اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2957
تاریخ انتشار: 1393/09/18 18:38
فرحناز امیریان؛ کارشناس سلامت باروری مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد
بهترین و معمول ترین وضعیت برای ازدواج این است که سن پسر، کمی از سن دختر بیشتر یا مساوی وی باشد

عصرجهان -بهترین و معمول ترین وضعیت برای ازدواج این است که سن پسر، کمی از سن دختر بیشتر یا مساوی وی باشد، به این دلیل که مدت باروری در خانم ها محدود و در آقایان نامحدود است و همچنین قدرت باروری خانم ها زودتر از آقایان است.

باید توجه داشت، اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت و همچنین در علایق، سرگرمی ها و نگرش، بینش و انرژی های روانی آنها اختلاف به وجود آید.

علاوه برسن شناسنامه ای دختر و پسر، باید به سن  و بلوغ عقلی، اجتماعی و فرهنگی آنها نیز توجه شود،  اگر دو نفر با تفاوت های شخصیتی فراوان با هم ازدواج کنند، در رابطه خود دچار مشکلات زیادی می شوند.

اساسا ازدواج در چارچوب‌های درست، اصولا آرامش دهنده است، اما خوب است بدانیم، ازدواج در چارچوب ‌های نادرست، باعث سلب آرامش شده و نتیجه عکس می دهد، بنابراین باید چارچوب های اساسی انتخاب همسر را بشناسیم، تا با یک انتخاب درست به نیازهای بیولوژیک و روانی خود پاسخ درست بدهیم.

چارچوب های اساسی انتخاب همسر

تناسب خانواده، تناسب فرهنگی، تناسب اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی و  همچنین رضایت والدین از چهارچوب های اساسی انتخاب همسر است.

نقش خانواده در بهینه سازی سن ازدواج و پیشگیری از انحرافات اخلاقی جوانان نقش مهم و اساسی است،  والدین می توانند با اقدام به موقع برای فرزندانشان و دست برداشتن از سختگیری های بی مورد، رسومات، سنت های غلط و انتظارات و توقعات نابجا از فرزندان خود، زمینه ازدواج به موقع آنها را فراهم نمایند.

 انسان‌ها محصول خانواده شان هستند، پس بهتر است در زمان گزینش همسر، او را از داخل بستر خانواده دیده و انتخاب کنند، ازدواج موفق نیاز به آموزش دارد، زیرا ما چیزی از مهارت های قبل از ازدواج نمی دانیم و ازدواج چیزي فراتر از دوست‌یابی است، به طوری که اکثر ما اغلب آن را با دوست‌یابی مقایسه می کنیم.وب دا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*