اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296839
تاریخ انتشار: 1398/02/06 13:58
وقتی این حرفها را می‌شنویم متوجه می‌شویم که حاصل مدیریت این آقایان باید هم این اقتصاد ویران، این رانتها، این فسادها، این اختلاسها، این تورم، این گرانی، این بی سر و سامانی‌ها و این شرایط اسفبار باشد.

عصرجهان-در پی سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد رسانه ها نتایج و حاشیه های این سفر را مورد کنکاش قرار دادند

در نشست شورای اداری شهرستان گچساران که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، معاون پارلمانی اتاق بازرگانی کشور در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد دیالوگ های توام با هجو و نیشخند به مدد بهره گیری از زبان شعر رد و بدل شد بگونه ایکه حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت از حضور در این نشست دچار تکدر خاطر شد

کناری فرماندار شهرستان های بویراحمد مصوب شدن اعتبارات برای فاز دوم راه آهن اقلید-یاسوج و تصویب اعتبار برای 40کیلومتر آزادراه را از دستاوردهای جلسه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یاسوج برشمرد

اما سخنان تاجگردون نکات بسیاری در خصوص نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات داشت  و در این رابطه غلامرضا پاکدل در سطح رسانه ها سخنان وی را به شرح زیر و به تندی مورد نقد قرار داد و نوشت: " این‌ها ( اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) هم آمده‌اند تا با هدف تبلیغ فقط تعریف و تمجید کنند که البته بدجوری تیرشان به سنگ خورد."

به نام خدای صداقت و راستی

 «به کردستان رفته بودیم، من از نماینده این شهر تعریف و تمجید کردم. در آخر فردی به من گفت: شما فقط خواستید از نماینده تعریف کنید. بخاطر این حرف من راه آهن را مصرتر پیگیر شدم و بودجه آن را دادم و راه آهن ایجاد شد!. .... با یک تلفن آقای کیانی پور به بنده چهل و چهار میلیارد تومان سال گذشته برای تهاتر بانکها در استان به نفع فعالین اقتصادی شد.!»

تعجب نکنید این حرفها مربوط به عهد قاجار نیستند، این‌ها بخشهایی از فرمایشات آقای «تاجگردون» در جلسه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولین و فعالان گچساران و باشت در تاریخ چهارم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هشت هستند. شاید هیچکس باورش نشود که امروز اینگونه برای بودجه مملکت تصمیم گیری می‌شود و در دنیایی که با بهترین نرم افزارها تمامی متغیرها مشخص، معادلات مربوط به محدودیتها و توابع هدف نوشته و به بهترین شکل مدلسازی شده و بودجه ریزی صورت می‌گیرد، در مملکت ما با این همه استاد و صاحب نظر، اینان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه باشند و اینگونه سطحی و ابتدایی برای سرمایه‌های مردم تصمیم گیری می‌کنند. این طرز حرف زدن در مورد تخصیص بودجه، از نظر کسانی که اندک اطلاعاتی دارند، بیشتر شبیه جوک می‌ماند. از این حرف‌ها می‌شود فهمید که چگونه بعضی‌ها از موقعیتی که به برکت نظام جمهوری اسلامی و رأی مردم بدست آورده‌اند سو استفاده می‌کنند و علناً می گویند باید از ما تعریف و تمجید کنید و به ما زنگ بزنید و التماس کنید تا مثلاً بودجه اختصاص دهیم. وقتی این حرفها را می‌شنویم متوجه می‌شویم که حاصل مدیریت این آقایان باید هم این اقتصاد ویران، این رانتها، این فسادها، این اختلاسها، این تورم، این گرانی، این بی سر و سامانی‌ها و این شرایط اسفبار باشد. راستی آیا اصلاً وظیفه کمیسیون بودجه و حتی مجلس این است که به موارد جز، آن هم مستقیماً به افراد بودجه تخصیص دهد یا وظیفه آنها بررسی و تصویب بودجه کل کشور و سرفصلهای آن و تصویب و اعلام به دولت است و سپس دولت باید نسبت به هزینه اقدام و مجلس وظیفه نظارتی خویش را انجام دهد؟ براستی این همه دخالت در وظایف قوه مجریه و عدم پایبندی به اصل تفکیک قوا، چرا؟

جالب است که در همین جلسه که با تعریف و تمجیدهای حساب شده و چِندش آور همیشگی شروع می‌شود روحانی شجاع و صادق، حاج آقا عُبودی امام جمعه محترم باشت عالمانه می‌پرسد: دستور جلسه چیست؟ و البته جملات معترضه دیگر منجمله اعتراض به تعریف و تمجیدهای تکراری اعضای کمیسیون از آقای تاجگردون. ایشان با این فرمایششان به اعضای کمیسیون " برنامه" و بودجه یادآور شد که برنامه ندارند و فقط آمده‌اند تا مانند دوستان قبلی (مثلاً آقای ربیعی وزیر وقت کار که قبل از انتخابات دور قبل آمدند و به دروغ قول تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری را دادند تا رأی آنها را جهت دهند)، این‌ها هم آمده‌اند تا با هدف تبلیغ فقط تعریف و تمجید کنند که البته بدجوری تیرشان به سنگ خورد.

ولی از شخص نماینده و عزیزان مرکزنشینی که چنین اقداماتی می‌کنند، عاجزانه می‌خواهیم حال که دردی از مردم دوا نکرده و با بی و دبیریتان هر روز بر آلامشان افزوده‌اید، لااقل حرمتشان را نگه دارید و به شعورشان توهین نکنید.

----------------------------------------

غلامرضا پاکدل

----------------------------------------

آنچه خوانید از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان


رضا
|
Iran
|
1398/02/08 14:40
  +0

  -0
پاسخ
احسنت ودرودبرنگارنده این متون فکرمی کنندمردم هالوونفهم اندکه ازوضعیت نابسامان اقتصادی بی اطلاع اندبدترین دوران مجلس ناکارآمدکه فقط دنبال نارضایتی مردم وبی توجه به مطالبات مردم اند نمی دانیم باچه رویی خودشون راتبرئه می کنندشعارحیا کن ورهاکن درآینده نشون داده می شود مانگاه کلی به مملکت می اندازیو نه جزئی آفرین براین قلم فرسایی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*