اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297487
تاریخ انتشار: 1398/03/28 16:17
مقامات قضایی فرانسه در جریان تحقیق بر سر پرونده نحوه دریافت میزبانی جام‌جهانی از سوی قطر روی مراسم شامی تمرکز دارند که روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۰ در کاخ الیزه و با شرکت رئیس‌جمهور فرانسه، شیخ تميم بن حمد آل ثاني، امیر قطر و میشل پلاتینی رئیس اسبق یوفا برگزار شده است.

عصرجهان-وبسایت مدیاپار فرانسه روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئن خبر داده است که میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا، در جریان رسیدگی به ابهامات میزبانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ از سوی پلیس مبارزه با فساد بازداشت شده است.


دستگیری آقای پلاتینی در پی تشکیل پرونده تحقیق از سوی دادستانی ملی فرانسه اتفاق افتاده است. اداره مرکزی مبارزه با فساد وی را برای پاره‌ای توضیحات احضار کرده بود.
آقای پلاتینی پیش از این توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به دلیل «تخطی از قوانین اخلاقی» از هرگونه فعالیت مربوط به ورزش فوتبال محروم شده بود. محرومیت وی در اکتبر امسال پایان می‌پذیرد.
در سال ۲۰۱۶ دادستانی فرانسه یک پرونده مقدماتی را برای تحقیق در مورد نحوه دریافت میزبانی جام‌جهانی از سوی قطر تشکیل داده بود. آقای پلاتینی که در جریان رای‌گیری سال ۲۰۱۰ به میزبانی قطر رای داده است، پیش از این در دسامبر ۲۰۱۷ نیز به عنوان شاهد به دادگاه احضار شده بود.
مقامات قضایی فرانسه در جریان تحقیق بر سر این پرونده روی مراسم شامی تمرکز دارند که روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۰ در کاخ الیزه و با شرکت رئیس‌جمهور فرانسه، شیخ تميم بن حمد آل ثاني، امیر قطر و میشل پلاتینی رئیس اسبق یوفا برگزار شده است.
آقای پلاتینی به روزنامه لوموند گفته بود پیش از شرکت در مراسم شام تصمیم خود را برای رای به میزبانی قطر گرفته بود و نمی‌دانسته است که قطری‌ها نیز در این ضیافت حضور دارند.
رئیس سابق یوفا که نخست قرار بود به میزبانی آمریکا رای دهد گفته است در این مراسم رئیس‌جمهور فرانسه به طور غیرمستقیم ابراز امیدواری کرده است که وی به میزبانی قطر رای بدهد، با این حال از او درخواست مستقیمی نشده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*