اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297322
تاریخ انتشار: 1398/03/15 01:01
متخصصان روس همچنان به کار خود در ونزوئلا ادامه می‌دهند ضمن اینکه ما به صورت رسمی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در این مورد نداشته‌ایم.

به گزارش عصرجهان به نقل از  یورونیوز، کرملین می‌گوید نیروهای روسیه همچنان در ونزوئلا حضور دارند و همکاری مسکو-کاراکاس ادامه دارد.


رئيس جمهوری آمریکا دوشنبه شب مدعی شد بود مسکو به واشنگتن اطلاع داده که روسیه بیشتر «آدم‌هایش» را از ونزوئلا خارج کرده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران با تکذیب اظهارات ترامپ افزود: «متخصصان روس همچنان به کار خود در ونزوئلا ادامه می‌دهند ضمن اینکه ما به صورت رسمی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در این مورد نداشته‌ایم.»
آقای پسکوف همچنین اضافه کرد که نمی‌داند رئيس جمهوری آمریکا از کجا به این نتیجه رسیده که روسیه اکثر متخصصان نظامی خود را از ونزوئلا خارج کرده است.
آقای پسکوف همچنین اشاره کرد که احتمالا یک ارتباط غیرمستقیم با برخی منابع رسانه‌ای باعث شده تا رئيس جمهوری آمریکا چنین نتیجه گیری کند. چرا که هیچ گزارش رسمی در خصوص خروج نیروهای ما از ونزوئلا وجود ندارد.
سخنگوی کرملین همچنین با اشاره به اینکه متخصصان روس به صورت عادی به کارشان در ونزوئلا ادامه می‌دهند افزود: «واقعا این جمله دونالد ترامپ را نمی‌فهمم که گفته «اکثر نیروهایشان خارج شده‌اند.»
روسیه از مهمترین حامیان ادامه حاکمیت نیکلاس مادورو بر ونزوئلا است. همزمان با تشدید تنش‌ها میان دولت و نیروهای طرفدار خوان گوایدو، روسیه شمار قابل توجهی از کارشناسان خود را برای کمک به نیروهای امنیتی و نظامی ونزوئلا به کاراکاس اعزام کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*