اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297513
تاریخ انتشار: 1398/03/30 10:06
در ساعات اولیه بامداد امروز رخ داد:
نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از سپاه نیوز؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز امریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران  توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه را اعلام کرد.
در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی  پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.
در این اطلاعیه آمده است:
 پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه های نیروهای امریکایی در جنوب خلیج فارس  با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد
این اطلاعیه افزوده است:
این هواپیمای بدون سرنشین  در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی  ایران ، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می شود
در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است:
در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان  شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.
گفتنی است:هواپیمای گلوبال هاوک یا rq4c یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از 200 میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

پیوست

گلوبال هاوک (ار کیو-۴) دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان است. هواپیمای بدون سرنشینی است با دو بال بلند بدون پس‌گرایی شبیه به بال یک گلایدر، که برای سوار شدن روی هوا و کاهش مصرف سوخت در ارتفاع بالا کاربرد بسیار دارد.
این هواپیما دارای مخازن سوخت داخلی در درون بال و بدنه است، بدنه هواپیما آلومینیومی است. این هواپیما توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسور‌های شناسایی را دارد. این مدل می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آن را کنترل می‌کنند.


مرز هوایی ما خط قرمز است / به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی ۱۲۰ کشور جهان در روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم که با همه قوا از خطوط هوایی کشورمان و مرز‌های آبی سرزمین خود دفاع می‌کنیم.
وی افزود: "اف‌ای آر" (مرز هوایی) ما خط قرمز است و فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از آن عبور کرده است به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد(باشگاه خبرنگاران)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*