اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276621
تاریخ انتشار: 1398/01/24 14:03
عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به قانون مدیریت خدمات کشوری از پیگیری مجلس برای دو تغییر جدی در این قانون به نفع فرهنگیان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تلاش مجلس برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری به نفع فرهنگیان گفت: این ایده که معلمان از برخی بندهای این قانون مستثنی شوند، در مجلس وجود دارد و تلاش بر این است در تغییرات و اصلاحات قانون مدیریت خدمات کشوری، استثنائاتی در حوزه پرسنلی برای معلمان و فرهنگیان گنجانده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون مشترک رسیدگی به قانون مدیریت خدمات کشوری، دو موضوع عمده را در راستای منافع فرهنگیان در تغییر این قانون پیگیری خواهد کرد؛ نخست نظام مالی ویژه و دیگری برداشتن قید اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای یک بار.

فرهنگیان باید از نظر مالی و حقوقی تابع قانون خاص باشند

وی با بیان اینکه مجلس چندی پیش دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کرد و هنوز اصلاحات آن انجام نشده، ادامه داد: معلمان باید مانند دانشگاه‌ها قانون خاص داشته باشند تا از این رهگذر بتوان مشکل آنها را حل کرد.

کوچکی‌نژاد، رویکرد مجلس را حمایت از بهبود وضعیت معلمان دانست و توضیح داد: فرهنگیان مانند دانشگاه‌ها باید از نظر مالی و حقوقی تابع قانون خاص باشند؛ ضمن آنکه اعمال مدرک برای آنها محدود نباشد زیرا تداوم ارتقای تحصیلی معلم باعث افزایش علم او و کمک به نظام آموزشی خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه در حال حاضر حتی ارتقای مدرک مرتبط تحصیلی برای معلمان اعمال نمی‌شود، گفت: آموزش و پرورش در آیین‌نامه‌های اجرایی خود برای اجرای قانون می‌تواند تمهیدی بیندیشد که ارتقای مدارک تحصیل مرتبط با رشته تدریس اعمال شود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*