اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297406
تاریخ انتشار: 1398/03/25 03:20
مسئول و کارگران یک واحد شیرینی فروشی که با برند مشهور ملی و به صورت نمایندگی در این استان فعالیت می کند از الکل وشربت آلومینیوم ام جی برای شفاف کردن روغن های تیره چند بار استفاده شده و تهیه شیرینی های خود استفاده می کرد.

به گزارش  پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران،بازرسان تعزیرات حکومتی و صنعت معدن و تجارت استان به همراه کارشناسان مرکز بهداشت و امور صنفی یاسوج در طرحی ضربتی برخی واحدهای صنفی در این شهر را بازرسی کردند.


در این بازرسی یکی از معروفترین واحد های صنفی به علت رعایت نکردن پلمپ شیرینی فروشی یاسوج به علت تخلفات بهداشتی مسائل بهداشتی و استفاده از مواد خطرناک در تولیدات خود توسط این بازرسان پلمپ شد.
کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد در بازرسی از برخی واحدهای صنفی شهر یاسوج گفت: مسئول و کارگران یک واحد شیرینی فروشی که با برند مشهور ملی و به صورت نمایندگی در این استان فعالیت می کند از الکل وشربت آلومینیوم ام جی برای شفاف کردن روغن های تیره چند بار استفاده شده و تهیه شیرینی های خود استفاده می کرد.
حسینی افزود: استفاده از شیرینی های فاسد وتاریخ گذشته به عنوان پودر برای تزیین کیک های تولد، استفاده از روغن فاسد، آشپزخانه غیر بهداشتی، نگهداری مواد اولیه فاسد در یخچال وسردخانه و استفاده از الکل و دارو در آماده کردن شیرینی ها تنها بخشی از تخلفات این واحد صنفی است.
کارکنان و مسئول این واحد متخلف در پاسخ به بازرسان تعزیرات حکومتی ،صنعت معدن و تجارت و کارشناس مرکز بهداشت و امور صنفی افزود: وجود الکل مشکلی برای کسی به وجود نمی آورد!
شیرینی سرای الف تنها حدود پانزده ماه از افتتاحش گذشته است و در بین شیرینی سراهای استان به عنوان مجلل ترین و بزرگترین شیرینی فروشی های شهریاسوج مشهور شده است.
چرا شیرینی فروش الف در شهر یاسوج خیلی زود معروف شد؟
صبح زاگرس نوشت:اما چرا شیرینی فروش الف در شهر یاسوج بر خلاف سایر شیرینی فروشی ها خیلی زود معروف شد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت: یکی از دلایل معروف شدن این شیرینی فروشی برگزاری جشن ها در برخی از مناسبت ها بود که در آن جشن ها علاوه بر پذیرایی از مهمان ها قرعی کشی نیز انجام و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شد.


از طرف دیگر برخی از رسانه های استان در مطرح شدن و معروف شدن این شیرینی فروشی نیز نقش به سزایی داشتند به گونه ای که در روزهای اولیه افتتاح می دیدیم که در این رسانه ها گزارش تصویری و پوشش این جشن ها انجام می شد و با تیترهای مختلف سعی در بزرگ و تک جلوه دادن این شیرینی فروشی داشتند و یک جایگاه اختصاصی در گوشه ای از سایت خود برای ان در نظر گرفته بودند.
بدون شک هر رسانه ای که کار تبلیغ یک شرکت ویا هر کالای دیگری را انجام می دهد در قبال آن تبلیغ نیز هزینه ای دریافت می کند اما سوال مهم این است که چرا برخی از رسانه های استان که دم از مردمی بودن می زنند چشم بسته تبلیغ شیرینی فروشی را می کردند که به صورت مستقیم با جان مردم بازی می کرد.
 رسانه ها در قبال خبری که منتشر می کنند مسئول هستند و باید نسبت به ان چه درج می کنند پاسخ گو باشند، در حقیقت برخی از رسانه ها بودند که باعث شدند مردم از این شیرینی فروشی ها استقبال کنند و ظرف مدت چند ماه در شهر یاسوج معروف شود
اینکه رسانه ها برای انتشار تبلیغ در رسانه خود هزینه دریافت می کنند کار اشتباهی نیست و برعکس کاملا معمول و رایج است اما اینکه چشم بسته و بدون هیچ اگاهی تبلیغ فروشگاهی را می کنند که تازه در شهر افتتاح شده است و هنوز خوب بودن و یا بد بودن آن برای مردم مشخص نشده است  در شان و شخصیت رسانه ای که ادعا می کند مردمی است نخواهد بود.
برخی از رسانه های استان در روزهای اول افتتاحیه این شیرینی  فروشی  از برابری کیفیت شیرینی های الف شهر یاسوج با الف استان تهران می گفتند با این وجود اگر اینگونه است یعنی الف تهران نیز از این مواد غیر بهداشتی استفاده می کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*