اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297011
تاریخ انتشار: 1398/02/21 22:47
رنارد درمصر؛ لوپتگی درآلمان، ویلموتس در اسکاتلند
در میان بازی با اسم های بزرگ برای جانشینی کی روش در تیم ملی سه مربی بیشتر از همه در متن اخبار و گمانه زنی ها قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه، نزدیک به پنج ماه از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی ایران می گذرد. از همان روزهای ابتدایی گمانه زنی ها پیرامون جانشین او اوج گرفت و به جایی رسید که با توئیت ها و پیام های مسئولان هر روز شایعات با مطرح شدن نام های سرشناس داغ تر شد بدون این که سران فدراسیون فوتبال بخواهند به آن واکنشی رسمی داشته باشند.
در حالی که کمتر از یک ماه به فیفادی پیش رو و مصاف تدارکاتی با سوریه و کره جنوبی در اواسط خردادماه زمان باقی مانده است، نام های بزرگی برای هدایت ایران نقل محافل شد که به اذعان بسیاری از طرفداران و فوتبالدوستان بازی با نام های بزرگ برای سرگرم کردن افکار بود.
در این بین اما سه نام بیشتر از مابقی نام ها به گوش رسید یکی هروه رنارد بود، دیگری جولین لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید  در نهایت مارک ویلموتس از بلژیک. هر سه مربی سابقه ای درخشان در کارنامه خود داشتند و حضور هر یک از آنها می توانست به خوبی اتفاقات رخ داده اطراف نیمکت ایران را تحت الشعاع قرار دهد اما در این راه فدراسیون کار آسانی پیش رو نداشت چون بنا به اخبار رسمی در مراکش و اسپانیا هر سه نام با پیشنهادات وسوسه کننده ای روبرو شدند.

 

هروه رنارد در مسیر کوچ به مصر


سایت sofoot در گزارشی کامل از آخرین شرایط رنارد فرانسوی روی نیمکت مراکش به صورت قطعی از پایان همکاری او با این کشور در اواسط ماه جولای 2019 خبر داد و مدعی شد تیره شدن روابط میان روسای فدراسیون مراکش با رنارد مانع ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد بعد از جام ملت های آفریقا گردید تا مشتریان رنارد فرانسوی با اطلاع از این وضعیت در پی توافق با او باشند. در این گزارش آمده است:« یک جلسه سرنوشت ساز میان رنارد با فوزی لیکیجا دبیرکل فدراسیون در حضور مدیرفنی مراکش ناصر لگریتو در نهایت نتایج خوشایندی نداشت چون به ماجراجویی های هروه در کشور پادشاهی مراکش پایان داد تا فدراسیون بلافاصله مذاکرات برای انتخاب جانشین او در پایان ماه ژوئن را آغاز کند که برونو جینیسیو سرمربی فعلی لیون گزینه اول محسوب می شود». در عین حال سایت sofoot در خصوص آینده رنارد هم خبر جالبی منتشر و مدعی شد دو باشگاه سرشناس و پرطرفدار مصری(الاهلی و الزمالک) از یک هفته قبل نماینده های خود را برای مذاکره با رنارد نزد این مربی فرستادند تا به هر شکلی شده او را به مصر ببرند.

 

 

هروه رنارد ماه آینده برای آخرین بار در تورنمنتی مهم و رسمی مراکش را هدایت خواهد کرد بلکه با کسب سومین جام قهرمانی ملت های آفریقا به همکاری سه ساله خود با کشور پادشاهی مراکش پایان بدهد.

 

لوپتگی جانشین کوواچ در بایرن مونیخ


جولین لوپتگی از آن دست چهره های مورد توجه فوتبال اسپانیا است. مردی که یک روز قبل از جام جهانی از مدعی اول قهرمانی اخراج شد تا ماتادورها با بحرانی عجیب روبرو و در نهایت با شکست مقابل روسیه در یک شانزدهم نهایی وداعی تلخ با جام 2018 داشته باشند. این مربی هم در تمام ماه های گذشته خانه نشین بود گرچه شایعاتی پیرامون بازگشت او به تیمی باشگاهی به گوش می رسید. در حالی که در ایران خبرهای زیادی پیرامون قرار گرفتن نام لوپتگی در میان کاندیداهای جانشینی کی روش به گوش رسید که هیچ کدام جنبه رسمی نداشت امروز اخباری منتشر شد مبنی بر این که بایرن مونیخ قصد دارد لوپتگی را به عنوان جانشین کوواچ سرمربی فعلی به آلمان بکشاند. از همین رو می توان گفت سرمربی اسپانیایی اگر دو راه برای ادامه کار مربیگری خود داشته باشد مسلما به جای حضور در آسیا و تیم ملی ایران، بایرن مونیخ را انتخاب می کند تا در این ماجراجویی جذاب به دنبال جاه طلبی های بزرگی باشد.

 

 

جولین لوپتگی در حالی به عنوان جدی ترین گزینه هدایت بایرن مونیخ معرفی شده است که پیش از این پیشنهادات رسیده از لالیگا را رد کرد. لوپتگی رویای یک تیم بزرگ غیراسپانیایی در سر داشت و مونیخی ها نیز به دنبال مردی بودند که آنها را قهرمان اروپا کند.

 

ویلموتس محبوب روسای فدراسیون اسکاتلند


نزدیک به ده روز پیش SunSport  انگلیس از علاقه شدید روسای فدراسیون اسکاتلند به سرمربی سابق بلژِیک و ساحل عاج خبر داد و مدعی شد مارک ویلموتس از علاقه ی SFA برای همکاری با خودش مطلع شده است. مرد بلژیکی این روزها در حالی بیشتر از همیشه نامش در بین رسانه های ایرانی به عنوان گزینه فدراسیون فوتبال شنیده می شود که بنا به ادعای سان اسپورت به احتمال فراوان جانشینآلکس مک لیش سرمربی فعلی اسکاتلند خواهد شد تا هدایت این تیم را برای مقدماتی جام جهانی و یورو برعهده بگیرد.در فهرست گزینه های مد نظر اسکاتلندی ها نام هایی همچون استیو کلارک، دریک مک اینس، کیلمارنوک سرمربی زیر 21 ساله های اسکاتلند همین طور استیو بروس مشهور نیز دیده می شود اما فدراسیون این کشور قصد دارد از یک مربی خارجی بهره ببرد که ویلموتس جدی ترین گزینه نام گرفته است.

 

 

بنا به نوشته سان در فهرست مربیان خارجی مد نظر اسکاتلندی ها شانس ویلموتس از دیک ادوکات هلندی و بروس آرنا آمریکایی برای هدایت این تیم بیشتر است و او تنها یک گام با امضای قراردادی سه ساله فاصله دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*