اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297279
تاریخ انتشار: 1398/03/12 21:22
استاندار خوزستان از کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی وزارت نفت در قالب تفاهم‌نامه ساخت مدارس، خانه‌های بهداشت و تأمین آهن‌آلات ساختمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در پنجمین نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با اشاره به آماده شدن کشاورزان برای آغاز کشت تابستانه، اظهار داشت: روستاییان برای انجام کشت تابستانه نیازمند سرمایه در گردش هستند چراکه همه دارایی آن‌ها در سیل از بین رفته و پولی برای کشت ندارند.

وی افزود: نیاز است جهاد کشاورزی هرچه سریع‌تر سرمایه اولیه برای کشت را پیگیری کند تا زندگی مردم به حالت عادی تبدیل برگردد.

استاندار خوزستان خطاب به بانک‌ها گفت: از بانک‌ها خواهش می‌کنم روند پرداخت وام‌ها و اعتبارات خود به مناطق سیل‌زده را تسهیل کنند. تصمیم دولت بر این است که ظرف سه ماه عملیات‌ترمیم خانه‌ها و تا پایان سال 98 احداث خانه‌ها در مناطق سیل‌زده تمام شود که نیازمند همراهی جدی بانک‌ها است.

شریعتی در خصوص مذاکرات اخیر خود با زنگنه وزیر نفت برای مساعدت در بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان، عنوان کرد: تفاهم خوبی با وزارت نفت بسته شد که درپی آن وزیر نفت پذیرفت 50 میلیارد تومان به تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل‌زده کمک کند.

وی افزود: در ابتدا تأکید وزیر نفت بر خدمات‌رسانی به مناطق نفت‌خیز بود که نهایتاً روز گذشته متقاعد شد تا به همه مناطق سیل‌زده خدمات ارائه دهند و مردم استان حضور این وزارتخانه در کنار خود را احساس کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: کمک بعدی وزارت نفت اختصاص 40 میلیارد تومان به مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت روستایی در حوزه تعمیر، تجهیز و ساخت آن‌ها است که این اعتبار باید فقط در مناطق نفت‌خیز مانند اهواز، کارون، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان، آبادان و دارخوین هزینه شود.

شریعتی با اشاره به خرید 10 هزار پکیج خانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: تابش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام پیشنهاد داد تا آهن‌آلات ساخت ساختمان‌ها را وزارت نفت تقبل کند و وزیر نفت نیز پذیرفت آهن‌آلات 1500 خانه در مناطق نفت‌خیز را تا سقف 40 میلیارد تومان تأمین کند.

وی تصریح کرد: سایر خانه‌های آسیب‌دیده از سیل نیز باید توسط جهت دادن خیرین به این مناطق ساخته شوند. البته بنیاد مستضعفان پذیرفته که سیمان رایگان در اختیار مردم قرار دهد که با اختصاص آهن‌آلات و تسهیلات بانکی ساخت خانه‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

سیل خوزستان 11 هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد

استاندار خوزستان تأکید کرد: اداره کل نوسازی مدارس، بهداشت درمان و اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت 15 روز آینده اعتبارات خود را از مجموعه نفت دریافت کنند و اگر غفلتی در این موضوع صورت گیرد باید پاسخگو باشند.

شریعتی بابیان اینکه روستاییان نیست به یک ماه گذشته امیدوارتر هستند، گفت: اعتبارات دهیاری‌های مناطق سیل‌زده سریع‌تر پرداخت‌شده و اداره کل مالیات نیز به آن‌ها کمک‌هایی داشته باشد تا روستاییان بتوانند سریع‌تر به حالت عادی زندگی خود برگردند.

مردم مناطق سیل‌زده منتظر تسهیلات بانکی هستند

فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز با حضور در این جلسه گفت: مراحل پرداخت خسارت‌های کشاورزی آغازشده اما باوجوداینکه باید در این زمینه دقت و سرعت در برآورد خسارت‌ها داشته باشیم، همچنان روان نیست و کند پیش می‌رود.

وی افزود: انتظار می‌رود برخی از نهادها به‌ویژه بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند چراکه بانک‌ها در بحث نوسازی و بازسازی باید ظرف مدت اعلام‌شده به تعهدات خود عمل کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: افرادی که با استفاده از تسهیلات بلاعوض کار بهسازی خانه‌های خود را آغاز کردند اکنون منتظر تسهیلات بانکی بوده و نگران ادامه کار ساخت‌وساز واحدهای خود هستند.

عبیات در خصوص وضعیت شهرستان شوشتر عنوان کرد: از آغاز عملیات بازسازی و نوسازی در شهرستان شوشتر و بخش شعیبیه همه دستگاه‌ها پای‌کار بودند و اکنون وضع خوبی در این مناطق داریم.

وی بابیان اینکه روند کارها امیدبخش است، گفت: در رابطه باکارهایی که در روزهای اخیر انجام شد با قول‌های بنیاد مسکن کار را به جد شروع می‌کنیم و ظرف 3 ماه برخی از کار عملیات احداث ساختمان‌ها به پایان خواهد رسید.

معاون عمرانی استانداری خوزستان درباره وضعیت حریم رودخانه‌ها بیان داشت: بحث‌هایی در ارتباط با حریم رودخانه‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که باید ظرف یک هفته آینده در خصوص آن‌ها به نتیجه برسیم.

عبیات تصریح کرد: در مدت سه ماه گذشته مصوبات و تعهداتی را از سوی دستگاه‌های مختلف برای شهرستان‌ها در جلسات داشتیم که اکنون فرمانداری دشت آزادگان آن‌ها را استحصال کرده و دستگاه‌های اجرایی و افراد مسئول باید نسبت به عدم انجام آن‌ها پاسخگو باشند

منبع/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*