اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276572
تاریخ انتشار: 1398/01/21 23:54
فرماندار شادگان خبر داد:
فرماندار شادگان: طغیان رودخانه کارون باعث شکسته شدن سیل بند سه روستا در بخش مرکزی این شهرستان و ورود آب به مزارع کشاورزان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان، سعید حاجیان فرماندار شادگان ، بیان کرد: سیلاب کارون با نفوذ به روستاهای خزعلیه، جعفری و بحاث بخش مرکزی و همچنین روستاهای در حاشیه رودخانه کارون بخش دارخوین خساراتی به مزارع کشاورزی در این روستاها وارد کرد.
▪وی افزود: با توجه به تقویت سیل بندها در روستاهای بخش مرکزی شادگان، سیلاب وارد مزارع کشاورزی در سه روستای شادگان و روستاهای مسیر دارخوین شده است.
▪فرماندار شادگان ادامه داد: بخش مرکزی شادگان دارای 120 روستا است که با توجه به طغیان رودخانه کارون امکان نفوذ سیلاب به 80 درصد این روستاها وجود دارد.گروه
▪حاجیان با اعلام نیاز ماشین آلات برای تقویت سیل بندها در شادگان گفت : ماشین آلات ما برای تقویت سیل بندها بسیار اندک است و به کمک از سایر نقاط نیاز داریم.
▪وی اضافه کرد: در بخش دارخوین سه هکتار از زمین های نیشکر و در بخش مرکزی نیز پنج هکتار آسیب جدی دیده اند که پس از برآورد میزان خسارت، دولت این خسارت را به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.
▪فرماندار شادگان عنوان داشت: در شهر دارخوین با اقدامات مناسبی که صورت گرفت تا امروز طغیان رودخانه کارون مدیریت شده ولی 12 روستای آن در معرض تهدید سیلاب هستند.
▪گفتنی است، افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
🎤ناصرحکیمی /خبرنگار


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*