اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296829
تاریخ انتشار: 1398/02/04 23:49
جريان گاز اين واحد توليدي همچنان وصل و توليد و فروش محصول کارخانه با قيمت روز برقرار مي باشد و همه اين هيايوي رسانه اي براي منصرف كردن شركت گاز از پيگيري مطالبات خويش از طريق مجاري قانوني است.

عصرجهان-روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به حاشیه های شورای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شرح زیر پاسخ داد
گاز موتور توسعه
شرکت گازاستان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مسئولیت اجتماعی خویش در جهت کمک به تحقق شعار سال (رونق تولید) ، اقدام به گازرسانی رایگان به صنایع مصوب شورای اقتصاد ( تعداد ۸۴ واحد صنعتی) در استان طی پکیجی با هزینه بالغ بر یکصد میلیارد ریال تهیه نموده است که همگی در حال اجرا می باشند .
بدون شک کمکی که این امر به صنایع استان می کند در سالهای اخیر امری کم نظیر خواهد بود و صاحبان صنایع اين خدمت صادقانه و بدور از هياهوي رسانه اي را فراموش نخواهند کرد .
- اخیرا در خصوص کارخانه آجر دهدشت موضوعی مطرح شده است مبنی بر عدم همکاری شرکت گاز استان ، که جهت تنویر افکار عمومی نکاتی چند معروض می دارد :
1- برای شرکت  نماسازان از بدو تاسیس تاکنون ۴۲ فقره فیش گاز با مجموع ۱۶/٥  میلیارد ریال صادر گردیده که تاکنون۴ میلیارد ریال پرداخت شده است .
2- همان ابتدای شروع به کار این واحد تولیدی ، مذاکرات و مهلت های مختلف از طرف مسئولین وقت شرکت به این کارخانه داده شد بلکه از افزایش معوقات جلوگیری به عمل آید و به طور موازی نیز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام به جلسه ، حمایت وتعیین وقت جهت پرداخت اقساطی بدهی این واحد نمود . که تقریبا همه جلسات و مهلت های شرکت گاز و کارگروه بی نتیجه ماند و از طرف این واحد تولیدی کوچکترین وقعی گذاشته نشد و اینچنین شد که بدهی این واحد تولیدی بالغ ١۲ میلیارد ریال رسید و با توجه به وضعیت کشور و حمایتهای غیرمنطبق با قانون کارگروه باعث این ذهنیت در مالکان واحد تولیدی شده است که شرکت گاز موظف به چشم پوشی از مطالبات خود می باشد در حالی که مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره به طور مرتب در جلسات مختلف مورد بازخواست قرار می گیرد .
لازم بذکر است این فرصت ها از بهمن ماه سال ۹۵ به انحاء مختلف تمدید گردیده است که صدور حکم انسداد حساب کارخانه مذکور بعد از اتمام وقت دو ماهه کار گروه در سال اخیر بود و این شرکت به تعاملات دو سویه و جوابگویی به دستگاه های نظارتی پایبند است
3- یکی از مهمترین شاخصهای اندازه گیری عملکرد شرکتهای گاز استانی در مجمع سالیانه ، "وصول مطالبات" می باشد . از محل وصول همین مطالبات نیز توسعه گازرسانی استان صورت می پذیرد . حال ، سوال مشخص اینست : " آیا توسعه گازرسانی استان فاقد اهمیت می باشد که شرکت گاز باید مهمترین منابع آن را از دست بدهد ؟ یا دوستان اصرار بر عدم وصول بدهی کارخانه آجر و جبران این عدم وصول با فشار بر بدهی مصارف خانگی دارند؟ اين در حالی است که کل بدهی خانگی کهگیلویه بزرگ با بدهی فقط کارخانه آجر برابری می کند .
4- طبق بند 1 ماده 9 قانون رفع موانع تولید و همچنین  تبصره یک ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون رفع موانع ،  مصوبات این کارگروه شامل هزینه گازبها نمی گردد و شرکت گاز موظف است بدون توجه به این مصوبات پیگیر مطالبات خود باشد.
در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه جريان گاز اين واحد توليدي همچنان وصل و توليد و فروش محصول کارخانه با قيمت روز برقرار مي باشد و همه اين هيايوي رسانه اي براي منصرف كردن شركت گاز از پيگيري مطالبات خويش از طريق مجاري قانوني است.
روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
----------------------------------
ارسال کننده خبر/فتح الله پوران پور
----------------------------------



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*