اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297230
تاریخ انتشار: 1398/03/08 21:47
/ دو تیر دروازه برای پرسپولیس گل‌نزن و دو کارت قرمز برای سپاهان‌ِعصبی/
جدال حذفی مهیج، تماشایی و البته بسیار خشن و پربرخورد سپاهان و پرسپولیس که ۱۲۰دقیقه با تمام حوادث نظیر تیر دروازه، کارت‌های قرمز و زرد، پنالتی و ... بدون گل مانده بود، سرانجام در واپسین لحظات با گل نورالهی به سود قرمز‌ها رقم خورد تا شاگردان برانکو با حذف میزبان پرستاره در خانه اش، فینالیست شده و به فتح دوگانه نزدیک شود. ایرانپوریان و کی روش از سپاهان و همچنین سروش رفیعی از پرسپولیس کارت قرمز گرفتند

حظات حساس بازی

نیمه دوم وقت اضافه

دقیقه 3+120: بار دیگر زاهدی فرد یک خطای عجیب در گوشه زمین به سود سپاهان 9نفره اعلام کرد که ارسال کیانی و ضربه سر پیام نیازمند جلوکشیده را بیرانوند به صورت دراز کش درآغوش کشید.

دقیقه 120/ گل برای پرسپولیس توسط احمد نورالهی: در حالی که بازی با نتیجه مساوی به لحظات پایانی وقت های اضافه می رسید، پرسپولیس بار دیگر به دروازه زردها یورش برد و شوت احمد نورالهی بعد از برخورد به پای مدافع جنجالی و حاشیه ساز سپاهان یعنی یزدانی تغییر مسیر داد و وارد دروازه سپاهان شد تا کار شاگردان قلعه نویی تمام شود.

دقیقه 115: نیازمند ضربه سر علیپور را به شکل زیبایی برگشت داد و شریفی تازه وارد هم دروازه خالی را در ریباند کج دید تا آه از نهاد قرمزها در آید.

دقیقه 112: روی یک کرنر ، زاهدی فر به شکل بسیار عجیبی برای سپاهان اعلام پنالتی کرد. مهری کیانی پشت توپ ایستاد و ضربه را محکم به فضای بالای دروازه کوبید تا بخت مسلم پیروزی سپاهان از دست برود.

دقیقه 107: شوت نعمتی از درون محوطه جریمه را نیازمند دراز کش با نوک انگشتان به کرنز فرستاد.

نیمه اول وقت اضافه

دقیقه 105: بعد از سوت پایان نیمه اول وقت اضافه کی روش استنلی سمت نیمکت پرسپولیس رفت و ضربه ای به سر سروش رفیعی وارد کرد که بعد از مشورت داوران در میانه میدان، زاهدی فرد کارت قرمز را به او نشان داد.

دقیقه 104: ضربه سر خطرناک علیپور باز هم با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 99: روی یک ارسال کرنر، علیپور توپ را با ضربه سر زد که داور کرنر اعلام کرد. ایرانپوریان اعتراض شدیدی کرد و کارت قرمز دریافت کرد تا تیمش را 10 نفره کرد.

دقیقه 95: فرار تند علیپور روی پاس عمقی زیبای نعمتی ، او را با نیازمند تک به تک کرد که چیپ تماشایی علیپور به تیر افقی دروازه خورد و با بدشانسی پرسپولیس به زمین برگشت تا دومین بار تیر دروازه ناجی میزبان باشد.

نیمه دوم

دقیقه 89: شوت هولناک علیپور از فاصله بسیار زیاد، خطرناک از بالای دروازه سپاهان با فاصله کمی به اوت رفت.

دقیقه 73: فرار سریع و یک و دوی زیبای نعمتی در جناح راست تا درون هجده قدم ادامه پیدا کرد ولی شوت دیدنی سیامک را نیازمند در زاویه بسته به کرنر بدل شد.

دقیقه 66: ضربه ایستگاهی در موقعیتی ایده آل و روی خطای بازی خطرناک مهدی کیانی، نصیب پرسپولیس شد. توپ را سروش به صورت کوتاه برای شوتزنی به شیری پاس داد که شوت او با اختلاف نه چندان کم به اوت رفت.

دقیقه 62: پرسپولیس با چند پاس زنجیره ای خود را به پشت محوطه جریمه سپاهان رساند و موقعیت شوت عالی برای نورالهی فراهم شد که شوت سنگین او با فاصله کم از کنار تیر عمودی سپاهان راهی خارج شد.

دقیقه 58: سپاهان روی ارسال بلند کیانی و فرار محمدی از جناح راست، صاحب موقعیت خوبی شد اما خروج عالی و تیزهوشانه بیرانوند نگذاشت پاس کات بک و زمینی مهرداد محمدی به کی روش برسد.

دقیقه 57: شوت استثنایی ترابی پس از یک ضدحمله سریع از بودیمیر و پاس زیبای او در تعویض جناح بازی، به تیر دروازه زردها خورد و در بازگشت هم شوت بودیمیر از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 55: ارسال بلند آقایی از جناح چپ به تیر دوم دروازه پرسپولیس رفت تا یزدانی با کنترل سینه و شوتی سرضرب به چارچوب ، بیرانوند را ناچار به واکنش و مهار توپ کند.

دقیقه 46: ارسال رفیعی برای بودیمیر در پشت مدافعان سپاهان با چرخش و پاس پشت پای او برای علیپور همراه شد اما شوت علیپور با تکل یزدانی به پشت محوطه برگشت تا کامیابی نیا در فرصتی ایده آل برای شوت ضربه اش را بزند که باز هم تکل محمد کریمی توپ را بلوکه کند.

نیمه اول

دقیقه 45: محمد ایرانپوریان با خطایی که در میانه میدان روی پای شجاع خلیل‌زاده انجام داد، کارت زرد گرفت. رادوشویچ جو زده هم که از روی نیمکت پرسپولیس اعتراض کرد با کارت زرد زاهدی فرد مواجه شد.

دقیقه 35: علی قربانی که به سختی یارگیری می شد ،سانتر مهرداد محمدی را به زحمت با ضربه سر زد اما توپ از کنار دروازه سرخپوشان راهی اوت شد.

دقیقه 23: شوت پای چپ مهلک مهرداد محمدی از فاصله 30 متری با واکنش عالی بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه 22: نفوذ عالی نادری تا درون محوطه جریمه می رفت تا او را با نیازمند تک به تک کند اما در آخرین لحظه یزدانی توپ را دور کرد.

دقیقه 20: ارسال دقیق ایرانپوریان به تیر دوم با ضربه سر عالی قربانی ، دروازه بیرانوند را باز کرد اما کم داور سرشناس بازی به درستی آفساید قربانی را اعلام کرد.

دقیقه 12: آقایی روی پای مهدی ترابی که با توپ به سوی دروازه سپاهان پیش می رفت، تکل زد تا توپ به بودیمیر نرسد اما در ادامه توپ به سروش رفیعی رسید که شوت زمینی این بازیکن از زیر دستان نیازمند عبور کرد و درآستانه تبدیل به گل شدن از روی خط دروازه با دفع بموقع ایران‌پوریان دور شد و دروازه سپاهان نجات یافت.

دقیقه 8: مهرداد محمدی حرکت عمقی تند و تیزی از میانه زمین تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس داشت اما پاس کوتاه و  عمق او پیش از آن که به کی روش استنلی برسد با دفع ناقص نادری و شیرجه بیرانوند مهار شد.

یازده بازیکن اصلی دو تیم زرد و قرمز ایران در نیمه نهایی جام حذفی برای مصاف با سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی اعلام شد.

به گزارش تابناک ورزشی، جدال حذفی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در اوج حساسیت از ساعت ۲۱ امشب چهارشنبه، هشتم خرداد ماه ۱۳۹۸ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شده است. برنده مصاف شاگردن قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ در فینال مسابقات جام حذفی، به مصاف داماش دسته دومی می رود که شانس بسیار بالایی برای فتح دومین جام فصل به پیروز میدان امشب می دهد.

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی و استنلی کی روش.

ترکیب پرسپولیس :

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور.

سپاهان پس از پنج سال ناکامی در لیگ برتر، در فصل اخیر موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد تا دوباره آسیایی شود، اما این جایگاه هنوز آن‌ها را قانع نکرده و طلایی پوشان سعی دارند اکنون که به مصاف پرسپولیس رفتند، انتقام قهرمانی لیگ برتر را بگیرند و با شکست شاگردان برانکو راهی فینال جام حذفی شده تا یک قدم به جام نزدیک‌تر شوند، اما در آن طرف پرسپولیسی‌ها نیز می‌خواهند برای نخستین بار در یک فصل دو قهرمانی را تجربه کنند و به دنبال برتری در اصفهان هستند.

بشار رسن، شایان مصلح و آدام همتی، سه بازیکنی هستند که بخاطر مصدومیت نتوانستند پرسپولیس را در بازی حساس امشب همراهی کنند. در میان زردپوشان میزبان، غایب بزرگی دیده نمی شود. بعد از دو هفته کشمکش بر سر تقسیم سکوهای ورزشگاه نقش جهان، حالا دیده می شود که تماشاگران سپاهان تعداد بیشتری از هواداران پرسپولیس دارند و درصد بیشتری از ورزشگاه فولادشهر را به خود اختصاص دادند تا بالاخره حرف خود را به کرسی نشانده و سازمان لیگ از قانون 50 - 50 عقب نشینی کند.

برچسب ها:
پرسپولیس ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*