اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296864
تاریخ انتشار: 1398/02/08 00:54
انتقاد تند بهروز افخمی از مهناز افشار/اختلاس از بودجه سوادآموزی در استان رکوددار بی‌سوادی

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
خاطره هاشمی رفسنجانی از مرگ پسر روحانی با گلوله

هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۷۵ خود به مرگ پسر حسن روحانی به خاطر شلیک یک گلوله اشاره می‌کند. در متن خاطره روز ۲ فروردین سال ۱۳۷۵ آمده است: «خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر روحانی نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌ای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. خیلی متاثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلوله‌ای کشته شده است. ظواهر نشان می‌‎دهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.»

مسیحی شدن ایرانیان مقیم در اردوگاه‌های پناهندگی یونان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از اردوگاه‌های پناهندگی در آتن مرکز یونان خبر می‌رسد میسیونر‌های مسیحی در داخل این اردوگاه‌ها در قالب تیم‌های پزشکی و سرگرم کردن کودکان به بهانه کمک به پناهندگان، مشغول تبلیغ مسیحیت هستند. این خبر حاکی است تعدادی از ایرانیان داخل این اردوگاه‌ها به دلیل عدم اطلاع از اسلام، به مسیحیت گرویده‌اند. در این اردوگاه‌ها کمک‌های زیادی به دست پناهندگان می‌رسد که عموماً توسط گروه‌های تبلیغی مسیحی ارسال می‌شوند.

اختلاس از بودجه سوادآموزی در استان رکوددار بی‌سوادی

چهار کارمند اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سرباز سیستان‌وبلوچستان، به اتهام اختلاس پنج‌میلیاردتومانی از بودجه سوادآموزی این اداره، اختلاس کرده‌اند و بازداشت شده‌اند/ سیستان‌وبلوچستان رکورددار بی‌سوادی در ایران است و شهرستان سرباز براساس آمار‌های رسمی، یکی‌از شهرهایی‌است‌که شمار دختران و زنان بی‌سواد بالای شش‌سال در آن در کشور رکورددار است.

افشاگری تازه کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی امروز با انتشار بیانیه‌ای توضیحات تازه‌ای درباره علت شکایت خود از فدراسیون فوتبال داد. او ابتدا درباره علت دلخوری‌اش از مهدی تاج توضیح داد: بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آقای تاج با من قرار گذاشتند تا به هتل بیایند و به من توضیح دهند که چه برنامه‌ای برای پرداخت دستمزد ما (منظور خودش و کادر فنی اش) دارند. آقای تاج، اما ناپدید شدند. من یک روز بیشتر در هتل ماندم به خاطر اینکه اعضای کادر فنی ام پول خود را می‌خواستند. او، اما هرگز به هتل ما نیامد و تلفن همراه خود را خاموش کرد. / خبرآنلاین

رییس سابق صداوسیما چه اسنادی را به شهرزاد تحویل داد؟

در هر سازمان و وزارتخانه‌ای، مجموعه‌ای اسناد و اطلاعات سری، محرمانه و طبقه‌بندی شده وجود دارد. در کلیپ منتشر شده درباره موضوع رییس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بازرس ویژه او نیز ادعا شده مجموعه اسناد خارج شده، مطالب حساسی است بنابراین به نظر می‌رسد اسناد خارج شده، اسناد حساسی بوده باشد که کارمندان سازمان هم حق دسترسی به آن را نداشته‌اند چه برسد به اینکه عالی‌ترین مقام سابق این سازمان اقدام به خروج آن‌ها از کشور کند/ اعتماد

معمای قتل وکیل پرونده‌های میلیاردی

همزمان با قتل وکیل دادگستری که چهارشنبه شب در پارکینگ ساختمان محل کارش با شلیک‌های پی‌در‌پی کشته شد فرضیه‌های متعددی برای رمزگشایی از این جنایت شبانه پیش روی پلیس پایتخت قرار گرفت. در زمان وقوع جنایت دوربین‌های مداربسته خاموش بوده اند. تنها ردی که از عامل قتل بر جای مانده از شاهد ماجراست که او را یک مرد دانسته که با اسلحه کلت کمری به سوی او و وکیل کشته شده شلیک کرده است که او نیز به علت اصابت تیر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد. مقتول مورد اصابت ۳ گلوله قرار گرفته که یکی از آن‌ها به سر او اصابت کرده است. با توجه به برد موثر اسلحه کمری، تیراندازی بابد از فاصله نزدیک صورت گرفته باشد. روزنامه جوان

نقلاب نکردیم که مینی‌ژوب‌ها به چادر و ریش سه تیغ به ریش بلند تبدیل شود

مصاحبه روزنامه جوان با دکتر سیدجواد میری که وی را دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی معرفی کرده است:انقلاب نکردیم که مینی‌ژوب‌ها به چادر و ریش سه تیغ به ریش بلند تبدیل شود. حدود یک سال پیش با دعوت یکی از دوستان که از خارج از کشور آمده بود به رستورانی سمت نیاوران رفتم. در آن چند دقیقه‌ای که آنجا بودم آدم‌ها را نگاه می‌کردم، اکثراً آدم‌های مذهبی با ریش‌های خیلی بلند و تسبیح و انگشتر بودند که با ماشین‌های شاسی‌بلند و آخرین سیستم می‌آمدند. خانم‌هایشان هم اکثراً چادری، اما با لباس‌های بسیار فاخر و چهره‌های به شدت آرایش کرده بودند. این به نظرم یکی از آسیب‌های جدی است که ما را تهدید می‌کند، ما به باطن اسلام بی‌توجهیم، اما ظاهر را سفت و سخت چسبیده‌ایم. ما انقلاب نکردیم که مینی‌ژوب‌ها به چادر و ریش سه تیغ به ریش بلند تبدیل شود و به عبارتی همان طبقه اشراف قبل از انقلاب با ظاهری جدید ادامه پیدا کند. انقلاب ما و ایدئولوژی ما هدفش این نیست که یک طبقه اشراف جدید و صد درجه بدتر از قبل خلق شود.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی ۱۴ ساله در البرز

نوجوان فروشنده ارز دیجیتال در استان البرز با ۱۴ سال سن و اتهام ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد. شگرد کلاهبرداری این نوجوان به شکلی بود که با ایجاد اکانت‌های جعلی اقدام به تبلیغ گسترده در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش ارز کرده است. / ایرنا

سگ‌های پلاک زرد بی‌آزارند

تمام سگ‌هایی که با پلاک زرد در گوش در سطح شهرهایی، چون تهران، کرج، تبریز و مشهد و ... می‌بینید، توسط نهاد‌های حامی حیوانات عقیم و انگل زدایی شده‌اند و برای هیچ فردی هیچ خطری ندارند. آن‌ها بیمار نیستند و لطفا جابه‌جایشان نکنید. آزار آن‌ها پیگرد قانونی دارد. / انجمن حقوق حیوانات

دفتر موسیقی: منعی برای فعالیت حامد همایون وجود ندارد

مدیر روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتشار خبر ممنوعیت فعالیت حامد همایون که از ساعاتی قبل در فضای مجازی منتشر شده است به ایرنا گفت: از نظر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خواننده منعی برای کار ندارد. وی افزود:، اما اگر پخش صدا و تصویر او در صدا و سیما با ممنوعیتی روبرو شده است این موضوع به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی ندارد و سازمان صدا و سیما در موارد اینچنینی همیشه مستقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کرده است. از صبح امروز انتشار تصویری از یک ابلاغیه مکتوب درون سازمانی مربوط به دستور معاونت سیما به شبکه جام جم مبنی بر ممنوعیت انتشار تصویر و آثار حامد همایون تا اطلاع ثانوی، این شائبه را ایجاد کرده بود که مجوز رسمی فعالیت‌های این هنرمند از سوی دفتر موسیقی باطل شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد این هنرمند از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوعیتی برای فعالیت ندارد.

انتقاد تند بهروز افخمی از مهناز افشار

بهروز افخمی در برنامه «نقد سینما» تصریح کرد: من فکر می‌کنم بایستی بیشتر درباره این مسائل صحبت کنیم، چرا که این قشر (سلبریتی‌ها) فکر می‌کنند بایستی راجع به هر نکته و موضوعی اظهارنظر داشته باشند. متأسفانه درست نمی‌توانند فکر کنند! تاکنون آن طور که باید از این دریچه بحث نشده و برنامه‌ای نداشته‌ایم. این تبیین‌ها به خوبی انجام نشده که بازیگری مثل مهناز افشارچه فکری می‌کند به نماینده مجلس می‌گوید: «تا شما زایمان نکردی حق نداری درباره ازدواج دختران زیر ۱۷سال اظهارنظر کنی». این نماینده مجلس گفته بود دخترانی که در سن کم ازدواج می‌کنند کمتر طلاق می‌گیرند و خوشبخت‌تر هستند. وی افزود:» خانم افشار متوجه نیست با این اظهارنظر‌ها طرفدار سلب حق از مردم است. خصوصاً به فردی که در مقام یک قانون‌گذار، حضور دارد؛ واقعاً اگر در جایگاه یک مدرنیته و آزادیخواه صحبت می‌کند این نوع رفتار سلب حق از اظهارنظر محسوب می‌شود. اینجاست که احساس می‌کنم یا خانم افشار متوجه نیست چه رفتاری می‌کند یا باورش این است که مردم متوجه نیستند. افخمی در پایان خاطرنشان کرد: خانم افشار با این دید باید با رومئو و ژولیت نیز مخالفت کند. چرا که این دو کاراکتر هرکدام ۱۵، ۱۶ ساله بودند که عاشق هم شدند و احتمالا خانم «افشار» به "شکسپیر" نیز می‌گوید تا زایمان نکردی نباید از این نمایشنامه‌ها بنویسی. مردم عقل دارند هر حرف بی‌فکری را عرضه کردند تا طرفداری از مدرنیسم برای خودشان دست و پا کنند، رفتار صحیحی نیست.

آیت الله مکارم: عربستان اگر گاهی اوقات لگدی هم زد، نباید کاریش داشت

آیت‌الله مکارم شیراز: اخیرا این موضوع علاوه بر جنبه مذهبی جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است و هر کس را که احتمال دهند، بر ضدشان باشد را، تحت فشار شدید و او را به شدیدترین نحو تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌دهند. وی افزود: عجیب‌تر از همه، سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت است؛ اگر یک نفر از این‌ها در ایران بود، دادشان بلند می‌شد، ۳۷ تَن به قتل می‌رسند، اما در پی این جنایت سر و صدای چندانی راه نیفتاد، چراکه این‌ها گاو شیرده هستند و اگر گاهی اوقات لگدی هم زد، نباید کاریش داشت. وی بیان کرد: آمریکایی‌های جنایتکار، بردگان پول‌های کثیف، چشم خود را روی هم می‌گذارند و گاهی اوقات توجیه هم می‌کنند و می‌گویند این‌ها تشخیص داده اند که مجرم هستند و مجازات شان کرده اند.
 
تحلیل آشنا از مصاحبه ظریف با شبکه مورد علاقه ترامپ

مشاور رئیس جمهمور، سخنان را اتمام حجت ایرانیان با هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا و سران برخی کشور‌ها و رژیم‌های منطقه برشمرد. در یادداشت توئیتری حسام‌الدین آشنا آمده است: سخنان ظریف در فاکس نیوز اتمام حجت ایرانیان با هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا و سران برخی کشور‌ها و رژیم‌های منطقه است. زبانش گویاست؛ به نرمی زبان موسی وهارون با فرعون و به سختی زبان ابوذر و سلمان با بزرگان قوم. ظریف و سلیمانی دو روی سکه اقتدار ایران و اسلامند. قدرشان را بدانیم.
 
نظر باهنر درباره FATF

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فکر می‌کنم مهمترین مسائل سیاسی در سال ۹۸ باید مسئله انتخابات مجلس باشد و امسال شاید عمده وقت من برای انتخابات مجلس گرفته شود. محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه "بوستان گفتگو" از رادیو تهران راجع به لایحه FATF و اینکه گفته می‌شود دو سوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت ضمنی دارند؟ خاطرنشان کرد: FATF و لوایح دیگر، بحث بسیار سنگینی است. یک گروه می‌گویند اگر تصویب شود خیانت به مملکت است و یک عده می‌گویند اگر تصویب نشود تورم و گرانی و همه‌چیز از دست کنترل می‌رود. من عرضم این است اصلاً بررسی این لایحه انتخاب بین خوب و بد نیست، ما روایت داریم از قول معصوم که می‌فرماید عقل آن چیزی نیست که بین خوب و شر را تشخیص دهد، عقل آن چیزی است که بتواند بین دو تا شر، شر کمتر را تشخیص دهد یا بین دو تا امر خوب، خوب بیشتر را تشخیص دهد. انتخاب ما در این قضیه انتخاب شر کمتر است. وی افزود: تک تک اعضای مجمع از زوایای مختلف مسئله را بررسی کرده‌اند، بازهم ما در دست آخر به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که تصمیم بگیریم و بحث آن به جلسه‌های آتی موکول شد.
 
مشکلات زنان از زبان ابتکار

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: برخی گرفتاری‌ها و مشکلات زنان که توسط این معاونت شناسایی شده، ناشی از نگرش‌ها و سلایق تحمیلی بر جامعه است. معصومه ابتکار روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: برخی زنان با مشکلاتی مانند باز کردن حساب در بانک، عمل جراحی در بیمارستان یا مواردی از این دست مواجه می‌شوند که هیچ مقررات و قوانینی برای آن نوشته نشده است.وی اظهار داشت: بخشی از این مشکلات نیاز به اصلاح قوانین یا اتخاذ مقررات جدید دارد لذا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هشت لایحه در این زمینه به دولت داده است، ضمن اینکه لوایحی مانند لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان با مردان خارجی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. معاون رئیس جمهوری گفت: زنان در برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور حضور همیشگی داشته اند و نقش تاثیرگذار خود را در جریاناتی مانند دفاع مقدس و سیل اخیر به خوبی ایفا کرده اند. وی افزود: هم اکنون بانوان در اجرای طرح ارتقای سطح تاب آوری اجتماعی و کمک به خانواده با همراهی سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف به وظایف خود عمل می‌کنند.
 
واکنش عباس عبدی به قتل وکیل سابق هدایتی

عباس عبدی روزنامه‌نگار در روزنامه شهروند نوشت: خبر کوتاه، ولی گویا بود. پس از اعلام حکم متهمان بانک سرمایه، یکی از افرادی که نامش در آن دادگاه از سوی متهمان آورده ‏می‌شود، وکیل جوانی است که به ضرب گلوله کشته شده. من نمی‌دانم واقعیت ماجرا چیست، حتی پیگیر جزییات دادگاه مزبور ‏نیز نبوده‌ام. احتمال دارد که هیچ ارتباطی هم میان این قتل و آن پرونده وجود نداشته باشد. کشتن وکلا امر نامحتملی نیست. چندی ‏پیش یک وکیل به دست یکی از موکلان خود کشته شد. وکالت شغل خطیری است، ولی یک چیز مسلم است. این‌که اگر این قتل ‏ارتباطی هم با آن پرونده نداشته باشد، کمتر کسی باور خواهد کرد و بیشتر گمان خواهند کرد که حتما به آن پرونده مربوط است و ‏این ناشی از بی‌اعتمادی عمومی است. با این حال لازم است که حقیقت ماجرا کشف شود‎. علت تأکید بر این نکته، خطر پیوند خوردن مافیا و فساد مالی است. در ایران فساد بوده است، قتل و جنایت هم هست. ولی هیچ‌کدام از این دو جرم به پدیده‌ای سازمان‌یافته و مافیایی تبدیل نشده‌اند.
 
پیشنهاد شیرین عبادی به ترامپ

یکی از عناصر ضد انقلاب لندن‌نشین پیشنهاد قطع پخش برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران از ماهواره‌های غربی را به دولت آمریکا داد. در حالی که چند روزی از اقدام‌های ضد ایرانی جدید دولت «ترامپ» علیه ملت ایران نگذشته، یکی از عناصر ضد انقلاب متواری به خارج از کشور که از سال ۲۰۰۹ به این سو در انگلیس به‌سر می‌برد در سیگنالی به «دولت آمریکا» قطع برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران را از شبکه‌های ماهواره‌ای خواستار شد. عبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی «الجزیره» ضمن اعلام حمایت از تحریم‌ها علیه دولت ایران، گفت که توقف پخش برنامه‌های تلویزیونی غیرفارسی زبان ایران از ماهواره‌های غربی یک روش تحریمی است که می‌تواند به دولت ایران آسیب وارد کند. عبادی گفت: «ممنوعیت استفاده از این ماهواره‌ها، باعث قطع شدن بلندگو‌های تبلیغاتی ایران خواهد شد.» شیرین عبادی در بخش دیگری از این گفتگو تغییر قانون اساسی ایران را خواستار شد.
منبع/تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*