اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296888
تاریخ انتشار: 1398/02/09 22:44
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک‌شدن فصل برداشت گندم و جو از مزارع گفت: خروج گندم و جو از استان ممنوع و مصداق قاچاق است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، الیاس تاج‌الدینی در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و با توجه به بارش بی‌سابقه رحمت الهی 170 هزار تن گندم از 100 هزار هکتار مزارع دیم و آبی این استان امسال برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 75 هزار تن گندم مازاد بر نیاز مردم استان خریداری و ذخیره سازی شود، عنوان کرد: همچنین برداشت 3 هزار و 219 تن کلزا از سطح زیر کشت یک‌هزار و 747 هکتار و 44 هزار تن جو از 32 هزار و 740 هکتار سطح زیر کشت، برداشت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قیمت گندم معمولی یک‌هزار و 700 تومان، گندم دروم یک‌هزار و 850 تومان و کلزا  3 هزار و 489 تومان تعیین شده است
تاج‌الدینی از پیش‌بینی 6 مرکز خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: با اتحادیه کمباین‌داران استان فارس مکاتبات لازم انجام شده و بعید می‌دانم در زمینه تأمین کمباین و سوخت مورد نیاز آن‌ها مشکلی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خروج گندم از استان ممنوع بوده و انتظار می‌رود نیروی انتظامی در زمینه جلوگیری از خروج گندم با هدف قاچاق و نظارت بر حمل‌ونقل و تردد کمباین‌ها قاطعانه ورود کند.
تاج‌الدینی با تأکید بر اینکه ضروری است بانک کشاورزی بهای گندم تحویلی را بابت بدهی‌های قبلی کسر نکند، ادامه داد: فرمانداران کمک کنند که خرید گندم به‌خوبی انجام و از خروج گندم مازاد جلوگیری شود

کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد را معطل بهای گندم نکنید
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بانک کشاورزی در زمینه تامین اعتبار گندم خریداری شده از کشاورزان به گونه‌ای برنامه ریزی کرده که سبب بدبینی مردم نشود به گونه‌ای که به طور مثال وعده پرداخت یک هفته دهد ولی بیش از 60 روز به طول بینجامد.
وی تاکید کرد: ضروری است به گونه‌ای برنامه ریزی شود که کشاورز بهای گندم خود را در یک مدت زمان مناسب دریافت کند و نه اینکه ماه‌ها معطل وعده‌های امروز و فردا بماند.
گوهرگانی عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت گندم، جو و کلزا در مناطق گرمسیری استان، انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بویژه متولیان امر با هدف تسریع در روند خرید و ذخیره سازی محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان همکاری کنند.
وی مبنای خرید محصولات کشاورزی اعم از گندم و جو را سال زراعی 98-99 دانست و افزود: امسال سال آبی خوبی بوده و به طور حتم برداشت محصول از مزارع دیم دست کمی از مزارع آبی ندارد و با این شرایط امکان برداشت 170 هزار تن گندم در استان وجود دارد.
گوهرگانی میزان گندم بذری و سیلویی مازاد بر نیاز کشاورزان استان را 100 هزار تن پیش بینی کرد و ادامه داد: بانک کشاورزی از هم اکنون نسبت به تامین 300 میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی استان اعم از گندم، جو و کلزا اقدام کرده و در حسابی جداگانه با این منظور داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به سطح زیر کشت و بارش‌های بی سابقه در 50 سال اخیر امسال 100 درصد نیاز گندم و آرد را از مزارع استان تامین می‌کنیم.

م/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*