احتمال نامزدی همزمان علی لاریجانی و علی مطهری برای کرسی ریاست جمهوری

روزنامه آرمان درباره احتمال نامزدی علی مطهری و علی لاریجانی نوشت: دو گزینه مطرح برای جلوس بر کرسی ریاست‌جمهوری یک داماد و یک برادر زن هستند؛ یعنی علی لاریجانی و علی مطهری! دو شخصیتی که اکنون در مجلس حضور دارند و یکی از آنها رئیس و دیگری نایب‌رئیس است. اگر هر دو شخصیت تصمیم به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 داشته باشند دیگر داماد و برادر زن بودن بی‌معنا می‌شود و کسب آرای مردمی بیش از موضوعات خانوادگی دارای اهمیت خواهد شد. برای لاریجانی و مطهری که سال‌ها در عرصه سیاسی و کرسی‌های انتخابی حضور داشتند اثربخش‌بودن در هر کرسی از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته قابل توجه آنجاست که هر یک از این دو گزینه احتمالی انتخابات 1400 می‌توانند مورد حمایت طیف اصلاح‌طلبان قرار گیرند چراکه ارتباط خوبی میان آنها برقرار است و هیچ‌گاه تلاشی در جهت تضعیف یکدیگر نداشتند.

رووزنامه کیهان هم نوشت: علی مطهری می‌گوید ممکن است برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوم.... اظهارات متوهمانه علی مطهری در حالی است که دولت و رئیس‌جمهور مورد حمایت وی، اکنون تورمی بی‌سابقه را در کنار رکود اقتصادی و سوءمدیریت شدید برجای گذاشته و بنابر تضرع علی صوفی وزیر دولت اصلاحات، محبوبیت عمومی آن زیر 10 درصد است. بنابراین باید به علی مطهری گفت فعلاً پاسخگوی همین دولت و رئیس‌جمهوری که هزینه‌هایش را به مردم تحمیل کرده‌اید، باشید، تا بعد. علی مطهری از جمله بزک کنندگان توافق یک طرفه برجام با وجود بی‌اطلاعی از محتوای آن بود.

نظر مطهری درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سایت  دیده بان ایران نوشت: یکی از نزدیکان رئیس مجلس که نخواست نامش منتشر شود به خبرنگار دیده بان ایران گفت علی لاریجانی پس از انتخابات هیئت رئیسه تصمیم خود را علنی خواهد کرد. احتمال اینکه رئیس مجلس در انتخابات آتی مجلس شرکت کند بسیار زیاد است. این منبع خبری در ادامه افزود  ممکن است علی لاریجانی حوزه انتخابیه خود را عوض کند.

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود یک توصیه به نماینده  تهران کرده است :«دکتر علی مطهری در یک مصاحبه اعلام کرد ممکن است برای ریاست جمهوری کاندیدا شوم. ستون جهت اطلاع از آقای علی مطهری که فاقد هرگونه تجربه اجرائی است خواهش می‌کند از این اقدام خودداری نماید و اجازه بدهد بعد از سال‌ها بی‌تدبیری، یک فرد مدیر زمام امور اجرائی را در دست بگیرد بلکه مشکلات کشور حل شود».

خبرآنلاین سایت نزدیک به رئیس مجلس نوشت: اطلاعات کسب شده... حکایت از آن دارد که لاریجانی در انتخابات اسفند امسال نیز شرکت نمی کند و مجلس یازدهم بدون حضور او تشکیل خواهد شد. گفتنی است چهره ها و رسانه های افراطی هر دو جناح با تصور حضور دکترلاریحانی در انتخابات های آینده دست به تخریب وی زده بودند.

دیپلماسی منهای عزت

وطن امروز نوشت: کمتر از 3 ماه پس از برگزاری نشست ضدایرانی ورشو، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در اقدامی عجیب با انتشار پیامی، روز قانون اساسی لهستان را به وزیر خارجه این کشور تبریک گفت و در اقدامی عجیب‌‌‌‌‌‌تر از همتای لهستانی خود خواست به ایران سفر کند...این اقدام ظریف باز هم همان نگرانی جدی و مهمی را که طی 6 سال گذشته درباره دیپلماسی ضعیف دولت روحانی وجود داشته، مطرح و برجسته می‌کند. انفعال دیپلماسی در دولت روحانی از جمله گزاره‌‌‌هایی است که هزینه‌‌های هنگفتی در تعامل و مناسبات کشورها با ایران ایجاد کرده است

تحلیل مصاحبه سرافراز با احمدی نژادی ها

روزنامه اعتماد درباره مصاحبه محمد سرافراز، رئیس سابق صدا و سیما با عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی نژاد نوشت: ... اینکه چرا سرافراز برای بی‌پرده سخن گفتن «بهاری‌ها» را انتخاب کرده و اینکه آنها چطور با دست باز این مصاحبه را نشر داده‌اند جای سوال دارد و یک احتمال را نیز تقویت می‌کند و آن، اینکه آیا سرافراز قرار است کاندیدای «احمدی‌نژادی‌ها» در 1400 باشد که در ظاهر کاپشن مدل احمدی‌نژاد را کنار گذاشته، ‌کت ‌و شلوار پوشیده و پرچم مبارزه با فساد را از رییس دولت نهم و دهم بر دوش گرفته و به سمت پاستور می‌رود؟... بخش دیگری از مصاحبه که گر چه کوتاه است اما بسیار جلب ‌توجه می‌کند، جاسوس خواندن «آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی» است... گویا دشمن مشترک این ‌بار هم دوستی آورده به عبارتی دشمنی احمدی‌نژادی‌ها با هاشمی‌ رفسنجانی که از سال 84 تاکنون عیان است و منجر به دوگانه‌سازی احمدی‌نژاد- هاشمی شد، این ‌بار از سوی سرافراز و دستیار ویژه‌اش به منصه ظهور گذاشته شد... به نظر می‌رسد بیش از هر چیز باید منتظر کنش‌ها و واکنش‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بود.

واگذاری تصمیم سهمیه‌بندی بنزین به سران قوا

غلام رضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که هم‌اکنون در این مقدار کمبود وجود دارد... برای اجرای  سهمیه بندی بنزین تصمیم بر آن شد که این مقوله به سران  3 قوه  واگذار شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نگرانی ها درباره افزایش قیمت بنزین گفت: قیمت بنزین افزایش نمی یابد اما احتمالا این فراورده نفتی مهم سهمیه بندی خواهد شد.

توضیحات مشاور نوبخت درباره زمان سهمیه‌بندی بنزین

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم به فارس گفت: آزادسازی قیمت سوخت موجب جلوگیری از قاچاق آن می‌شود قاچاقی که یقینا مسئولین دولتی در آن دخالت دارند، 20 میلیون لیتر بنزین در روز قاچاق می‌شود که این قاچاق علی‌القاعده با دبه و گالن اتفاق نمی‌افتد.

حکم حبس حسین فریدون صادر شد/ تبرئه در برخی موارد اتهامی

قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت در جمع خبرنگاران از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبریه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.

 وی در پاسخ به این سوال که فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد؟ گفت: آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.

وزیر ارتباطات مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرایی نکند، برخورد می‌کنیم

حجت الاسلام محمد جواد منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران در جمع خبرنگاران درباره مدیریت فضای مجازی گفت: از وزیر ارتباطات می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود. اگر اصلاحات انجام نشود ما بیشتر از این نمی‌توانیم تحمل کنیم و برخورد خواهیم کرد.

بوسه نماینده مجلس بر عکس وزیر کشور

در چند ساعت گذشته انتشار یک عکس از نماینده  شیروان سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است . روزنامه آرمان این موضوع را زیر ذره بین قرار داده و با یک فلاش بک این جنجال خبری را دیده است . آرمان نوشته است : «عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس از جمله نمایندگانی است که برخی رفتارهایش سبب پدید آمدن برخی حواشی شده است. سال 92 خبرگزاری خانه ملت نوشت؛ عبدالرضا عزیزی نماینده‌ای که نزدیک به ۱۵هزار خط تلفن را در موبایلش ذخیره کرده‌ و به گفته خودش پاسخ همه را می‌دهد و روزی ۲۰۰ الی ۳۰۰ پیام کوتاه را جواب می‌دهد... حالا هم همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی با حضور وزیر کشور برگزار شد که عزیزی تصویر رحمانی فضلی را بوسید. در این برنامه که تصویری از رحمانی فضلی به‌عنوان هدیه مجموعه مدیران ارشد استان برای وی طراحی‌شده بود، نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس، وزیر کشور و استاندار خراسان شمالی حضور داشتند که مراسم رونمایی از تصویر وزیر کشور به‌عنوان هدیه انجام شد. پس‌ از این رونمایی ناگهان عبدالرضا عزیزی به سمت این قاب عکس حرکت کرد و تصویر وزیر کشور را در تعجب همگان بوسید. این حرکت همه حضار را به تعجب واداشت اما مانع از قطع شدن تشویق‌های آنان نشد و البته وزیر کشور نیز نسبت به این حرکت واکنش خاصی نشان نداد. باید در نظر داشت که عزیزی و رحمانی فضلی اهل شیروان هستند که یکی از دلایل اقدام عزیزی را می‌توان مربوط به این موضوع دانست.

 آنها که از آمریکا می‌ترسند مشرک هستند/ باید مردم را دلگرم کرد، بعضی می‌خواهند بگویند باید با دشمن کنار آمد

آیت‌الله جنتی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: باید مردم را دلگرم کرد، بعضی می خواهند بگویند تاریخ مصرف برخی شعارها گذشته است و باید با دشمن کنار آمد. باید به اینها گفت که شما از خدامی ترسید یا از آمریکا؟ اگر از آمریکا می ترسید، مشرک هستید.

می‌خواستیم قیمت ارز را بالا ببریم اما حریف ملت نمی‌شدیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران» که در سالن اجلاس برگزار شد، بیان داشت: در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم توانستیم توافق موقت را انجام دهیم که معروف به توافق ژنو شد. توافق اجمالی با دنیا انجام دادیم و بخش بزرگی از پول‌های بلوکه شده ما هم آزاد شد و هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار پول ما آزاد می شد و دیدید که ما دنبال آن بودیم که قیمت ارز را بالا ببریم جامعه می آورد پایین حریف نمی شدیم ما می‌گفتیم ارز ۳۰۰۰ تومان اما مردم می گفتند ارز ۲۰۰۰ تومانی.

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی امروز در جمع معلمان گفت : "همان سال 92 می خواستیم قیمت ارز را بالا ببریم جامعه نمی گذاشت، ما می گفتیم قیمت 3 هزار تومن است اما بازار مقاومت می کرد می گفت 2800 تومان است".

ورژن جدید بهانه تراشی؛ حالا دیگه تقصیر "جامعه" است!

این سخنان، اذعان به غلبه پوپولیسم محض در دولت است. رئیس جمهور و برخی اطرافیان وی از سال 92 تا 96، صرفا نگاهی انتخابات زده داشتند؛ انتخابات مجلس در سال 94 و ریاست جمهوری در سال 96.

منبع/الف