اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296698
تاریخ انتشار: 1398/01/28 15:40
دکتر واعظی در پایان جلسه هیات دولت:
رئیس دفتر رئیس جمهور تصمیم گیری درمورد دو نرخی شدن بنزین در جلسه اقتصادی سران قوا را رد کرد و گفت: این موضوع در جلسه مذکور طرح و بررسی شد اما به جمع بندی نرسید و هیچ تصمیمی در این رابطه هنوز اتخاذ نشده است.

به گزارش عصرجهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت و درجمع خبرنگاران، در پاسخ  به سوالی درخصوص آخرین اقدامات دولت برای کمک به سیل زدگان و بازسازی مناطق سیل زده کشور، گفت: موضوع مهم و اولویت دار در این جلسه دولت، مسئله کمک به سیل زدگان بود که درمورد آن تصمیم گیری شد.


 وی با اشاره به ارائه گزارش میزان خسارت های سیل در استانهای مختلف از سوی وزیر کشور افزود: در جلسه امروز درمورد بازسازی خانه ها و مزارع خسارت دیده و جبران خسارت های مردم سیل زده در استانهای کشور بویژه در استان های لرستان و خوزستان که وسعت خرابی ها بسیار گسترده بود، بحث شد و خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی برای روستاها و شهرهای آسیب دیده اتخاذ کردیم.
دکتر واعظی خاطرنشان کرد: در مصوبه قبلی دولت رقمی برای جبران خسارت ها اختصاص یافته بود و درادامه با کار بسیار فشرده ای که آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، بعد از دستور مقام معظم رهبری برای تعیین میزان خسارت های سیل، انجام داد، به صورت دقیق بررسی و گزارش آن به دولت ارائه شده است که چه میزان از خسارت ها را می توان با جابجایی ها در بودجه دولت پرداخت و چه میزان را از صندوق توسعه بگیریم .
رئیس جمهور به لرستان و خوزستان سفر می کند
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه همه به رسیدگی سریع مشکلات سیل زدگان تاکید دارند، گفت: رئیس جمهور دستور داده اند، هرچه سریعتر برای حل مشکلات کسانی که آسیب دیده و خانه و زندگی شان را از دست داده اند، اقدامات لازم انجام گیرد.
دکتر واعظی افزود: در همین راستا رئیس جمهور به زودی دیداری از استانهای لرستان و خوزستان خواهند داشت و از نزدیک با مسئولین محلی مشکلات را بررسی خواهند کرد.
همه حقوق ها افزایش خواهد یافت
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در سال جاری را دیگر موضوع مطرح در جلسه  دولت عنوان کرد و افزود: برای اعمال افزایش حقوق ها و اجرای مصوبه نیاز به تصویب آیین نامه اجرایی داشتیم  که امروز بحث های خوبی شد که بعد از تصویب امروز همه حقوق ها افزایش خواهد یافت.
هنوز تصمیمی برای دو نرخی شدن بنزین اتخاذ نشده است
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص خبر تصمیم گیری درمورد دو نرخی شدن بنزین در جلسه جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا، با بیان اینکه این موضوع درحال بحث و بررسی است و تصمیمی اتخاذ نشده گفت: قاچاق سوخت و افزایش مصرف از جمله موضوعات مهمی است  که باید برای آن فکری کرد.
۴ سا ل است که قیمت سوخت افزایش پیدا نکرد
دکتر واعظی با بیان اینکه ۴ سا ل است قیمت سوخت افزایش پیدا نکرده است، گفت: متاسفانه مصرف سوخت در کشور بسیار بالاست و به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسیده که این رقم در روزهای آخر هفته بالای ۱۰۰ میلیون لیتر است و باید برای مدیریت این مصرف بالا کاری بکنیم .
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: البته در این رابطه بحث ها به گونه ای است که فشار روی خانواده ها نباشد و از طرف دیگر آنچه از این راه حاصل می شود مستقیم صرف بخشی از مردم بشود که بیشتر نیازمند هستند.
دکتر واعظی ادامه داد: بحثی هم مطرح است که با تشکیل صندوق بیمه حوادث بتوانیم  درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت را برای جبران خسارت هایی همچون سرمازدگی محصولات کشاورزان، سیل ، زلزله و انواع و دیگر بلایای طبیعی استفاده کنیم .
رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص اعلام مخالفت نمایندگان مجلس با دو نرخی شدن قیمت بنزین، با بیان اینکه به طور قطع مجلس هم باید در جریان تصمیم در این رابطه  باشد، گفت: این موضوع درجلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی  که رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه حضور دارند، مطرح شده و مطمئن باشید که ما هیچ تصمیمی که مغایر با قانون باشد، نخواهیم گرفت.
پیش بینی رقم ۳ هزار میلیارد تومان برای سقف افزایش تسهیلات اعطایی  به سیل زدگان
دکتر واعظی درمورد سقف افزایش تسهیلات اعطایی  به سیل زدگان، گفت: آقای نوبخت رقم ۳ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کردند که بلافاصله به نیازمندان پرداخت شود، با رئیس بانک مرکزی هم صحبت شد که به بانک ها دستور دهند وارد موضوع شوند  و بعد از جمع بندی آقای جهانگیری، به محض برداشت از صندوق توسعه ، سرعت کار بیشتر می شود.
درمورد حذف چهار صفر از پول ملی،تصمیم گیری نشده است
 رئیس  دفتر رئیس جمهور درمورد مطرح شدن موضوع حذف چهار صفر از پول ملی، با بیان اینکه درمورد این موضوع نیز تصمیم گیری نشده است، گفت:  این موضوع باید دقیقا بررسی شود، طرح آن ارائه  شود، اقتصاد دانان نظر بدهند، نظرات اخذ و در ستاد اقتصادی دولت بحث شود و به دولت بیاید که هیچکدام از این مراحل هنوز طی نشده است.
دلیل لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم حضور تعدادی از اعضا بود
دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص موضوعات مطرح شده درمورد علت لغو جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دبیر جلسه دیروز بررسی کرده و دریافته بود که تعدادی از اعضا نیستند و نمی توانند در جلسه حضور یابند به همین دلیل جلسه را لغو کردند و چیز خاصی نبود.
اینگونه حرفها، پاس گل به آمریکا و دشمن است
از رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص ادعاهای مطرح شده درمورد برخی فعالیت های سازمان هلال احمر ایران در خارج ازکشور و تبعات بین المللی این ادعا سوال شد که وی در پاسخ با تاکید بر اینکه هیچکدام از این ادعاها صحت ندارد، گفت: اینکه فردی چنین حرفی بزند، قابل استناد نیست، هلال احمر علیه این فرد اعلام  شکایت کرده است.
دکتر واعظی تصریح کرد: اینگونه حرفها در این مقطع حساس که آمریکا علیه سپاه پاسداران تلاش می کند، پاس گل به آمریکا و دشمن است، چه لزومی دارد چیزی که به هیچ وجه درست نیست، حرف هایی زده شود که فقط و فقط دشمنانی را که سپاه را نشانه گرفته اند، تقویت کند.
پاسخ به سوال درخواست عزل رئیس سازمان خصوصی سازی
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال درخواست عزل رئیس سازمان خصوصی سازی از سوی برخی نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان درخواستی برای رئیس جمهور فرستاده اند که بررسی می شود، البته مدیران ما باید امنیت شغلی داشته باشند.
دکتر واعظی با بیان اینکه ما مطالب نمایندگان و هر فردی که نظری درمورد مدیران دولت داشته باشد را بررسی می کنیم، گفت: اگر حرف درستی باشد و مدیر دولتی تخلف کرده باشد، دولت به هیچ وجه از متخلف حمایت نخواهد کرد. اما اگر مدیری روی اصول و سیاست های دولت و منافع کشور بایستد، حتما از او حمایت می کنیم.
موضوع انتخاب سخنگوی دولت، سوالی بود که این هفته نیز از رئیس دفتر رئیس جمهور پرسیده شد که وی در پاسخ با بیان اینکه حتما سخنگوی دولت انتخاب و معرفی خواهد شد، گفت: به عنوان مسئول شورای اطلاع رسانی دولت از همه اعضای شورا ، وزرا و معاونین رئیس جمهور خواهش کردم بیشتر در دسترس خبرنگاران باشند و پاسخ دهند و خود من هم در این مدت که دولت سخنگو نداشته، انچه می دانستم به سوالات خبرنگاران جواب داده ام .
نخست وزیر پاکستان و هیات همراه روز یکشنبه وارد مشهد مقدس می شوند
رئیس دفتر رئیس جمهور درپاسخ به سوالی درخصوص سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان و هیات همراه روز یکشنبه وارد مشهد مقدس می شوند، یکشنبه شب وارد تهران می شوند و مذاکرات رسمی دو دولت درمورد موضوعات مختلف مورد علاقه دو جانبه، منطقه ای و جهانی روز دوشنبه انجام می شود، ایشان دیداری هم با مقام معظم رهبری خواهند داشت.
دکتر واعظی با بیان اینکه این سفر از نظر سیاسی، اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به مرز طولانی مشترک دو کشور از بعد امنیتی نیز مهم است، گفت: روابط ایران و پاکستان همواره خوب بوده و با توجه به اینکه آقای عمران خان اخیرا به عنوان نخست وزیر انتخاب شده اند، اولین سفر ایشان به ایران بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*