اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2925
تاریخ انتشار: 1393/09/16 10:58
شورای کشاورزی بهمئی
مهندس بدرقه در این نشست اظهار کرد: کشاورزی پایه و اساس اقتصاد هر مملکت است و در کشور به عنوان دومین صنعت تولیدی محسوب می‌شود.

 عصر امروز شورای کشاورزی بهمئی با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی بهمئی و دیگر اعضا در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی بهمئی تشکیل شد.

مهندس بدرقه در این نشست اظهار کرد: کشاورزی پایه و اساس اقتصاد هر مملکت است و در کشور به عنوان دومین صنعت تولیدی محسوب می‌شود.

وی همچنین در بحث کشت گفت: امسال با توجه به تدابیری که لحاظ شد کشت‌های مکانیزه‌ای صورت خواهد گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کاری خود قرار خواهیم داد، گفت: برای توسعه و تولید با کیفیت بخش کشاورزی بهمئی گام‌های محکمی برداشته خواهد شد.

این مسئول در خصوص سطح زیر کشت اراضی کشاورزی بیان داشت: امسال 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهمئی زیر کشت خواهد رفت.

وی در این زمینه ادامه داد: از این تعداد 12 هکتار آن گندم و مابقی جو کشت می‌شود که البته بیشتر آنها به صورت کشت آبی بهاره هستند.

بدرقه در خصوص کشت اراضی بهمئی ادامه داد: امسال در بخش ممبی به صورت مکانیزه و با دستگاه جدید عمیق کار کشت گسترده صورت می‌گیرد که در این زمینه قریب به 15 هکتار به صورت مزرعه نمایشی طرح الگو کشت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی اظهار داشت: امسال 60 تن گندم اصلاح شده مادری و ضد عفونی شده بین کشاورزان بهمئی توزیع شد.

وی همچنین گفت: جهت مبارزه با بیمارهای سیاهک آشکار و پنهان اقدام به توزیع سم قارچ‌کش از طریق تعاونی‌ها بین کشاورزان بهمئی توزیع شد.

علی‌اکبر فرهنگی‌نسب نیز در این نشست با اهمیت دانستن بخش کشاورزی در اقتصاد کشور و بهمئی، گفت: در سطح شهرستان و به ویژه در بخش ممبی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی وجود دارد که باید در این خصوص اقدامات خوبی صورت گیرد.

بخشدار مرکزی بهمئی خاطرنشان کرد: بسیاری از زمین‌های کشاورزی بخش ممبی راه ارتباطی ندارند و کشت این زمین‌ها کشاورزان را با مشکل مواجه کرده، که انتظار می‌رود با مدیریت خوب تدابیری در خصوص مشکلات بازگشایی راه‌های بین مزرعه‌ای این بخش اندیشیده شود.

اسلام شجاعی مسئول بیمه محصولات کشاورزی بهمئی نیز در این نشست با بیان اینکه جهت بیمه سبز محصولات کشاورزی شهرستان از آمادگی کاملی برخوردار هستیم، گفت: کشاورزان می‌توانند به نمایندگی بیمه شهرستان جهت بیمه کردن محصولات خود مراجعه کنند.منبع: فارس



کانال تلگرام عصر جهان


بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/09/17 11:25
  +0

  -0
پاسخ
با سلام خدمت جناب آقای بدرقه . خسته نباشی . امیدوارم همیشه همینطور پر انرژی به کار ادامه بدی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*