اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2970
تاریخ انتشار: 1393/09/19 23:19
استاندار خوزستان گفت: با توجه به ظرفيت توليد محصولات كشاورزي در شمال استان، به ويژه شهرستان شوش دانيال، يكي از شهرك‌هاي بزرگ كشاورزي در اين شهرستان ايجاد مي‌شود.
عصرجهان -عبدالحسن مقتدايي در حاشيه سفر به شهرستان شوش که امروز، 19 آذرماه صورت گرفت در بازديد از توانمندي‌هاي اقتصادي و آثار باستاني این شهرستان، عنوان‌كرد: هم‌اكنون در حال پيگيري براي احداث منطقه ويژه اقتصادي در این شهرستان هستيم كه با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت و مديريت برنامه‌ريزي استان در حال انجام است و هيات امناي اين منطقه ويژه اقتصادي مشخص شده است.
 
وي افزود:​ با توجه به اين‌كه شوش يكي از آثار باستاني كشور است و به ثبت ملي هم رسيده، سعي ما احياي بخش باستاني و جهانگردي آن است. ما در اين بخش مي‌توانيم از طريق آثار باستاني و حرم دانيال نبي(ع) درآمدزايي كنيم.
 
استاندار خوزستان با بیان این‌که ميراث فرهنگي و صنعت از موضوعات مهم اين شهرستان است، تصریح‌کرد: به‌سازي بازار دانيال نبي در بخش ميراث فرهنگي، به‌سازي حرم دانيال نبي(ع) و احياي آثار باستاني به جاي مانده، از جمله فعاليت‌هاي قابل تقدير انجام شده در این شهرستان است.
 
مقتدايي ادامه‌داد: ​در كنار آثار باستاني، مجموعه‌ای از فعاليت‌هاي اقتصادي در شوش انجام شده كه نمونه آن راه‌اندازی كارخانه پارك‌چوب، به عنوان يك واحد اقتصادي توانمند است.
 
وي درباره كارخانه شير پگاه نیز تصريح‌كرد: ​اين كارخانه فعاليت‌هاي قابل توجهي در شوش دارد و اميدوارم با خريد تضميني محصولات آن، توليد و اشتغال بيشتر شود.
 
مقتدايي با ابراز رضايت‌مندي از مجموعه فعاليت‌هاي مسئولان شوش گفت: مسئولان دولتي و خصوصي در شهرستان شوش از نظر من فعاليت‌هاي خوبي در شهرستان انجام داده‌اند و من به آنان نمره 20 مي‌دهم.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*