اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2946
تاریخ انتشار: 1393/09/17 23:26
زمانپور این انتصاب شهرداری اهواز را تخلف دانست و افزود: طبق قانون رئیس هر سازمانی باید حداقل لیسانس مرتبط با آن سازمان را داشته باشد در حالی که ایشان مدرک دیپلم دارند.

عصرجهان -عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد شدید به انتصاب یک دیپلمه به عنوان معاونت مهم خدمات شهری شهرداری اهواز،  با تاکید بر اینکه این انتصاب را به صلاح شهرداری و مردم نمی دانم، تصریح کرد:به لحاظ علم نوین مدیریت فردی باید ارتقا سمت یابد که دارای تحصیلات، سوابق خوب و پاسخگو به مردم باشد.

"آذر زمانپور"  ادامه داد: اینکه این فرد در مدت کوتاهی از یک دفتر کوچک بیمه در مرکز شهر به عنوان رئیس سازمان خدمات شهری، متمول ترین و پردرآمدترین سازمان شهرداری انتخاب شود، درست نیست.

وی، این انتصاب شهرداری اهواز را تخلف دانست و افزود: طبق قانون رئیس هر سازمانی باید حداقل لیسانس مرتبط با آن سازمان را داشته باشد در حالی که ایشان مدرک دیپلم دارند.

این عضو دوره چهارم شورای اسلامی اهواز، با بیان اینکه این انتصاب توهینی به پرسنل شایسته آن سازمان است، تصریح کرد: در آن سازمان حداقل 12 نیروی فوق لیسانس و دکترا وجود دارد و قطعاً این انتصاب در بی انگیزگی و عدم راندمان آن سازمان موثر خواهد بود.

زمانپور،  تلویحا دلیل این انتصاب را خویشاوندی معاونت جدید با یکی از مدیران ارشد کشوری اظهار و افزود: این اقدام دهن کجی به پرسنل زحمتکش و تحصیلکرده شهرداری است که شایستگی داشتن این سمت را دارند  اما چون پشتوانه ی قوی و حمایت لازم را ندارند از این انتخاب بازماندند. 

وی خاطر نشان کرد: هیچ معیار، شاخص و فاکتوری که صلاحیت ایشان را برای ارتقا به معاونت خدمات شهری نشان نمی دهد که این مساله پرسنل شهرداری را بی انگیزه خواهد کرد. 

این عضو شورای شهر اهواز، این انتصاب را مضحک و طنزگونه توصیف و با بیان اینکه بیرون از شهرداری به این انتخاب می خندند، گفت: مردم این انتصاب را نشانه ای بر حاکم بودن  بی برنامگی در شهرداری می دانند که انتخابات و انتصابات شهرداری کاملاً بر اساس سلیقه و آن هم کج سلیقگی انجام می شود.

خانم آذر زمانپور، با تاکید بر اینکه اعضای شورا نباید در انتصابات شهرداری دخل و تصرفی داشته باشند با انتقاد از دخالت برخی از اعضای شورای شهر اهواز در تحمیل افراد خاص به شهردار اذعان کرد: آن دسته از اعضای شورا که افرادی را به شهردار برای استخدام و یا گرفتن پست و مقام تحمیل کرده اند حتماً متخلف هستند ولی من اراده ای در شورا برای برخورد با این افراد متخلف نمی بینم.

وی دخالت اعضای شورا در انتصابات شهرداری تخلف دانست و خواستار برخورد قانونی با متخلفین شد و افزود:  اگر از مردم در کوچه و بازار بپرسید کدام قسمت شهرداری سهم کدام یک از اعضای شوراست آن ها به راحتی به شما می گویند.

این عضو شورای شهر اهواز، با انتقاد از سکوت اعضای شورا در قبال این انتصابات، تصریح کرد: من به شهردار رای ندادم ولی آن هایی که رای دادند باید پاسخگوی این عملکرد شهردار باشند.

زمانپور، شهردار اهواز را بی تجربه در مدیریت کلانشهری مثل اهواز دانست و اظهار کرد: ما فردی را داریم که دارای دو دکتراست ولی به عنوان یک کارمند جزء در یکی از سازمان ها مشغول کار است و بارها به من مراجعه کرده و بسیار ناراحت و غمگین است که با این سوابق و توانمندی باید به عنوان یک کارمند عادی کار کنند و با وجود چنین نیروهایی باید یک دیپلم به این معاونت منصوب شود.

وی همچنین با توصیه به شهرداری اهواز ادامه داد: توصیه می کنم افرادی را که دارای برتری ، شایستگی، نخبگی و سوابق مدیریتی خوب و روشن هستند ولی به خاطر اینکه کسی از آنها حمایت نمی کند و از چرخه ی ارتقا شغلی محروم هستند را ببینند. حتما شاخص هایی را در نظر بگیرند و بر اساس آن شاخص ها افراد را انتخاب کنند.

این عضو شورای شهر اهواز، عملکرد برخی رسانه های استان را مورد نقد قرار داد و بیان کرد: بعضی از رسانه ها به سمت شهردار غش می کنند و رسالت واقعی خود را انجام نمی دهند. آن ها باید به افکار عمومی که الان بخاطر این انتصاب غیر کارشناسی دچار التهاب شده است، پاسخگو باشند.

خانم زمانپور، با اشاره به نکته ای حائض اهمیت گفت:  معاون خدمات شهری باید عضو شش سازمان باشد و حداقل مدرک برای عضو هیات مدیره بودن در آن سازمان ها لیسانس است. با این وجود ایشان با مدرک دیپلم چطور می خواهند در آن شش سازمان بسیار مهم حضور یابند و دستور صادر کنند؟منبع:اهواز نوین



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*