اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297010
تاریخ انتشار: 1398/02/21 22:45
هواداران لیورپول ویدئویی برای علیرضا جهانبخش آماده کرده اند و از این خرید پر سر و صدای لیورپول انتظار دارند، فصل را بدون گل زده تمام نکند.

عصرجهان-برایتون با 36 امتیاز و یک هفته پیش از پایان رقابت های لیگ جزیره رتبه 17 ام را در اختیار دارد و خطر سقوط هم تهدیدش نمی کند. در نظر گرفتن پاداش های مالی که نسبت به رتبه تیم ها در جدول اختصاص داده می شود، می تواند انگیزه ای برای هم تیمی های جهانبخش جهت پشت سرگذاشتن ساوتهمپتون باشد که 38 امتیازی است و در رتبه شانزدهم؛ ولی آنها در آخرین هفته به مصاف هادرسفیلد می روند که 15 امتیازی و در قعر جدول قرار دارد و سقوطش قطعی شده. پس پیروزی ساوتهمپتون برابر هادرسفیلد محتمل تر است و یک رتبه پایین تر از برایتون هم کاردیف قرار دارد که 31 امتیاز بیشتر ندارد و به دسته پائین تر سقوط کرده.
در واقع می توان رتبه 17 را پایان کار برایتون در این فصل از لیگ برتر دانست ولی میزان تلاش و کیفیت آنها می تواند قهرمان لیگ را تعیین کند. مرغان دریایی فوتبال انگلیس فردا در خانه میزبان منچسترسیتی می شوند و با توجه به سقوط سه تیم هادرسفیلد، فولام و کاردیف، نگاه تمام علاقمندان به فوتبال در انگلیس و دنیا به دو دیدار لیگ جزیره خواهد بود؛ یعنی مصاف لیورپول در آنفیلد برابر ولورهمپتون و میزبانی برایتونی ها از شاگردان گوآردیولا.
جهانبخش در پنجره تابستانی گران‌ترین فروش تاریخ باشگاه آلکمار شد و به عنوان گران ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون که 17 میلیون پوند برای او صرف شد، بار سنگینی روی شانه هایش احساس می کند. این فصل برای جهانبخش بد پیش رفته و حتی وقتی هفته گذشته او در مصاف با آرسنال روی ناچو مونرئال مرتکب پنالتی شد، برخی صفحه های هواداری باشگاه برایتون به او کنایه زدند و نوشتند: « جهانبخش سرانجام اولین پاس گلش را ارسال کرد !»
یکشنبه که هواداران فوتبال در انگلیس آخرین ساعات روز تعطیل خود را پشت سر می گذارند، قهرمان لیگ هم در حال مشخص شدن است. بازی ها از ساعت 18:30 البته به وقت ایران آغاز می شود و همه چشم ها به شهر برایتون در سواحل جنوبی کشور انگلستان و بندرلیورپول در قسمت شمال غربی انگلیس خواهد بود.
جهانبخش یک فصل را بدون کسب موفقیت سپری کرده؛ او برخلاف فصل گذشته که 33 بار به صورت فیکس بود و 21 بار گلزنی کرد، در این فصل فقط 11 بار فیکس بوده و موفق به ثبت حتی یک گل هم نشده است
اگر بخواهیم عملکرد جهانبخش در این فصل را مرور کنیم به گل ها و پاس های گل او نمی رسیم، بلکه به درگیری او با کایل واکر در مسابقات جام اتحادیه می رسیم که جهانبخش مقابل شاگردان گوآردیولا نتوانست کار ویژه ای انجام دهد و تیمش از دور رقابت ها کنار رفت و فقط حمله هواداران ایرانی به صفحه واکر از آن شب برای ستاره ایرانی برایتون باقی ماند.
گفتن از اینکه ستاره فوتبال ایران و گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران فصل خوبی در انگلیس نداشته، نیاز به علم ویژه ای ندارد. شماره 16 برایتون برای این بدشانسی و این عملکرد غیرقابل دفاع بهانه هایی هم داشته و دارد. او خیلی دیر به برایتون اضافه شد و هنگامی که به ترکیب اصلی رسیده بود و مرغان دریایی در سه بازی متوالی پیروز شدند، یک ماه مانده به شروع جام ملت های آسیا مصدوم شد و چند ماه را به همین دلیل از دست داد.
جهانبخش اما این روزهای سخت را پشت سر گذاشته و دوباره به ترکیب اصلی رسیده؛ او روز آینده این فرصت را دارد تا با درخشش مقابل منچسترسیتی و احتمالا تغییر قهرمان لیگ، خود را به ویژه ترین چهره لیگ جزیره تبدیل کند. چهره ای که اگرچه در طول فصل موفق به نمایش توانایی هایش در لیگ سخت و پرفشار انگلیس نشده، اما اگر یکی از روزهای خوبش در آلکمار را تکرار کند، می تواند قهرمانی را از شهر منچستر به بندر لیورپول ببرد.
از ساعتی پیش ویدئویی توسط هواداران لیورپولی ایران در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. این ویدئو با نریشنی که حاوی جملات انگیزشی است و نشان دادن صحنه های درخشان جهانبخش با پیراهن تیم جدیدش و همینطور گریزی به لیگ هلند، از ستاره ایرانی خواسته تا توانایی های خود را در لیگ هم نشان بدهد تا فصل بدون گل زده برایش تمام نشود؛ این چیزی است که هواداران لیورپولی در انگلیس، ایران و جهان برای آن رویاپردازی می کنند.
در فاصله یک بازی مانده تا پایان رقابت ها منچسترسیتی 95 امتیازی است و لیورپول با 94 امتیاز در تعقیب این تیم ....

م/ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*