در شهرستان باشت نیز موکب حضرت زینب (س) آماده جمع آوری و کمک به سیل زدگان خوزستان است.
سرهنگ گرامی اظهار داشت: برای راه اندازی موکب باید بیشتر از ۲۰نفر نیرو باشد که متشکل از آشپز ، کمک آشپز، نیروی توزیع و تقسیم غذا و بعد از نیروی انسانی امکانات اولیه آشپزخانه و وسایل مورد نیاز است.
مسئول عتبات و عالیات شهرستان باشت ادامه داد: انتظار داریم اگر کمی و کاستی داشتیم با کمک همدیگر مشکلات را حل کنیم و بتوانیم دراستان خوزستان در نقطه ای مستقر و به کار خود ادامه دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت نیز در این جلسه گفت : نزولات الهی در حقیقت نعمت خدا هستندو همه ما به خاطر این نعمت شکرگزاریم در کنار این نزولات رحمت مسئله سیل پیش آمده که به تبع آن هم آسیبها و خسارتهایی را در پی داشت و هم مردم متضرر شدند.
وی افزود: متاسفانه سیل در بخشهای گسترده ای از کشور ایجاد شده که دولت ،نیروهای مسلح و بسیج و همه مردم پای کار آماده اند .
امام جمعه باشت اظهار کرد:گرچه در بخش مدیریت بحران گاهی نقص و ضعف هایی وجود دارد ولی در عین حال خوب کار شد وچون سیل در کشور گسترده است ودرخوزستان وضعیت سیل نسبت به بقیه مناطق کشور حادتر است و بسیاری از شهرهاو روستاهای خوزستان دچار سیل شده اند وظیفه داریم که نیازهای آنها را جمع آوری و به آنها کمک کنیم.
وی در ادامه گفت : باید به مردم اطلاع رسانی شود که در حد توان خود نیازهای اساسی مردم خوزستان را جمع آوری و تلاش کنند که کمکهای خوبی را از شهرستان باشت ارسال کنندو با ایجاد موکب ،همه پای کارو به مردم سیل زده خوزستان کمک کنند.


حسینی دهیار بوستان نیز در پایان جلسه گفت: موکب حضرت زینب (س) آمادگی کامل برای کمک به سیل زدگان خوزستان و تمام تجهیزات آشپزخانه برای ۵هزار پخت روزانه را دارد که با مشخص شدن جایگاه نیروهای انسانی اعزام خواهند شد.
موسوی شهردار باشت نیز گفت یک روز دستمزد پرسنل شهرداری باشت به سیل زدگان کشور اختصاص داده شده و شهرداری جهت هر گونه همکاری آمادگی دارد.
خبرنگار/فتح الله پوران پور


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*