اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297210
تاریخ انتشار: 1398/03/08 02:58
در نشست شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد از سوی استاندار مطرح شد؛
علی‌محمد احمدی: آقای غریب‌پور فرزند کهگیلویه و بویراحمد سکاندار بخش معدن وزارت صنایع و معادن است لذا این فرصت را غنیمت بشماریم، ظرفیت معدنی استان را احصاء و معرفی کنیم تا در این بخش حمایت شویم

عصرجهان-نشست شورای معادن استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و جمعی از مسئولان برگزار شد.


علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که امروز (سه شنبه 7 خرداد ماه 98) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دولت به دنبال ایجاد اشتغال است و ما باید همه ظرفیت‌های بالقوه را بررسی کنیم که اجماع در حوزه صنعت و معدن نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اتکاء به توان داخلی فعال شدن معدن‌ها یکی از راه‌های ایجاد اشتغال است.
وی با بیان اینکه بخش معدن استان باید جهش خوبی پیدا کند، گفت: آقای خداداد غریب‌پور  فرزند کهگیلویه و بویراحمد سکاندار بخش معدن وزارت صنایع و معادن است لذا  این فرصت را غنیمت بشماریم، ظرفیت معدنی استان را احصاء و معرفی کنیم تا در این بخش حمایت شویم. غریب‌پور نسبت به این دیار حساسیت دارد. ضروری است سازمان صنعت، معدن و تجارت نقشه معادن را به روز کرده تا به همراه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نشستی با غریب‌پور معاون وزیر صمت داشته باشیم.
احمدی اظهار داشت: رونق تولید و اشتغال به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها بویژه در حوزه معادن در دستور کار دولت بوده که در این راستا بنای استفاده از ظرفیت‌های موجود را به بهترین نحو ممکن دارند.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم جهشی قابل توجه در بخش معدن در سال 98 داشته باشیم، عنوان کرد: اجماع صاحب‌نظران صنعت و معدن بر این بوده که در این شرایط و با توجه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اتکا به داخل به عنوان دغدغه‌های مسئولان عالی رتبه نظام باید بر معدن اتکا کنیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار هماهنگی و تعامل سازمان صمت با خانه معدن و ارتش شد و خاطرنشان کرد:دیگر استان‌های کشور از ایمدرو و دیگر دستگاه‌های توسعه‌ای به نحو مطلوب استفاده کردند.
احمدی بیان کرد: بخش معادن استان که دارای ظرفیت های بالقوه‌ای بوده، می‌تواند در تولید و اشتغال به درآمدزایی و ارز آوری استان کمک کند.
وی تصریح کرد: برای بهره برداری و فعالسازی بیشتر و تقویت حوزه معدنی استان امسال باید یک اجماع کلی و وحدت رویه در حوزه مدیریتی بخش دولتی، بخش خصوصی و سرمایه گذار، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و تشکل‌های معدنی بوجود آید.
احمدی عنوان کرد: تشکیل شورای معادن به عنوان یک شورای نوپا با دستوالعمل و اختیارات بالا می‌تواند جهشی به این حوزه دهد، تصریح کرد:  و این شورا وظایف خود را منحصر به صدور مجوزها نکند بلکه در تلاش باشد تا به معادن استان تحرک ببخشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع معادن فسفات چرام و ظرفیت‌های بالای معادن گچ در گچساران، افزود: بهره برداری از این دو باید رونق بگیرد. سرمایه گذار کارخانه تولید گچ در گچساران نزدیک ۹ سال است که در تکاپوی کارخانه تولید گچ است با اینکه ۹ میلیارد ریال دریافت نموده اما عملا کاری انجام نشده و همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده است.
احمدی ابراز داشت: به این سرمایه گذار مدت سه ماه فرصت داده می شود تا تکلیف این طرح را مشخص کند.

بیشتر بخوانید:

غریب پور: تامین مالی در بخش اکتشاف، از محل سود انباشته شرکت ها/ اکتشاف در فارس توسط کنسرسیوم معدنی انجام می شود


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*