اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2962
تاریخ انتشار: 1393/09/18 22:46
سفر معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي به استان كهگيلويه و بويراحمد، هم به لحاظ يك سفر اداري و هم به لحاظ يك سفر علمي، دستاوردهاي قابل توجهي را براي اين استان به همراه داشت.

به گزارش عصر جهان به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد، سفر معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي به اين استان تحرك و انگيزه قابل اشاره‌اي را در ميان توليدكنندگان بخش كشاورزي  به وجود آورد؛  اين سفر متفاوت و مهم، هم در سطح سفرهاي اداري مقامات كشوري دستاوردهاي مهمي داشت و هم در سطح سفر يك كارشناس بخش كشاورزي بركات ارزشمندي را براي جامعه كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد به همراه داشت.

اگر سفر محمدعلي طهماسبي را به عنوان يك سفر علمي قلمداد كنيم، وي در اين سفر يك روز و نيمه به استان كهگيلويه و بويراحمد با حضور در محل باغات و گلخانه‌هاي اين استان، توصيه‌هاي علمي و كارشناسانه‌اي ارزشمندي را به كارشناسان حوزه باغباني سازمان جهاد كشاورزي اين استان داشت.

وي همچنين در محل احداث نخستين باغ پسته استان كهگيلويه و بويراحمد كه تجربه جديدي در دوران مديريت جعفر گوهرگاني در جهاد كشاورزي اين استان محسوب مي‌شود، شيوه‌هاي علمي جديدي را به كارشناسان و پسته‌كاران آموزش داد.

معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي همچنين در جمع تعدادي از باغداران مناطق دم‌چنار، سرچنار، موگر، گچساران، دهدشت، بهمئي، باشت، چرام و لنده حضور يافت و به سؤالات علمي آن‌ها پاسخ داد.

طهماسبي تجارب ارزشمند خود را در حوزه مبارزه با سرمازدگي باغات مركبات، شيوه‌هاي اصلاح باغات مشكل‌دار، عمليات پيوند و نحوه تهيه نهال‌هاي شناسنامه‌دار و مطمئن با كشاورزان و باغداران اين استان درميان گذاشت.

خريد دستگاه‌هاي روغن‌كشي زيتون براي باغداران كهگيلويه و بويراحمدي

اما اگر سفر معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي را به استان كهگيلويه و بويراحمد، يك سفر اداري تلقي كنيم، وي قول‌هاي ارزشمندي را به جامعه كشاورزي اين استان دادند كه در صورت تحقق شاهد اثرگذاري مثبت اين استان در توليد و صادرات محصولات كشاورزي خواهيم بود.


باغات زيتون باشت- عكس از كريم بنام

طهماسبي به زيتون‌كاران استان كهگيلويه و بويراحمد قول داد تا اعتباراتي را براي خريد چندين دستگاه روغن‌كشي زيتون اختصاص دهد.

مساعدت وزارت جهاد كشاورزي براي احداث 75 هزار هكتار باغ در كهگيلويه و بويراحمد

وي همچنين به سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد قول داد تا براي توسعه باغات ديم كه از سياست‌هاي اصلي اين سازمان است، از محل اعتبارات توسعه باغات، شبكه آبياري تحت فشار و ساير اعتبارات ملي، مبالغي را اختصاص دهد تا سياست احداث 75 هزار هكتار باغ در كهگيلويه و بويراحمد عملياتي شود.

موضوعي كه جعفر گوهرگاني رئيس سازمان جهاد كشاورزي در همين‌باره گفت: در اين استان مقدمات احداث 2 هزار هكتار باغ ديم شروع شده و ما از اسفندماه احداث اين باغات را شروع خواهيم كرد؛ ولي براي موفقيت در اجراي اين طرح مهم روي كمك معاونت باغباني حساب وي‍ه‌اي باز كرديم.

طرح كهگيلويه و بويراحمد، اطلس باغباني ايران، به مجلس مي‌رود

قول سوم معاونت باغباني وزير جهاد كشاورزي، حمايت قاطع اين وزارت از اجراي طرح اطلس باغباني كشور در استان كهگيلويه و بويراحمد بود به طوري كه اين طرح بعد از تهيه با پشتيباني وزارت جهاد كشاورزي براي اخذ اعتبارات ملي به مجلس برود و با استفاده از ظرفيت مجمع نمايندگان اين استان و كميسيون برنامه و بودجه، اعتباراتي را براي عملي شدن آن بگيرد.

طرحي كه در صورت اختصاص اعتباراتي در بودجه به آن با توجه به اقليم‌هاي متنوع آب و هوايي استان كهگيلويه و بويراحمد، مي‌تواند چراغ راه باغباني در ايران شود.

وي همچنين در خصوص اعزام رايگان كارشناسان متخصص وزارت براي ارائه آموزش‌هاي مختلف به وي‍ژه در زمينه اصلاح باغات زيتون و انار، پيوند زدن و مقابله با سرمازدگي در باغات اين استان اعلام آمادگي كرد.

به طور كلي مي‌توان گفت: سفر معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي به استان كهگيلويه و بويراحمد از 2 جنبه علمي و اداري، بركات قابل قبولي براي جامعه كشاورزي اين استان داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*