اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296976
تاریخ انتشار: 1398/02/18 16:57
فعال سیاسی اصلاح طلب در کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی فعال سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه طولانی در حوزه سیاست داشته و از سوی یک بار هم تجربه ردصلاحیتی را با خود بهمراه دارد پاسخگوی برخی از سوالات انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، فعال سیاسی اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح شرایط کنونی فعالیت های سیاسی دوطیف اصلاح طلب و اصولگرا در این استان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی، اظهارداشت: از دور هفتم مجلس باتوجه به ردصلاحیت گسترده ای که اصلاح طلبان در سطح استان شدند متاسفانه نیروهای تقریبا توانمند جریان اصلاحات به حاشیه رفتند و بخش زیادی از آنها بسمت نیروهایی رفتند که به نوعی از جبهه مقابل اصولگرایان هستند.
” حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی ” گفت:‌ در انتخابات بویراحمد، کهگیلویه و حتی در گچساران این اتفاق افتاد و به مرور زمان نقش اصلاح طلبان در انتخابات نقش پررنگی نبود و باعث شد که از روی ناچاری به تعبیر خودشان بین ۲ گزینه که احساس می کردند به آنان نزدیکتر بود یکی را انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه این جریان ادامه پیدا کرد تا مجلس هشتم و مجددا تعداد زیادی از اصلاح طلبان ثبت نام کردند و خود ما هم یکی از آنان بودیم و البته ما را هم ردصلاحیت کرده و آن را در پرونده مان ثبت کردند،خاطرنشان کرد: این وضعیت همچنان ادامه دارد و معمولا نیروهایی اصلاح طلبی که قدرت رای آوری ندارند و شناخته نیستند بعضا مورد تائید قرار می گیرند که مورد استقبال جریان اصلاحات قرار نمی گیرند و این جریان به مرور زمان دچار اشکالاتی شده و برخی از اصلاح طلبان هم به سمت منافع شخصی رفته و سبک و سنگین کردند که این فرد که از اصولگرایان که بسمت وی می روند می تواند منافع آنان را تامین کند یا خیر.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: این اتفاق در بویراحمد و کهگیلویه افتاد و بعضا نیروهای درجه دوم و سوم اصلاحات از حمایت همه جانبه هم در انتخابات برخوردار نبودند و البته این حمایت نکردن ها هم در هر جایی هم دلایل خاص خود را دارد. مثلا در کهگیلویه بزرگ از نیروهای اصلاح طلب حمایت نمی شود و همدیگر را تخطئه می کنند.
میرمحمدی در پاسخ به این سوال که بنظر شما امکان اتحاد بین ۲ طیف منطقیان و لاهوتی در کهگیلویه بزرگ وجود دارد یا خیر؟ هم ادامه داد: بنظر من امکان اتحاد این دو طیف اصلاح طلب در کهگیلویه بزرگ کم است و از شانسی کمی برای این اتحاد برخودار هستند جز اینکه شخص بیطرفی ورود پیدا کند و کاریزما باشد و از سابقه ای که گرایشی به این دوطیف نداشته باشد هم برخودار بوده اگرچه این شخص باید از سبد آرای بالایی هم برخودار باشد و البته الان همان وضعیت قبل در کهگیلویه بزرگ ادامه دارد.
وی گفت:‌ آنچه پیش بینی از انتخابات آینده می کنم این است که در شهرستان کهگیلویه رقابت بین اصولگرایان خواهد بود یعنی بین نماینده فعلی آقای هاشمی و  نماینده اسبق]موحد[، من شانسی برای پیروزی اصلاح طلبان در کهگیلویه بزرگ در انتخابات آینده نمی بینیم. در بویراحمد هم تقریبا تاالان که رصد می شود باتوجه به نفوذ آقای زارعی نماینده فعلی و جذب تعداد زیادی از اصلاح طلبان در مسوولیت ها، نماینده بویراحمد برای بار سوم دارای اقبال است و رقابت ایشان با نماینده سابق خواهد بود و این ۲ نفر بیشترین اقبال را دارد. گزینه های اصلاح طلب هم یا شناخته شده نیستند و یا ارتباط مردمی شان ضعیف است.
مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ برخی از این دوستان اصلاح طلب نیروهای خوبی هستند اما مردم شناخت آن چنانی از آنها ندارند، یا ارتباط مردمی شان ضعیف و یا نمی توانند انسجامی بین جریان اصلاحات بوجود بیاورند که بتواند همه جریان اصلاحات را بسمت خود بیاورند. نمی خواهم اسمی از فردخاصی بیاورم .تعدادی از دوستان از گذشته بودند و الان هم هستند و این دوستان بنظرم بدلیل قومی گرایی و فامیلی سالاری که در استان ما وجود دارد این نیروهای سیاسی به معنای صرف سیاسی نمی توانند رای بیاورند. متاسفانه آرای اصلاح طلبان در استان بدلیل آنچه از قبل گفتم پراکنده شده و این دوستان اصلاح طلب ممکن است رای داشته باشند اما رای پیروزی ندارند. البته باید بگویم که آقای روشنفکر هم در بویراحمد و دنا از رای قومی بالایی برخوردار است و در کنار رقابت آن دو نفر حضور دارد.
میرمحمدی شانس اول پیروزی انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت را ” غلامرضا تاج گردون ” دانست و ادامه داد: آقای تاج گردون از شانس اول نسبت به سایر گزینه ها برخوردار است. ایشان نمایده مردم است و از لحاظ زیرساختی خیلی تلاش کرده و تحولی در گچساران و باشت ایجاد نموده و این تحولات بخوبی دیده می شود. گچساران با توجه به سوابق متعدد توسعه ای از قبیل و استراتژیکی بودن آن دارد. اکنون در شآن گچساران است.
وی گفت:‌ همه آنچه گفتم باید در زمان خاص خود گفته شود و انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد رنگ و بوی قومیتی، ایلی و تباری و منافع شخصی دارد تا رنگ و بوی سیاسی. انتخابات در این استان اصلا رنگ حزبی ندارد و احزاب هم نقش اساسی خود را نتوانسته اند در این استان ایفا کنند. ردصلاحیت های صورت گرفته مهمترین دلیل کم رنگ شدن نقش احزاب است و با ردصلاحیت ها سبب گرایش پیداکردن بسیاری از نیروهای به جریان های دیگر حتی خلاف جریان اصلاحات شدند.
آیا گزینه های جدید اصلاح طلب در حوزه بویراحمد و دنا که شایعه شده مورد اقبال عمومی قرار می گیرند؟
نمی خواهم اسمی از این عزیزان آورده شود اما واقعیت امر این است افرادی که در این حوزه شایعه است و می خواهند نامزد انتخابات باشند بدلیل عدم حضور بین مردم، تقسیم شدن جریان اصلاحات به سمت و سوی جریان های دیگر، منافع شخصی ، ایلی و تباری و سبد آرای قومی نشان می دهد که این عزیزان شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.
منبع/سفیر یاسوج



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*