اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296874
تاریخ انتشار: 1398/02/09 00:44
ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور شویم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که اگر نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد.

به گزارش عصرجهان به نقل از ایسنا، سرلشگر محمد باقری در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت دو مرزبان ربوده شده در کشور پاکستان اظهار کرد: دو تن از همکاران‌مان در اسارت اشرار در پاکستان هستند و پیگیری جدی ما در این خصوص ادامه دارد. نخست وزیر پاکستان نیز در سفر به تهران قول‌هایی در این زمینه دادند که باید اجرایی شود.

وی درباره عوامل تروریستی حمله به اتوبوس نیروهای مسلح در جاده خاش نیز گفت: بسیاری از عاملان این حادثه دستگیر شدند و برخی دیگر از این عوامل نیز به خاک کشور همسایه فرار کردند که در مورد دستگیر شدگان پرونده تشکیل شده و رسیدگی‌ها ادامه دارد.

قصد ما بستن تنگه هرمز نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه وزیر امور خارجه تصمیم گیری در مورد تنگه هرمز را به نیروهای مسلح مربوط دانسته گفت: در این خصوص مقامات بالاتر صحبت کرده و ما مجری این دستورات هستیم. همانطور که پیش از این نیز بارها توسط مقامات کشورمان گفته شده ما خواهان تأمین امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت این تنگه نیز توسط کشور ما برقرار می‌شود.

وی افزود: کشتی‌های کشور ما نیز همچون دیگر کشورها در حال عبور از این تنگه هستند اما اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند قطعاً ما با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند حتماً نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد. البته ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور شویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد.

باقری افزود: تا همین دیروز نیز ناوهای آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران در مورد تنگه هرمز بودند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.

باقری درباره وضعیت نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: اعتبارات مالی این نیرو تضمین شده و ما در سال رونق تولید در تلاش خواهیم بود تا از ناجا حمایت کنیم؛ چرا که رونق تولید بدون امنیت شکل نخواهد گرفت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*