اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297428
تاریخ انتشار: 1398/03/26 01:58
داوری: خودکشی نکردم/افتخار می‎کنیم «آخوندحکومتی» هستیم/توضیح وزیر خارجه ژاپن درباره برگه‌ معروف «شینزو آبه»

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است

رئیس مجلس در دیدار "ماریل دوسارنز" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه گفت: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت، اما وعده رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است. در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست، چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور ایجاد کرد، شرکت توتال اولین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد. ماریل دوسارنز: در این دیدار می‌خواهیم تعلق خاطر فرانسه به برجام را یادآوری کنیم، نیت و تلاش ما این است که اینستکس راه‌اندازی شود. تلاش‌هایی در حال انجام است که برجام حفظ شود. /تسنیم

کودکان ۱۵ کشور در ایران کار می‌کنند

شریعتمداری وزیر کار گفت: ویژگی خاصی که پدیده کار کودک در ایران را از سایر کشور‌ها جدا می‌کند این است که در قرنطینه اولیه در مراکز کودکان کار در می‌یابیم که بیش از پنجاه درصد (برخی آمار‌ها تا هفتاد درصد را بیان می‌کند) آن‌ها را کودکان کار از کشور‌های افغانستان عراق پاکستان بنگلادش و حتی برخی کشور‌های دور دست به خود اختصاص می‌دهد. هر چند توجه به حقوق کودکان ملیت نمی‌شناسد و یک تعهد در جامعه بشری است، اما حضور کودکان کار از حدود پانزده کشور جهان در ایران بر پیچیدگی و در نتیجه ضرورت اتخاذ راه‌های متنوع برای مقابله با این پدیده می‌افزاید. همکاری وزارت کشور و خارجه در باره کودکان کار مهاجر به عنوان یک پدیده جانبی مهم در دستور کار و برنامه عملیاتی ما است.

اصلاحات باید با لیست حداکثری وارد انتخابات مجلس شود

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان باید با صراحت اوضاع را نقد کنند و این نقد شامل فراکسیون امید هم می‌شود. در این نقد باید همراه مردم باشند. این نقد کردن باید نشان بدهد که اصلاح‌طلبان درد مردم را احساس می‌کنند و با این احساس مردم همراه هستند، اما آن منطقی که پشت این احساس باشد را تبیین و به مردم ارائه می‌کنند. باید به مردم بگوییم ما اصلاح‌طلبان برنامه‌هایی با رویکرد ایجابی داریم و این برنامه می‌تواند نارضایتی شما را برطرف کند اگر این بار پای صندوق‌های رأی بیایید و به لیست حداکثری ما رأی بدهید.

هیئت‌رئیسه مجلس قرائت گزارش برجامی را متوقف کرد

ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: اعضای کمیسیون به این دلیل از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کنند که در گزارش شش‌ماهه مجلس از نحوه اجرای برجام آخرین وضعیت این مراکز را ذکر کنند، اما زمانی که این گزارشات در صحن علنی پارلمان قرائت نمی‌شود چرا باید از این مراکز بازدید کنیم. تاکنون کمیته هسته‌ای مجلس ۲ گزارش شش‌ماهه تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان کرده است. گویا هیئت‌رئیسه مجلس قرائت این گزارش‌ها را در مجلس متوقف کرده است.

تهیه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۰ محور و ۵۳ امضا

جلال محمود زاده نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت صادرات، بی‌توجهی به برنامه ششم توسعه، اجرا نکردن قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بکار گیری مدیران متخلف در سمت‌ها، تخلف در واردات محصولات و حیف و میل بیت‌المال، عدم توانائی در تامین مایحتاج و کالا‌های اساسی مثل گوشت، انحصار شدید در صادرات و واردات محصولات کشاورزیۀ حمایت نکردن از تولید کنندگان، باغداران و زنجیره تولید و کاهش شدید کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی را از جمله محور‌های این استیضاح ذکر کرد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جدی هستند، افزود: نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف مجلس از جمله امید، اصولگرایان و مستقلین این استیضاح را امضا کردند.

داوطلبان منتظر تعویق زمان کنکور نباشند

وزیر علوم گفت: به منظور کمک به داوطلبان کنکور مناطق سیل زده کشور ظرفیتی اضافه بر ظرفیت تصویب شده در نظر گرفتیم تا اگر نمره حدنصاب دانشگاه‌های انتخابی را کسب کنند در آزمون پذیرش خواهند شد. داوطلبان منتظر تعویق زمان برگزاری کنکور ۹۸ نباشند، ما بار‌ها این موضوع را از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما اعلام کردیم که زمان برگزاری کنکور امسال به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد

حکومت حق ندارد بگوید برای شکم انقلاب نکردیم

حجت‌الاسلام هادی غفاری، از فعالان سیاسی اصلاح طلب و مبارزان انقلابی در برنامه دستخط گفت: حرفی که یکی از ائمه محترم جمعه بیان کرد که بعد به ایشان زنگ زدم و اعتراض کردم که "ما برای شکم انقلاب نکردیم"، گفتم این چه حرفی است بیان می‌کنید. حکومت حق ندارد بگوید برای شکم انقلاب نکردیم. مردم خود می‌توانند بگویند، اما امام جمعه حق ندارد بگوید. آقای گودرزی که شهید مطهری را ترور کرد مدت‌ها هم حجره بود. من روز آخری بود که احتمال داشت قاتل شهید مطهری را اعدام کنند پیش او رفتم. از بچه‌ها اجازه گرفتم و ملاقات او رفتم. با او سال‌ها رفیق بودم. به او گفتم خیلی جنایت کردید که با این ریخت و لباس آقای مطهری را زدید. گفتم در قبال این جنایات امشب توبه و انابه‌ای کنید. دو رکعت نماز بخوانید. گفت: چه می‌گویی؟! برو. بین من و فاطمه زهرا همین امشب فاصله است. من را شما صبح بکشید، صبح در بغل فاطمه زهرا هستم.

قرارداد ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای مداحی و تلقین میت در بهشت زهرا

براساس اطلاعات سامانه شفافیت شهرداری تهران، این سازمان برای «انجام امور مداحی و تلقین میت و سیستم صوتی (اکو) سر مزار، چادر، صندلی، میز بر اساس ضوابط سازمان در سطح نواحی یک و دو و سه سازمان» قراردادی ۱۰ میلیارد تومانی را با یک پیمانکار منعقد کرده است.
 
صفارهرندی: امکان ندارد که آمریکا با ایران بجنگد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امکان ندارد که آمریکایی‌ها با ایران وارد جنگ شوند واین قدرت بازدارندگی از دستاورد‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی است. امروز تهدید ایران، معنایی ندارد، چرا که از قدرت و نفوذ ایران در منطقه اطلاع دارند و جرات تعرض به ایران را ندارند.
 
رفیق‌دوست: اگر آمریکا به ایران حمله کند، اسرائیل گروگان ماست

رفیق‌دوست گفت: ما موافقیم که چند تا از همین طیف بخش خصوصی متخلف را هم بگیرند و اعدام کنند. کما اینکه باید دولت آنچنان اینجا خودش را نشان دهد که کسی جرات نکند سمت تخلف بروند. وزیر سپاه دوران جنگ بود، همان روز‌هایی که او از کشوری به کشوری دیگر می‌رفت تا تحریم‌های نظامی آن روز‌ها را دور زده و کمبود تجهیزات نظامی ایران را تامین کند. او تاکید دارد جنگ نظامی قطعا سخت است، اما شرایط کشور در جنگ اقتصادی سخت‌تر می‌شود. او راهکار حل کشور را در کلمه پنج حرفی «تولید» می‌داند و می‌خواهد که قانون‌های دست و پاگیر از جلوی پای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی خصوصا در شرایط فعلی برداشته شود. رفیق‌دوست که گویی هنوز هم خوی و خصلت نظامی بودن خود را حفظ کرده است وقتی صحبت از احتمال جنگ بین ایران و آمریکا می‌شود با قاطعیت می‌گوید جنگ نخواهد شد، اما این را هم تاکید می‌کند که اگر جنگ شود، اسرائیل گروگان ماست. وزیر سپاه دولت دوران جنگ مسیر دور زدن تحریم‌ها را بخش خصوصی می‌داند نه دولت و راهکار‌هایی جالب برای این ایده خود دارد. او حتی این را هم می‌گوید که چرا فکر می‌کنید اگر مملکت نفت نفروشد گیر خواهد کرد؟
 
پشت پرده «پرستو سازی» از میترا استاد به روایت "عبدی"

فعال سیاسی اصلاح‌طلب هدف از پرستو خواندن میترا استاد را لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد که متهم کردن یک زن، عملی به‌غایت غیراخلاقی است. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سناریوی پرستوسازی در ماجرای قتل میترا استاد، توسط محمّدعلی نجفی نوشت: «متأسفانه این رفتار غیراخلاقی و ناجوانمردانه‌ای است که حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست. این برداشت، محصول نگاه سیاسی است». عبدی در ادامه یادداشت خود در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد آورده است: «این برداشت در درجه اول هدفش لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی است، ولی پیش از آن یک زن را متهم کرده که عملی به غایت غیراخلاقی است». فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به سخنان نجفی مبنی بر ارتباط نیرو‌های امنیتی با میترا استاد، می‌نویسد: «حتی اگر این ادعا‌ها نیز درست باشد، آن را نمی‌توان به منزله پرستو بودن خانم استاد دانست که اتهامی سنگین و غیرموجه است. چنین چیزی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. حتی اگر هم باشد تاثیری در مسئولیت آقای نجفی ندارد».
 
واکنش اطرافیان احمدی‌نژاد به خبر خودکشی داوری

درحالی که خبر خودکشی عبدالرضا داوری در رسانه‌ها خبرساز شده، اما اطرافیان احمدی نژاد از این خبر اظهار بی اطلاعی می‌کنند. عبدالرضا داوری که طی روز‌های اخیر به واسطه توییت‌های افشاگرانه همسرش در مرکز توجهات و اخبار قرار گرفته بود امروز بار دیگر و در پی انتشار خبری مبنی بر خودکشی او خبر ساز شد. خبری که البته هنوز صحت آن تایید یا رد نشده است. به همین منظور و برای کسب اطلاعات موثق با چند تن از نزدیکان تیم احمدی‌نژاد تماس گرفتیم که آن‌ها از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند. در این زمینه محمدرضا میرتاج‌الدینی که زمانی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد بود در پاسخ به صحت و سقم این خبر گفت: چطور می‌توانم خبری داشته باشم، چون من ارتباطی با این‌ها ندارم نمی‌توانم خبری داشته باشم.علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد نیز در پاسخ به تماس خبرآنلاین، گفت: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. بهمن شریف زاده از روحانیون نزدیک به حلقه احمدی نژاد نیز با بیان اینکه این خبر را به نقل از رسانه‌ها شنیده است از اصل این خبر اظهار بی اطلاعی کرد. مرتضی تمدن از دیگر اطرافیان احمدی نژاد هم در مقابل سوالی درباره خودکشی داوری سکوت اختیار کرد.
 
توصیه معنادار عطاءالله مهاجرانی به "ترامپ انگلیس"

عطاءالله مهاجرانی در توئیتی به بوریس جانسون توصیه کرد بیشتر درباره ایران مطالعه کند. عطاالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت:مقامات انگلستان، به ویژه بوریس جانسون که شاهین نخست وزیری را ترامپ بر سرش نشاند! کتاب خاطرات تونی بلر را دو بار بخواند.تونی بلر که به تونی بلایر، یعنی تونی دروغگو موسوم شد. کمک به صدام در جنگ علیه ایران را اشتباه استراتژیک آمریکا و انگلیس می‌داند. اشتباهی ویرانگر (A journey p۳۸۸)تونی بلر نوشته است:آنچه را فکر می‌کردم انجام می‌دادم، اما به خدا قسم، آرزو می‌کنم که کاش آن کار‌ها را انجام نداده بودم! (A journey. P. ۴۳۵)
 
داوری: خودکشی نکردم

عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد و از اعضای دفتر او، شایعه‌ی خودکشی خود را که صبح امروز منتشر شده بود تکذیب کرد. او دقایقی پیش – بعدازظهر شنبه – در کانال تلگرامی خود نوشت: «به دروغ شایعه کرده اند که اینجانب امروز صبح خودکشی کرده ام. اگر می‌خواهید حذف فیزیکی مرا کلید بزنید و از هم اکنون عادی سازی کنید، بسم الله!
ما گر ز. سر بریده می‌ترسیدم
در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم…
یا علی
عبدالرضا داوری
۲۵/خرداد/۹۸»
 
کنایه سنگین صفایی فراهانی به کارگزاران

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حواشی قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: من برای کسانی که ادعای هم‌حزبی بودن با نجفی را دارند بسیار متاسف شدم که به این گونه از او اسم می‌برند و مسائل شخصی را با مسائل سیاسی مخلوط می‌کنند.محسن صفایی فراهانی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره حواشی قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: من بسیار متاسف شدم که شخصیت باتجربه و متواضعی مثل آقای نجفی دچار چنین مشکلی شد. در این شرایط که مشکل مدیریتی این‌قدر گریبان‌گیر کشور شده است، یک مدیر باتجربه را این‌گونه از دست دادیم. وی افزود: این اتفاق دو ضایعه بود، یک ضایعه بُعد انسانی این اتفاق است که باعث مرگ یک انسان شد و ضایعه دوم محروم شدن کشور از داشتن یک مدیر باتجربه بود که دیگر نمی‌توان از او استفاده کرد. نماینده سابق مجلس ششم با اشاره به شناخت خود از نجفی ادامه داد: من از این اتفاق و پرونده اطلاعات دقیقی ندارم و نمی‌توانم خیلی اظهارنظر کنم، ولی بر اساس شناخت خودم از نجفی و بر اساس برخورد‌هایی که با او داشته‌ام و حشر و نشر کاری که از نزدیک با وی داشتم، می‌گویم این اتفاق برای خودم به شدت عجیب است، هنوز نتوانستم باور کنم که نجفی توانسته باشد چنین کاری را انجام دهد، مگر آن‌که شرایط آن‌قدر برایش تنگ شده باشد که نتواند اوضاع را کنترل کند.
 
حمایت یک مقام رسمی از حضور زنان در ورزشگاه‌ها

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجیل از دختران قهرمان دانشگاه الزهرا گفت: زنان ما ثابت کردند که هر زمان در ورزشگاه‌ها برای دیدن فوتبال حضور پیدا کردند بخاطر رعایت فضائل اخلاقی چالشی ایجاد نشده است. سید رضا صالحی امیری در این مراسم اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم بی شک بدون حضور زنان نمی‌توانیم به قله توسعه دست پیدا کنیم. زنان پرچمدار این توسعه هستند. بدون حضور آن‌ها ما نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم. من باور دارم زنان ما در تمام رشته‌های ورزشی در سطح آسیا، المپیک و جوانان و رویداد‌های جهانی باید حضور داشته باشند تا ما بتوانیم افتخارات خوبی را کسب کنیم. رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: ما برأی این که بتوانیم با سرعت از لحاظ کمی و کیفی در سطح ورزش به نقطه تساوی برسیم باید تعداد زنان مدار آور ما در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک حضور داشته باشند دیگر با سخنرانی و شعار نمی‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد باید با عمل این مساله را ثابت کنیم و نشان دهیم که زنان ما همپای مردان می‌توانند در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک خوب بدرخشند و افتخار آفرینی کنند. ما باید نگاه تبعیض جنسیتی را یک سرزمین دور کنیم تا به جهانیان نشان دهیم که زنان ما در تمام عرصه‌ها می‌توانند افتخار آفرین باشند.
 
ابتکار: ۴۱ درصد کارکنان دولت «بانوان» هستند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برمبنای توسعه مشاغل خانگی، افزایش توان زنان در حوزه کارآفرینی به ویژه فارغ التحصیلان دختر را از اولویت‌های ملی عنوان کرد و گفت: از تمامی استان‌ها انتظار داریم برنامه‌های خود را هم سو با اجرای این سند، تدوین کرده و اعتبارات لازم را از دستگاه‌های ملی مطالبه کنند. وی با بیان این‌که مقرر شده بخشی از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان کشور قرار گیرد، گفت: طبق تاکید رئیس جمهور تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.ابتکار با بیان این‌که ۴۱ درصد کارکنان دولت جمهوری اسلامی را در کشور جمعیت بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: این افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت بانوان به خوبی در کشور استفاده می‌شود.
 
آیت‌الله خاتمی: افتخار می‎کنیم «آخوندحکومتی» هستیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترفند ضد انقلاب برای دور کردن طلاب و روحانیون انقلابی از انقلاب با تعبیر آوردن به «آخوند حکومتی» اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم سرباز نائب امام زمان (عج) و آخوند حکومتی هستیم چرا که تنها گذاشتن نائب امام زمان تنها گذاشتن امام زمان (عج) است.
 
کدخدایی: انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، انتخابات سالمی بود

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با نزدیکی به سالگرد انتخابات سال ۸۸ و بازخوانی انتخابات آن دوره در صفحات شخصی خود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود و درباره آن اعلام نظر هم شد که پایان‌بخش همه مسائل بود. اگر در سالروز برگزاری انتخابات مطالبی را بازخوانی می‌کنیم، با هدف تقویت تاکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است و کاری به اظهارنظرهای گاه و بیگاه برخی افراد درباره آن نداریم. کشور ما کشوری آزاد است و بعضی افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که گوش ما خیلی نمی‌شنود و این گفته‌ها چندان هم معیار درستی ندارد. کدخدایی در رابطه با آئین نامه ابلاغی بررسی اموال مسئولین و تأثیر آن بر اعتماد سازی میان مردم، گفت: سوالات در حوزه قوه قضائیه را از ما نپرسید اما این اقدام اقدام خوبی است و هرجایی که قرار باشد شورای نگهبان کاری انجام دهد برای آن آماده است.

توئیت عجیب احمدی نژاد برای قهرمانان بسکتبال NBA
 
روز گذشته تیم تورنتو رپترز توانست عنوان قهرمانی مسابقات NBA را از آن خود کند تا کانادایی‌ها برای اولین بار قهرمانی در این لیگ را جشن بگیرند. پس از قهرمانی رپترز محمود احمدی نژاد در توییتی ضمن تبریک به تیم پیروز فینال NBA نوشت: "اگر رئیس جمهور بودم همه شما را به ایران دعوت می‌کردم. " همچنین احمدی نژاد کسب امتیازآورترین بازیکن لیگ را به «کوای لنارد» ستاره بی چون و چرای تیم تورنتو تبریک گفت.

توضیح وزیر خارجه ژاپن درباره برگه‌ معروف «شینزو آبه»

تارو کونو، وزیر امورخارجه ژاپن با انتشار یک توئیت به رفع ابهامات درباره برگه کاغذی پرداخت که نخست وزیر این کشور حین دیدارش با رهبر معظم انقلاب با خود به همراه داشت. وی در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به برخی شایعات درباره این برگه نوشت: اشتباه است. آنچه نخست وزیر به همراه داشت حاوی نکاتی بوده که وی در صحبت‌هایش مطرح کرد، نه پیام رئیس جمهور دونالد ترامپ.

ذوالنوری: بدون اینستکس هم می‌تواند حالمان خوب باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ما بدون اینستکس و حتی باوجود تحریم‌های آمریکا هم قادر هستیم اوضاع اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم. مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: قرار بود عمل به تعهدات برجامی ما متقابل باشد نه اینکه علی رغم اینکه ما پایبند به برجام هستیم، آمریکا از آن خارج شده و هیچ کدام از طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند؛ بنابراین ما هم از این به بعد باید مثل خودشان عمل کنیم یعنی هرجا که آنها قدم برداشتند ما نیز گامی برداریم، اما هرجا که آنها جلو نیامدند ما هم کار خودمان را انجام دهیم. نماینده مردم قم بیان کرد: ناگفته نماند که ما با توکل به خدا قادر هستیم بدون اینستکس و حتی با وجود تحریم‌های آمریکا هم مسیر پیشرفت اقتصادی خود را طی کنیم، اما متأسفانه تا به حال چنین اراده ای را از مسئولان شاهد نبودیم و دولتمردان ما همواره یک امید واهی به غرب داشتند؛ اگر مسئولان ما تکیه بر توان داخلی را انتخاب کنند اوضاع اقتصادی ما بسیار بهبود یافته و مشکلات ما به حداقل خواهد رسید.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*